printlogo


کد خبر: 287536تاریخ: 1403/5/1 00:00
اخبار

توضیحات پزشکیان درباره روند انتخاب اعضای کابینه
رئیس‌جمهور منتخب به ارائه توضیحاتی درباره روند انتخاب و معرفی اعضای کابینه چهاردهم به مجلس شورای اسلامی پرداخت.
مسعود پزشکیان که در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرده بود، بعد از پایان جلسه در توضیح چگونگی انتخاب وزرا اظهار کرد: از افراد در گروه‌های مختلف سیاسی اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل که فکر می‌کنند می‌توانند کمک کنند، درخواست کردیم رزومه دهند.
وی اضافه کرد: این رزومه را گروه‌هایی جداگانه یعنی اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلان به صورت جداگانه بررسی می‌کنند و نهایتا افرادی بالا می‌آیند و درباره آنها تصمیم می‌گیریم.
رئیس‌جمهور منتخب بیان کرد: افرادی را که نمره بیشتری آورده و می‌توانند هماهنگ عمل کنند انتخاب خواهیم کرد اما کار سختی است.
همچنین دیروز در دیداری که رئیس مجلس و نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب داشتند، مسعود پزشکیان نیز شرکت کرده بود. در این دیدار رهبر انقلاب بر مسؤولیت مشترک رئیس‌جمهور منتخب و مجلس در تشکیل دولت کارآمد، متدین و انقلابی تاکید کردند.
***
سامانه‌های موشکی و پهپادی وارد چرخه پدافند هوایی کشور می‌شود
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جریان بازدید از یگان‌های پدافند هوایی غرب کشور گفت: سامانه‌های راداری، موشکی، جنگال و پهپادی وارد چرخه پدافند هوایی کشور می‌شود.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در گروه شهید ملکی آبدانان از مواضع، سایت‌ها و مواضع راداری این گروه پدافندی بازدید کرد.
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، در جریان بازدید از یگان‌های پدافند هوایی غرب کشور، از گروه پدافند هوایی آبدانان، سایت‌ها و مواضع راداری گروه شهید نظامعلی ملکی بازدید کرد و میزان آمادگی دفاعی این یگان‌ها را مورد ارزیابی عملیاتی قرار داد.
وی در جمع فرماندهان و کارکنان این یگان پدافندی، اظهار کرد: پدافند هوایی به عنوان اصلی‌ترین بخش دفاعی کشور توانسته است نقش موثری در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح داشته باشد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه به پیشرفت‌های اخیر پدافند هوایی در طراحی و توسعه تجهیزات پدافندی اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله در آینده نزدیک با تلاش و پشتکار کارکنان متخصص و فنی این نیرو و نیز تعامل با سایر مبادی مربوط، انواع سامانه‌های راداری، موشکی، جنگال و پهپادی وارد چرخه پدافند هوایی کشور می‌شود.
امیر صباحی‌فرد در پایان تصریح کرد: ایران اسلامی امروز یک لنگرگاه مطمئن و ایمن است.
***
قالیباف: تمام تلاش خود را برای کمک به دولت به کار خواهیم بست
رئیس مجلس شورای اسلامی در شبکه اجتماعی خود نوشت: در لبیک به فرمایش رهبر انقلاب ما نیز در مجلس اعلام می‌کنیم موفقیت رئیس‌جمهور منتخب و دولت جدید را موفقیت خود می‌دانیم و تمام تلاش خود را برای کمک به دولت به کار خواهیم بست. محمدباقر قالیباف در شبکه اجتماعی خود نوشت: «رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان بر لزوم تعامل سازنده مجلس با دولت جدید تأکید کردند. 
در لبیک به فرمایش ایشان ما نیز در مجلس اعلام می‌کنیم موفقیت رئیس‌جمهور منتخب و دولت جدید را موفقیت خود می‌دانیم و تمام تلاش خود را برای کمک به دولت به کار خواهیم بست».
***
ولایتی در دیدار سفیر چین:
جزایر سه‌گانه جزء جدایی‌ناپذیر سرزمین ایران است
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار سفیر چین در ایران بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در حق حاکمیت ایران جزایر سه‌گانه تاکید کرد و گفت جزایر ایرانی بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک تعلق ابدی به ایران داشته و جزء جدایی‌ناپذیر سرزمین جمهوری اسلامی ایران است. علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با «کونگ پی وو» سفیر جدید چین در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. ولایتی در این دیدار بر اهمیت تقویت و گسترش روابط راهبردی 2 کشور تاکید کرد و گفت: چین برنامه توسعه ارتباطات خود بویژه در زمینه طرح یک کمربند - یک جاده را دنبال می‌کند و در این جهت استفاده از ظرفیت‌های ایران و عبور این مسیر از کشورمان به طور جدی در دستور کار قرار دارد و باید دنبال شود. وی در ادامه افزود: ما نباید اجازه بدهیم اتفاقاتی که در اطراف ما رخ می‌دهند بر روابط چین و ایران تاثیر بگذارد.
در این دیدار ولایتی همچنین بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در حق حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه تاکید کرد و گفت جزایر ایرانی بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک تعلق ابدی به ایران داشته و جزء جدایی‌ناپذیر سرزمین جمهوری اسلامی ایران است.
سفیر چین در ایران هم ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات از مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره چین تشکر و بر گسترش و تقویت همکاری‌های ایران و چین تاکید کرد و گفت: شما یک دیپلمات مشهور در حوزه بین‌الملل و دوست قدیمی چین هستید که در شکل‌گیری روابط چین و ایران سهم بالایی دارید و  همکاری‌ها و روابط بین 2 کشور باید به صورت جدی‌تر تقویت و پیگیری شود.
کونگ افزود: روابط ایران و چین، بر پایه احترام متقابل است و رهبران 2 کشور برای پایه‌گذاری این روابط تلاش زیادی کرده‌اند و جنابعالی هم از جمله شخصیت‌هایی هستید که در توسعه و تقویت این روابط بسیار فعالیت کردید.

Page Generated in 0/0060 sec