printlogo


کد خبر: 287519تاریخ: 1403/5/1 00:00
اخبار

نماینده مجلس فرانسه: از ورزشکاران اسرائیلی استقبال نخواهیم کرد
نماینده مجلس فرانسه با حضور در تجمع حمایت از مردم فلسطین، نسبت به حضور کاروان ورزشی رژیم صهیونیستی در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس ابراز مخالفت کرد. روز شنبه در پاریس تجمعی در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی انجام شد. در این تجمع که با حمایت حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» برگزار شد تعدادی از نمایندگان این حزب در پارلمان فرانسه حاضر شدند. یکی از این نماینده‌ها که در این تجمع حضور داشت «توماس پورت» بود که به دلیل مواضعش در حمایت از فلسطین شناخته شده است. وی در نطقی کوتاه گفت: چند روز بیشتر تا آغاز رقابت‌های المپیک باقی نمانده است و من اینجا هستم تا بگویم هیات اسرائیلی در فرانسه مورد استقبال ما قرار نخواهند گرفت و از ورزشکاران اسرائیلی استقبال نخواهیم کرد. او همچنین خواستار خیزش مردم فرانسه علیه حضور اسرائیل در المپیک پاریس شد. رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ۵ مرداد آغاز خواهد شد. 
***
تیم‌ملی کشتی فرنگی جوانان ایران قهرمان آسیا شد
تیم‌ملی کشتی فرنگی جوانان ایران عنوان قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد. رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا روزهای 30 و 31 مردادماه در شهر سیراچا تایلند برگزار شد و در پایان علی احمدی‌وفا در وزن 55 کیلوگرم، عرفان جرکنی در وزن 63 کیلوگرم، علیرضا عبدولی در وزن 77 کیلوگرم، محمدهادی صیدی در وزن 87 کیلوگرم، حمیدرضا کشتکار در وزن 97 کیلوگرم و ابوالفضل فتحی‌تزنگی در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا، احمدرضا محسن‌نژاد در وزن 67 کیلوگرم به مدال نقره، اهورا بویری در وزن 72 کیلوگرم و محمد ارجمند در وزن 82 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. 
***
بودجه 950 میلیاردی سپاهان برای فصل جدید
مبلغ 950 میلیارد تومان برای بودجه باشگاه سپاهان در سال آینده البته در تمام رشته‌ها تصویب شد. مجمع کارخانه فولاد مبارکه سپاهان روز شنبه به مدت 4 ساعت برگزار شد. یکی از مصوبات این مجمع، تعیین بودجه باشگاه سپاهان بود که مبلغ 950 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شد. به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه سپاهان دارای رشته‌های متعددی است قرار نیست همه مبلغ صرف فوتبال شود، اما اولویت معمولا با این حوزه پرمخاطب است. فصل گذشته باشگاه سپاهان بودجه تیم فوتبال خود را به سازمان لیگ 325 میلیارد تومان اعلام کرد؛ منتها متولیان امر از باشگاه اصفهانی خواستند مطابق با قانون سقف بودجه اصلاحاتی را اعمال کند. سپاهان تا به اینجای فصل نقل‌وانتقالات پنج خرید رسمی انجام داده و عازم اردوی ترکیه شده است. فعالیت طلایی‌پوشان در بازار نقل‌وانتقالات همچنان ادامه دارد. 
***
جدایی کاپیتان تیم ملی؛ او پسری شگفت‌انگیز است!
