printlogo


کد خبر: 287517تاریخ: 1403/5/1 00:00
دور دنیا

جروزالم‌پست: موضع ایران در قبال اسرائیل با پزشکیان تغییری نخواهد کرد
رسانه صهیونیستی نوشت انتخاب «مسعود پزشکیان اصلاح‌طلب» به عنوان رئیس‌جمهور، موضع ایران در قبال اسرائیل را تغییر نخواهد داد. روزنامه چاپ فلسطین اشغالی روز یکشنبه در بررسی مواضع ایران در قبال رژیم صهیونیستی با ریاست‌جمهوری «مسعود پزشکیان» نوشت: وقتی صحبت از نگرش ایران نسبت به دولت اسرائیل می‌شود، انتظار تغییر چندانی با انتخاب یک رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب نیست. ایران همچنان حامی سرسخت حماس، جهاد اسلامی فلسطین، حزب‌الله، سوریه و یمن است که همگی دشمنان اسرائیل هستند. به نوشته جروزالم‌پست، این به معنای آن است که به‌رغم انتخاب رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب، «ایران همچنان یک تهدید وجودی برای اسرائیل باقی می‌ماند». مرکز اطلاعاتی «میر آمیت» در گزارشی نوشت پزشکیان تاکید کرده ایران به حمایت از «مقاومت» در منطقه در برابر «رژیم نامشروع صهیونیستی» ادامه خواهد داد و این حمایت مبنای سیاست این کشور است. او گفت مطمئن است مقاومت در منطقه به اسرائیل اجازه نخواهد داد به سیاست «جنگجویانه و جنایتکارانه» خود علیه مردم فلسطین و سایر مردم منطقه ادامه دهد. پزشکیان در نامه‌ای به «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نوشت: جمهوری اسلامی ایران به اصل حمایت از ملت فلسطین و مبارزه با «اشغال و آپارتاید رژیم صهیونیستی» پایبند بوده و آن را وظیفه انسانی و اسلامی خود می‌داند و به حمایت کامل از مردم فلسطین تا احقاق همه حقوق آنها و آزادی بیت‌المقدس ادامه خواهد داد و مطمئن است مبارزان مقاومت فلسطین در جنگ کنونی پیروز خواهند شد.
***
روسیه کنترل ۲ دهکده دیگر در اوکراین را به دست گرفت
وزارت دفاع روسیه با اعلام تصرف ۲ دهکده در مناطق لوهانسک و خارکیف اوکراین، جزئیاتی را درباره تلفات نظامیان اوکراینی و خسارات وارد آمده به تسلیحات این کشور طی حملات یگان‌های مختلف ارتش روسیه بیان کرد. وزارت دفاع روسیه، روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای مسلح روسیه دهکده روژیوکا در لوهانسک و پیشچانه نیژنه در منطقه خارکیف را تصرف کرده‌اند که منجر به کشته شدن حدود هزار و ۷۰۰ نیروی اوکراینی طی نبردهای ۲۴ ساعت گذشته شد. خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد وزارت دفاع روسیه اعلام کرده یگان غرب ارتش دهکده‌های روژیوکا در لوهانسک و پیشچانه نیژنه در منطقه خارکیف را با اقدامات موفقیت‌آمیز نظامی تحت کنترل گرفته و مواضع پرمزیت‌تری را تصرف کرده است. اوکراین حدود ۵۲۰ نظامی خود را در منطقه فعالیت یگان غرب از دست داد. یگان جنوب ۵۱۰ نفر از نظامیان، خودروهای زرهی جنگی و ۲ انبار مهمات اوکراین را حذف کرد. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: دشمن ۳۳۰ نظامی خود را در منطقه فعالیت یگان مرکزی ارتش از دست داد. یگان مرکزی ۷ ضدحمله اوکراین را دفع و یک توپ هوویتزر خودکششی ۱۵۵ میلیمتری مدل M۱۰۹ ساخت آمریکا، همچنین یک توپ هوویتزر ۱۰۵ میلی‌متری مدل L۱۱۹ ساخت انگلیس و دیگر تسلیحات را تخریب کرد. یگان شمال نیز ۴ ضدحمله اوکراین را در منطقه خارکیف دفع کرد و ۱۴۵ نفر از نظامیان را کشت. کی‌یف همچنین ۱۱۵ نظامی خود را در منطقه ماموریت یگان شرق از دست داد.
***
معرفی یک گزینه جنجالی برای جایگزینی بایدن
همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، به عنوان یک گزینه بسیار مطلوب در نشریه هیل معرفی شد. به گزارش فاکس نیوز، نشریه هیل در یادداشتی که توسط یکی از ستون‌نویس‌های این نشریه منتشر شده است، تحت عنوان چرا ما به هیلاری کلینتون نیاز داریم، به دفاع از طرح نامزدی کلینتون پرداخته و عنوان کرده بهتر است در صورت کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری، به جای گزینه کاملا هریس، گزینه کلینتون برای نامزدی نهایی حزب دموکرات معرفی شود. پابلو اوهانو، نویسنده این مقاله در یادداشت خود به این موضوع اشاره می‌کند که کلینتون به عنوان کسی که یک بار در رقابت‌های سال 2016 از ترامپ شکست خورده است، اکنون می‌تواند بهترین گزینه برای جایگزینی به جای بایدن معرفی شود و به این ترتیب شانس پیروزی نهایی حزب دموکرات در انتخابات آمریکا را افزایش دهد. پیشنهاد بازگشت کلینتون در رسانه‌های اجتماعی مورد تمسخر برخی کاربران قرار گرفته است. جیسون میلر، مشاور ارشد ترامپ نیز این پیشنهاد را به طنز مورد استقبال قرار داد. به نوشته هیل، کلینتون نه فقط یک گزینه خوب، بلکه بهترین گزینه پیشنهادی برای جایگزینی با بایدن محسوب می‌شود.

Page Generated in 0/0058 sec