printlogo


کد خبر: 287526تاریخ: 1403/5/1 00:00
اخبار

برخورد روزانه با ۱۷۵۰ موتوسیکلت پلاک مخدوش
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخورد با تخلفات مربوط به پلاک موتوسیکلت‌ها در دستورکار جدی پلیس قرار گرفته و روزانه با ۱۷۵۰ موتوسیکلت متخلف برخورد می‌شود. سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تخلف پوشش پلاک اظهار کرد: یکی از تخلفاتی که همیشه پلیس با آن برخورد جدی دارد؛ پوشش، دستکاری و تخلفات مربوط به پلاک است، زیرا پلاک هر وسیله نقلیه هویت آن است و باید در هر زمان و مکانی کاملا شفاف باشد، بنابراین امسال تصمیم گرفتیم با این تخلفات به صورت جدی‌تر و منسجم‌تر برخورد کنیم. وی افزود: در ۳ ماهه اول سال جاری با ۱۰۵ هزار تخلف پلاک موتوسیکلت در شهر تهران برخورد شد و این یعنی روزانه هزار دستگاه موتوسیکلت متخلف شناسایی شده‌اند اما از شنبه هفته گذشته، با این تخلف بسیار جدی‌تر برخورد شد و ۷۰۰۰ موتوسیکلت مورد اعمال قانون قرار گرفتند. معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: با این تخلف به صورت ویژه در سطح شهر برخورد می‌شود و موتوسیکلت‌ها اگر پلاک خود را پوشانده باشند در همان محل، رفع پوشش می‌شوند.
***
آغاز امتحانات جبرانی دانش‌آموزان از ۱۵ مرداد
برنامه امتحانات تابستان (جبرانی) دانش‌آموزان در حالی از ۱۵ مرداد آغاز می‌شود که ارزشیابی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در تمام پایه‌ها باید تا پایان مردادماه و همچنین دانش‌آموزان دوره متوسطه نیز تا هفته اول شهریورماه پایان پذیرد. به گزارش ایسنا، بخشنامه مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌و‌پرورش و در راستای هدف عملیاتی ۱۹ از سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش و به منظور اجرای راهکار 1.119 ایجاد سازوکارهای قانونی و ساختار مناسب برای سنجش و ارزشیابی عملکرد نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی، نکات اختصاصی و عمومی درباره ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی هر یک از دوره‌های تحصیلی به انضمام برنامه آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم روزانه، بزرگسالان آموزش از راه دور ایثارگران و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم آموزش متوسطه نظری در تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ابلاغ شد. لازم به ذکر است با استناد به ماده واحده اصلاح زمان برگزاری آزمون‌های نوبت شهریور دوره متوسطه - مصوب پنجاه‌ونهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش‌و‌پرورش تاریخ 23/2/1403، به منظور افزایش بهره‌وری و ایجاد انعطاف در ساماندهی امور مربوط به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان آزمون‌های تابستان سال تحصیلی جاری از ۱۵ مردادماه شروع می‌شود، لذا در این بخشنانه تاکید شده گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا با تاکید بر عدم کاهش کیفیت آموزش و یادگیری در دوره تابستانی دانش‌آموزان مدارس روزانه و بزرگسالان، آمادگی لازم برای برگزاری آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم بر اساس برنامه و زمانبندی حضور در حوزه آزمون فراهم شود.
***
پوشش جدید بیمه‌ای برای ۷ داروی ضدسرطان
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در تلاش هستیم با توجه به منابع در اختیار، پوشش بیمه‌ای داروها را افزایش دهیم. دکتر مهدی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره داروهای جدیدی که به فهرست بیمه‌ای اضافه شده است، افزود: خوشبختانه در یک ماه اخیر ۷ قلم داروی درمان سرطان شامل ۱۲ کد ژنریک به فهرست داروهای تحت پوشش بیمه اضافه شده است به طوری که ۷۰ درصد قیمت این داروها تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تاکنون بیش از ۴۴۰ قلم دارو تحت پوشش قرار گرفته است، افزود: یکی از مشکلات عمده بیماران سرطانی هزینه‌های مربوط به درمان بویژه در بخش دارو است که این اقدام در افزایش پوشش بیمه‌ای داروها کمک شایانی به آنها در کاهش هزینه‌ها می‌کند. رضایی تصریح کرد: داروهای ضدسرطان بویژه داروهای نوترکیب هزینه‌های عمده درمان بیماران سرطانی را شامل می‌شوند که در بسته‌های خدمتی این بیماران در صندوق صعب‌العلاج بخشی به عنوان حمایت تکمیلی بیماران به نام صندوق خسارت بیماران خاص در نظر گرفته شده است، لذا در ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از ۸۰ درصد درخواست‌ها و تقاضا برای پوشش داروهایی است که بیماران برای درمان مصرف می‌کنند؛ بدون شک هر چه داروهای بیشتری تحت پوشش صندوق صعب‌العلاج قرار گیرد، کمک شایانی به بیماران نیازمند می‌کند.
***
معرفی ۱۲ شرکت «غزال» دانش‌بنیان
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از انتخاب ۱۲ شرکت به عنوان شرکت غزال خبر داد که به نخستین شرکت و ۱۰ هزارمین شرکت این گروه به صورت نمادین جایزه‌ای داده می‌شود. معاونت علمی ریاست‌جمهوری مفهوم غزال را جایگزین مفهوم جهانی یونیکورن کرده است. روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی گفت: شرکت‌های غزال شرکت‌های کوچک و متوسطی هستند که نرخ رشد بالا نسبت به سایر مجموعه‌ها دارند. غزال فناوری یک مفهوم جهانی است و در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود و با تلاش معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، این مفهوم و شاخص‌ها مشخص شده است. طبق گفته او، نیروی انسانی بیشتر از ۲۰۰ نفر، فروش دانش‌بنیان حداقل ۵۰ میلیارد تومان، میزان صادرات و رشد فروش از شاخص‌ها و معیارهای بررسی شرکت‌های غزال دانش‌بنیان است. معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور درباره تسهیلات حمایتی از این شرکت‌ها ادامه داد: یک خط اعتباری ویژه برای شرکت‌های غزال‌ ایجاد می‌شود که این خط ویژه شامل پیگیری مسائل شرکت‌ها، تسهیلات، اعتبار مالیاتی، استفاده از فرصت‌های تبادلات بین‌المللی و امتیازات سربازی می‌شود. او با اشاره به برگزاری جشن غزال‌های دانش‌بنیان‌های ایرانی گفت: قرار است در این جشن که با حضور معاونان علمی ۴ دوره گذشته برگزار می‌شود، ۱۲ غزال‌ دانش‌بنیان معرفی و به نخستین شرکت و 10 هزارمین شرکت دانش‌بنیان به شکل نمادین جایزه‌ای اعطا شود. 

Page Generated in 0/0058 sec