printlogo


کد خبر: 287495تاریخ: 1403/4/31 00:00
اخبار

نرخ بلیت رفت و برگشت از تهران به نجف و بغداد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نرخ بلیت رفت و برگشت از تهران به نجف و بغداد ۱۰ میلیون تومان و از مشهد به فرودگاه‌های نجف و بغداد نیز ۱۲ میلیون تومان تعیین شد.
محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با رایزنی شرکت‌های هواپیمایی، عملیات پروازهای اربعین از ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و ۹ شهریور به پایان خواهد رسید.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی راسا به فروش بلیت پروازهای اربعین اقدام و از فروش بلیت به صورت گروهی و چارتری خودداری کنند.
***
 تهرانی‌ها مصرف برق‌شان را کاهش دهند
با ورود موج جدید گرما به کشور از هموطنان تهرانی درخواست می‌شود به منظور جلوگیری از بروز اختلال در تأمین برق، مصارف خود را حداقل 10 درصد کاهش دهند. شرکت توزیع برق تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به دنبال فرا رسیدن موج جدید گرما در کشور پیش‌بینی می‌شود مصرف برق طی هفته جاری به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. به‌‌رغم به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های فنی، حفظ پایداری شبکه بدون همراهی مشترکان امکان‌پذیر نخواهد بود.
لذا از مشترکان توزیع برق پایتخت و شهروندان تهرانی درخواست می‌شود طی هفته پیش رو با کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق بویژه در ساعات ۱۱ تا ۱۷ خادمان صنعت برق کشور را در تأمین انرژی مورد نیاز تمام هموطنان یاری کنند.
همچنین به اطلاع مشترکان اداری شهر تهران می‌رساند رصد و پایش وضعیت مصرف برق این دسته از مشترکان و برخورد با اداره‌هایی که مصوبه ابلاغی هیات دولت مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق را رعایت نکنند طی هفته جاری تشدید خواهد شد. 
***
حذف ارز ترجیحی برنج وارداتی منتفی شد
سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج ایران از باقی ماندن برنج وارداتی در فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی خبر داد. مجیدرضا منصورخاکی گفت: جلسه کمیسیون فرعی اقتصاد دولت برگزار شد و یکی از دستورات این جلسه، حذف برنج وارداتی از فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی بر مبنای پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه بود و در نهایت با توجه به بررسی موضوع و استدلال‌های مطرح‌شده، این پیشنهاد از دستور کار خارج شد.
سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج ایران با بیان اینکه در جلسه دیروز که رئیس هیات مدیره انجمن نیز به عنوان نماینده بخش خصوصی حضور داشت، این جمع‌بندی حاصل شد که هم‌اکنون زمان مناسبی برای اتخاذ چنین تصمیمی نیست، ادامه داد: یکی از دلایل اصلی رد این پیشنهاد که مورد تأکید انجمن نیز بود، مصادف شدن آن با آغاز فصل ممنوعیت واردات برنج بود که طبیعتاً انتظار می‌رفت با حذف ارز ترجیحی برنج در این مقطع، جهش قیمتی، همچنین بروز کمبود در هر ۲ نوع برنج وارداتی و ایرانی رخ دهد و با انتقال تقاضای برنج به کالاهای جایگزین و التهاب بازار، مصرف‌کننده بیشترین آسیب را ببیند.
***
طلب ۸۵ هزار میلیارد تومانی گندم‌کاران بزودی پرداخت می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی از پیگیری سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت بدهی ۸۵ هزار میلیارد تومانی خرید تضمینی گندم خبر داد.
محمدعلی نیکبخت دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۵۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است، گفت: حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان مطالبات گندم‌کاران تاکنون پرداخت نشده است.
نیکبخت افزود: بر اساس پیگیری‌هایی که از سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت مطالبات انجام شده است آنها در حال پیگیری هستند و به‌زودی مطالبات گندم‌کاران پرداخت خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین از خرید تضمینی 8.2 میلیون تن گندم تا صبح روز گذشته از کشاورزان خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.
وزارت جهاد کشاورزی پیش از این پیش‌بینی کرده بود تا پایان فصل برداشت گندم که تا شهریور ادامه دارد حدود ۱۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود.
این وزارتخانه همچنین کل تولید گندم کشور را در سال جاری ۱۵ میلیون تن پیش‌بینی کرده است.
***
ریزش ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
شاخص کل بورس در پایان معاملات (شنبه، ۳۰ تیر) با ریزش ۱۰ هزار و ۲۴۹ واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۲ هزار واحد رسید.
از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۲ هزار و ۴۵۹ واحد (2459.52) شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.
همچنین حجم معاملات دیروز بیش از ۵ میلیارد سهم (5.654) بود که طی ۲۲۹۰ هزار نوبت (۲۲۹,۱۱۹) معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به 521.187 ، ۵۰ میلیارد ریال رسید.
ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۳,۴۲۱,۹۰۸.۰۳۱ میلیارد ریال شد. شاخص کل فرابورس ایران نیز با کاهش ۷۶ واحد به رقم ۲۲ هزار و ۵۷۰ واحد رسید.
معامله‌گران دیروز بیش از ۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱۳۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۶ هزار و ۶۲ میلیارد تومان دادوستد کردند.

Page Generated in 0/0061 sec