printlogo


کد خبر: 287552تاریخ: 1403/5/2 00:00
اخبار

فیلم کوتاه «آبی» راهی ایتالیا شد
فیلم کوتاه «آبی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا زارع جوان، از تولیدات حوزه هنری سیستان‌وبلوچستان و محصول مرکز فیلم جوان سوره، به بخش مسابقه بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم گرن پارادیزو (Gran Paradiso Film Festival) کشور ایتالیا راه یافت. این جشنواره ۲۲ تا ۲۷ جولای برابر با یکم تا ۶ مرداد در واله دائوستای کشور ایتالیا برگزار می‌شود. جشنواره بین‌المللی فیلم گرن پارادیزو (Gran Paradiso Film Festival) که سال ۱۹۸۴ با موضوع سینمای طبیعت راه‌اندازی شد، یکی از مهم‌ترین رویدادهای مرتبط با سینماست که با هدف کمک به فعالیت بیشتر در سینمای طبیعت، ارتقای دانش میراث طبیعی و احترام به محیط‌زیست در منطقه خودمختار دره آئوستا برگزار می‌شود.
***
معرفی داوران مسابقه مطبوعاتی سالانه انجمن منتقدان تئاتر
هیات داوران بیست‌وسومین مسابقه مطبوعاتی سالانه انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر معرفی شد. با پایان ‌یافتن مهلت تمدیدشده فراخوان بیست‌وسومین مسابقه مطبوعاتی سالانه انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر و انجام امور دبیرخانه‌ای آثار رسیده با روش اعمال کدگذاری رسانه‌ها و متقاضیان شرکت در مسابقه، اسامی هیات داوران این دوره اعلام شد. بر همین اساس، رامتین شهبازی (مدرس و منتقد تئاتر)، روح‌الله جعفری (مدرس، کارگردان و منتقد تئاتر)، ساسان پیروز (نایب‌رئیس انجمن و پژوهشگر تئاتر) و سیامک زمردی‌مطلق (مدرس و عکاس تئاتر) داوری آثار این دوره را از اول مرداد ۱۴۰۳ آغاز کردند. پس از پایان فرآیند داوری، انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر با معرفی نامزدهای بخش‌های هفت‌گانه (گزارش، گفت‌وگو، نقد، مقاله، ترجمه، یادداشت و عکس) درباره نحوه برگزاری آیین پایانی این مسابقه اطلاع‌رسانی می‌کند.
***
رضا عطاران با «قیف» به سینماها می‌آید
با ثبت قرارداد فیلم سینمایی «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان، این فیلم از ۱۵ شهریور اکرانش را در سینماها آغاز می‌کند. این فیلم کمدی با بازی رضا عطاران، فریده سپاه‌منصور، گیتی معینی، رضا نیک‌خواه، صدف اسپهبدی، ویدا جوان، تورج نصر، محمود نظرعلیان، علی باباجانی، شبنم گودرزی، حسین عابدینی، حمیدرضا دشتی و عباس جمشیدی‌فر ساخته شده است. «قیف» به سرگروهی پردیس چارسو و توسط موسسه پخش خانه فیلم در سینماها اکران می‌شود.
***
«سکوت تلخ» به پایان رسید
فیلم نیمه‌بلند «سکوت تلخ» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی شقایق عزیزی ساخته شد. در این فیلم که به کارگردانی شقایق عزیزی تولید شده است ساقی زینتی، اصغر حیدری، هدایت‌الله سجادی، آتنا ‌شمس، علی تاجیک و النا رضایی بازیگر کودک به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین روح‌الله آتش‌پرور به عنوان مدیر فیلمبرداری، حسن کرامت‌فر به عنوان مدیر صدابرداری، مهدیس کاظمی به عنوان منشی صحنه، فاطمه قهرمان‌زاده به عنوان عکاس پشت صحنه و وحید احمدی به عنوان گریمور در این فیلم حضور دارند. داستان فیلم درباره دختری جوان به نام سپیده است که به علت مشکلات مالی پدر، بار مالی خانواده را به دوش می‌کشد و در این مسیر با مسائل متعددی روبه‌رو می‌شود.... «سکوت تلخ» که دغدغه نشان‌ دادن اختلاف طبقاتی و مشکلات روزمره طبقه پایین جامعه را دارد، هم‌اکنون در حال آماده‌ شدن برای شرکت و اکران در جشنواره‌های داخلی و خارجی است.
***
افتتاح ۵ سالن سینما در ۴ شهرستان سیستان‌وبلوچستان
5 سالن سینماهای شستون سراوان، تفتان خاش، آزادی نیکشهر، فرهنگ راسک و ساحل زهک در شهرستان‌های استان سیستان‌وبلوچستان روز چهارشنبه با حضور محمد خزاعی افتتاح خواهند شد.در حال حاضر سینماشستون سراوان با ۲۷۲ صندلی و ۳ سینمای تفتان خاش، آزادی نیکشهر و فرهنگ راسک هر کدام با ۲۷۲ صندلی و سینماساحل زهک با ۱۲۰ صندلی تجهیز به سیستم صوت و تصویر شده و آماده اکران فیلم برای علاقه‌مندان به هنر هفتم هستند. با افتتاح این ۵ سالن سینمایی، تعداد سینماهای استان به ۹ سالن افزایش می‌یابد. برای تجهیز هر سالن سینمایی ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
***
«ایستاده با گرگ» نامزد دریافت نشان فوک طلایی روسیه شد
بیست‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و بلند عامه‌پسند بایکال روسیه ماه سپتامبر برگزار می‌شود. مستند «ایستاده با گرگ» به بخش فینال مستند جشنواره  بین‌المللی فیلم‌های مستند و بلند عامه‌پسند بایکال روسیه با موضوع «مردم و محیط زیست» راه یافته است. ۲۴ فیلم از سراسر دنیا به بخش نهایی این جشنواره سینمایی راه یافته است که در این میان ۸ فیلم مستند، ۵ فیلم علمی عامه‌پسند، ۳ فیلم بلند و ۸ فیلم انیمیشن برای دریافت جایزه ویژه جشنواره، تندیس و دیپلم افتخار جشنواره مسابقات نهایی را انجام خواهند داد. اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما عرضه بین‌المللی این فیلم را برعهده دارد. در این جشنواره با حمایت وزارت فرهنگ و دولت روسیه آثاری از ایران، آلمان، رومانی، کره‌جنوبی، انگلستان، پرتغال، کانادا و... به رقابت می‌پردازند.
از جمله اهداف این جشنواره معتبر بین‌المللی توجه به مشکلات زیست‌محیطی و القای مسؤولیت انسان در رابطه با سرنوشت کشورشان و در کل کره زمین، اتحاد و گروه فیلمسازان برای ساختن فیلم‌هایی درباره رابطه بین و طبیعت ذکر شده است.

Page Generated in 0/0065 sec