باشگاه فاینورد به طور رسمی اعلام کرد کاپیتان تیم‌ ملی فوتبال ایران از این باشگاه جدا شد. علیرضا جهانبخش که چند روز پیش برای تصمیم‌گیری درباره آینده حرفه‌ای‌اش به شهر روتردام هلند بازگشت، عصر روز شنبه دیدار دوستانه تیم فوتبال فاینورد مقابل تیم سرکل بروژ را از نزدیک در ورزشگاه تماشا کرد تا شایعه شود او در حال مذاکره با باشگاه فاینورد برای تمدید قرارداد است. پیگیری‌ خبرنگار تسنیم اما نشان داد چنین شایعه‌ای صحت ندارد و حالا مدیر فنی تیم فوتبال فاینورد نیز تأیید کرد این بازیکن ایرانی و این باشگاه مسیرشان را از هم جدا کرده‌اند. به گزارش تسنیم، دنیس تِکلوز مدیرفنی تیم فوتبال فاینورد در فستیوال این باشگاه گفت: ما این گزینه را داشتیم که قرارداد جهانبخش را (برای یک سال دیگر) تمدید کنیم اما تصمیم گرفتیم به انتخابی که کرده بودیم (عدم تمدید قرارداد) پایبند بمانیم. علیرضا پسری شگفت‌انگیز است، یک حرفه‌ای فوق‌العاده. با توجه به سابقه‌ای که او دارد، همیشه از او در فاینورد استقبال خواهد شد. به همین خاطر است که جهانبخش حالا می‌تواند برای حفظ آمادگی جسمانی خود با ما (استفاده از امکانات باشگاه) تمرین کند. جهانبخش که در پایان ماه ژوئن قراردادش با باشگاه فاینورد به پایان رسید، پس از 3 فصل حضور در این تیم، حالا بازیکن آزاد به شمار می‌رود. هافبک پیشین تیم‌های برایتون و AZ آلکمار که تابستان 2021 از برایتون جدا شد و به فاینورد پیوست، در 3 فصل اخیر در 106 بازی آمار 17 گل‌زده و 16 پاس گل را از خود در این تیم هلندی برجای گذاشت. 
***
تمجید هوینس از کروس و ناگلزمان
رئیس پیشین باشگاه بایرن مونیخ از عملکرد تونی کروس و تیم تحت‌هدایت یولیان ناگلزمان در یورو ۲۰۲۴ تمجید کرد. اولی هوینس در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «آبند زایتونگ» چاپ مونیخ، درباره عملکرد تونی کروس در مسابقات یورو 2024 گفت: به نظرم عملکرد کروس خوب بود. او همان‌طور که انتظار می‌رفت، بازی کرد. بازگرداندن تونی به تیم‌ ملی تصمیم درستی بود. ما به طور ویژه در خط میانی مشکلاتی داشتیم که کروس بخش زیادی از آن را با بازگشتش حل کرد. وی همچنین درباره تیم‌ ملی فوتبال آلمان که با وجود حذف در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2024، نمایش‌های امیدوارکننده‌ای را با سرمربیگری یولیان ناگلزمان از خود ارائه داد، اظهار داشت: پیشرفت تیم چشمگیر بود. به قول انگلیسی‌ها؛ چیزهای بیشتری خواهد آمد. خوشحالم که در آلمان زندگی می‌کنم. تصور کنید در آمریکا زندگی می‌کنید و ترامپ رئیس‌جمهور است! رئیس پیشین باشگاه بایرن مونیخ و عضو فعلی هیات مدیره این باشگاه  درباره مدافع فرانسوی و مهاجم انگلیسی باواریایی‌ها، خاطرنشان کرد: اوپامکانو در تیم‌ ملی فرانسه خیلی خوب بازی کرد و در هر بازی در ترکیب بود. درباره هری کین هم امیدوارم ونسان کمپانی او را به روزهای خوب گذشته‌اش بازگرداند. هری بازیکن مهمی برای ما است. هوینس 72 ساله همچنین درباره احتمال تلاش باشگاه بایرن مونیخ برای جذب ستاره بایرلورکوزن که مورد توجه باشگاه رئال مادرید هم قرار دارد، گفت: همه می‌دانند که من دوست دارم فلورین ویرتس را در پیراهن بایرن مونیخ ببینم. 
 

Page Generated in 0/0053 sec