printlogo


کد خبر: 287529تاریخ: 1403/5/1 00:00
صدور دستورالعمل ساخت 100 هزار واحد مسکونی سازمانی
کارکنان انتظامی صاحب خانه می‌شوند

هیات وزیران دولت سیزدهم با تصویب مصوبه‌ای، دستورالعمل ساخت منازل مسکونی سازمانی برای کارکنان و عوامل انتظامی را صادر کرد. این مصوبه که ۲۷ تیر ۱۴۰۳ توسط هیات وزیران دولت سیزدهم به تصویب رسید، علاوه بر تاکید به ساخت منازل مسکونی برای کارکنان انتظامی کشور، محل تامین اعتبار آن را نیز مشخص و تعیین کرد. 
هیات وزیران به پیشنهاد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و جزو ۲ بند پ ماده ۵۰ قانون برنامه هفتم توسعه تصویب کرد که فرماندهی انتظامی اجازه دارد از محل تملک دارایی طی مدت 5 سال ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان خود بسازد. 
در این مصوبه آمده است: «فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) جهت احداث خانه‌های سازمانی در سقف ۱۰۰ هزار واحد در مدت 5 سال مجاز است علاوه بر استفاده از منابع طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای موضوع کمک به احداث منازل مسکونی سازمانی فراجا و ردیف «۱» جدول «۲۱» قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور نسبت به انعقاد قرارداد با تأمین‌کنندگان مالی اعم از بانک‌های عامل موسسات مالی و اعتباری و شرکت‌ها و موسسات مجاز جهت دریافت تسهیلات مالی در سقف مقرر در ماده واحده قانون اصلاح ماده «۵۶» قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۷ اقدام کند، همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است در لوایح بودجه سنواتی و در سقف یادشده و در یک بازه زمانی 5 ساله تضمین‌های لازم را به استناد ماده واحده قانون اصلاح ماده «۵۶» قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۷ و از محل اعتبار ردیف‌های فوق‌الذکر و اعتبارات مصوب مربوط متناسب با پیشرفت طرح‌ها (پروژه) در سنوات آتی و در اجرای بند «ج» ماده «۶» آیین‌نامه اجرایی ماده واحده یادشده موضوع تصویب‌نامه پیش‌بینی کند. 
طبق این مصوبه اعتبار و اهداف کمی طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شماره «۱۱۰۲۰۱۵۰۰۸» پیوست یک قانون بودجه سنواتی در اجرای بند «الف» ماده «۲۳» قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت «۲» مصوب ۱۳۹۳ متناسب با الزام مندرج در قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴۰۳ اصلاح می‌شود. این مصوبه به امضای محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری رسید.

Page Generated in 0/0050 sec