printlogo


کد خبر: 287498تاریخ: 1403/4/31 00:00
اخبار

دیدار فرماندهان عالی نیروهای‌مسلح با مخبر
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده کل نیروی انتظامی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش از ظهر دیروز با حضور در دفتر محمد مخبر، با گرامیداشت یاد شهید سیدابراهیم رئیسی، از خدمات شهید جمهور در دوران تصدی ریاست‌جمهوری قدردانی کردند.
فرماندهان عالی نیروهای نظامی و انتظامی کشور در این دیدار با قدردانی از تدابیر رئیس‌جمهور شهید برای ایجاد هماهنگی مطلوب میان بخش‌های کشوری و لشکری در راستای تقویت بنیه و توانمندی‌های دفاعی کشور تصریح کردند: شهید رئیسی با وجود آنکه تجربه‌ مستقیم فعالیت در نیروهای مسلح را نداشت اما در مدت کوتاهی پس از تصدی سمت ریاست‌جمهوری توانست اشراف بسیار بالایی نسبت به مسائل نظامی و دفاعی کشور پیدا کند و در جلسات مربوط به مسائل امنیتی و دفاعی کشور از جمله در جلسات شورای‌عالی امنیت ملی ایده‌های راهگشا و بسیار مفیدی ارائه می‌کرد.
فرماندهان عالی نیروهای مسلح کشور همچنین از تلاش‌های موثر محمد مخبر برای مدیریت اوضاع کشور بویژه برگزاری موفق انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری در فرصت کوتاه ۵۰ روزه، در روزهای سخت پس از شهادت دکتر رئیسی قدردانی کردند.
***
پزشکیان در دیدار با خانواده شهید سلیمانی: 
راه او وحدت و همدلی بود
رئیس جمهور منتخب در دیدار با خانواده شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: راه شهید حاج‌قاسم سلیمانی، راه وحدت و همدلی بود، ایشان نه با کسی دعوا داشت و نه کسی را حذف می‌کرد.
مسعود پزشکیان با حضور در منزل سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی با خانواده‌ وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار خانواده شهید سلیمانی با اشاره به خدمات حاج‌قاسم سلیمانی بیان داشتند: شهید سلیمانی تمام عمر خود را برای خدمت به مردم کشورش گذاشت و یک جمله معروف داشت: «جان من و امثال من هزاران بار فدای ملت ایران». شهید سلیمانی همزمان شخصیتی ملی و امت‌گرا برای جهان اسلام بود و نگاهی فراجناحی داشت و مردم را در دسته‌بندی یا یک طیف خاصی قرار نمی‌دادند.
خانواده شهید سلیمانی همچنین توجه به جریان مقاومت و ادامه مسیر عزت‌آفرین سردار دل‌ها را از مطالبات مردم از دولت جدید دانسته و بیان داشتند: ان‌شاءالله شهدا کمک می‌کنند تا در مسیری که راه خدمت به مردم عزیز است، موفق باشید.
پزشکیان نیز در این دیدار ضمن ادای احترام به مقام والای شهید سلیمانی درباره ایشان گفت: راه شهید حاج‌قاسم سلیمانی، راه وحدت و همدلی بود، ایشان نه با کسی دعوا داشت و نه کسی را حذف می‌کرد. در هیچ‌یک از پیام‌ها و سخنان ایشان بویی از تفرقه وجود نداشت اما ما راه را رها کرده و با یکدیگر دعوا می‌کنیم. باید با تأسی به راه و مرام شهید سلیمانی و وحدت، مشکلات کشور را حل کنیم. وی شهید سلیمانی را الگوی مجاهدت و دور کردن حب منصب و مقام از خود دانست و ابراز امیدواری کرد دولت جدید بتواند با خدمت صادقانه به مردم، شرمنده لطف ایشان در این مدت نشده و در پیشگاه شهیدان، سرافراز باشد.
***
«سهند» سر از آب برآورد
ناوشکن سهند نیروی دریایی ارتش پس از گذشت ۱۳ روز از حادثه در بندرعباس تعادل خود را به دست آورد و به سطح آب آمد. هفدهم تیر بود که روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس از سانحه برای ناو سهند در اسکله بندرعباس خبر داد و اعلام کرد: ناو سهند در حال تعمیر در اسکله به خاطر نفوذ آب به مخازن، تعادلش را از دست داده که خوشبختانه به علت محدودیت عمق ساحل بازگشت ناو به حالت تعادل به سرعت در حال انجام است.
طبق تصاویری که در آن روز منتشر شد، سهند کاملا به یک طرف خوابیده و در آب فرو رفته بود و طی این مدت تلاش بسیاری برای ترمیم آن و بالا آوردنش از زیر آب شد.
حال بر اساس تصاویری که دیروز از سهند منتشر شد، روسازه ناو آسیب جدی ندیده و تجهیزات و سامانه‌های اصلی آن از بدنه جدا نشده است.
سهند از جمله مهم‌ترین ناوشکن‌های جمهوری اسلامی است که در مراسم رژه سالروز نیروی دریایی ارتش روسیه در سواحل سن‌پترزبورگ حاضر شده بود.
***
کنعانی: نقض حقوق مردم فلسطین محدود به دوره زمانی خاصی نیست
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حق بنیادین تعیین سرنوشت ملت مظلوم فلسطین به طور مستمر در طول سالیان گذشته بویژه از زمان اعلام موجودیت رژیم کودک‌کش اسرائیل نقض شده و همچنان ادامه دارد.
ناصر کنعانی در واکنش به نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره «تبعات حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات رژیم اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین اشغالی شامل بیت‌المقدس» که روز گذشته صادر شد، اظهار داشت: نظر مشورتی صادره از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری، منعکس‌کننده نگرانی شدید جامعه بین‌المللی در قبال اقدامات متخلفانه و مجرمانه رژیم اسرائیل است. وی با استناد به نظر دیوان درباره اقدامات ناقض حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی از جمله غیر قانونی خواندن استمرار اشغال سرزمین فلسطین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که حق بنیادین تعیین سرنوشت ملت مظلوم فلسطین به طور مستمر در طول سالیان گذشته بویژه از زمان اعلام موجودیت رژیم کودک‌کش اسرائیل نقض شده و همچنان ادامه دارد و نقض حقوق مردم فلسطین محدود به دوره زمانی خاصی نیست. کنعانی تصریح کرد: ارتکاب نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی در طول چند ماه اخیر در غزه نیز به طور سازمان‌یافته به تداوم نقض حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین منجر شده است.

Page Generated in 0/0062 sec