printlogo


کد خبر: 287561تاریخ: 1403/5/2 00:00
بررسی لیست بازیکنان پرسپولیس که هنوز چند جای خالی در آن دیده می‌شود
همه کماکان ناراضی

نقل و انتقالات تیم پرسپولیس هنوز با رضایت هواداران این تیم همراه نشده است. در حالی که حدود یک ماه از باز شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی می‌گذرد، پرسپولیس تنها 3 خرید در بازار انجام داده و در عین حال ۶ بازیکن خود را به تیم‌های دیگر واگذار کرده است. نکته جالب اینکه از نفرات خروجی 4 نفر جزو ترکیب اصلی پرسپولیس بودند که حالا از این تیم جدا شده‌اند. در فصل نقل و انتقالات تا اینجای کار علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، وحدت حنانوف و مهدی ترابی کار خود را در این تیم به پایان رسانده‌اند. در بین بازیکنان تمدیدی هم هنوز تکلیف گئورگی گولسیانی روشن نشده و مشخص نیست چه سرنوشتی خواهد داشت. این در شرایطی است که ایوب العملود، فرشاد احمدزاده و علی علیپور 3 بازیکنی هستند که در این پنجره نقل و انتقالات به پرسپولیس ملحق شدند که از بین آنها 2 نفر در لیست بازیکن لیگ برتری هستند و یک نفر در فهرست بازیکن خارجی قرار دارد.
* 3 جای خالی در لیست پرسپولیس
لیست بزرگسالان پرسپولیس اکنون 17 بازیکن در فهرست خود دارد. نکته جالب اینکه پرسپولیسی‌ها هنوز تکلیف دروازه‌بان شماره یک خود را روشن نکرده‌اند و به نظر می‌رسد یکی از این سه جای خالی به وی خواهد رسید. همچنین پرسپولیس در پست مدافع چپ هنوز بازیکنی را ندارد و جای خالی مهدی ترابی هم هنوز پر نشده است.
* ابهام در سرنوشت جانشین بیرو
احمد گوهری فعلا تنها دروازه‌بان بزرگسال پرسپولیس محسوب می‌شود و ابهامی جدی در سرنوشت این بازیکن و البته جانشین بیرانوند وجود دارد. احمد گوهری احتمالا از پرسپولیس جدا خواهد شد و سرخپوشان به جای او یک دروازه‌بان بزرگسال را جذب خواهند کرد تا به این ترتیب، امیررضا رفیعی تبدیل به دروازه‌بان ذخیره قرمزها شود.
* لیست خارجی همچنان خالی است
در لیست خارجی تیم پرسپولیس اوستون اورونوف به عنوان بازیکن آسیایی حضور دارد و ایوب العملود هم نخستین بازیکن غیرآسیایی است. به این ترتیب پرسپولیس می‌تواند برای فصل آینده 4 بازیکن خارجی را جذب و خود را برای حضور در لیگ نخبگان تقویت کند.
* اکثریت لیست پرسپولیس بالای 30 سال
نکته جالب اینکه پرسپولیس 11 بازیکن بالای 30 سال در ترکیب خود دارد و فقط ۶ بازیکن زیر 30 سال هستند. وحید امیری، کاپیتان دوم قرمزها این فصل 37 سالگی خود را به پایان خواهد رساند و عیسی، سروش و ریگی نیز بالای 35 هستند. امید عالیشاه، مرتضی پورعلی‌‌گنجی، فرشاد احمدزاده، حسین کنعانی، ایوب العملود، سعید صادقی و فرشاد فرجی دیگر بازیکنانی هستند که متوسط سنی سرخپوشان را افزایش خواهند داد. جالب اینکه گئورگی گولسیانی هم در 33 سالگی با قرمزها تمدید خواهد کرد.
* عمق اسکواد، نیازهای گاریدو
پرسپولیس نیاز جدی به جذب یک دروازه‌بان اصلی دارد و در خط دفاع نیاز به خرید 2 مدافع چپ دیده می‌شود. برای خط میانی، جانشین مهدی ترابی جذب نشده و در خط حمله نیز قرمزها با خرید یک مهاجم خارجی می‌توانند شرایط بهتری داشته باشند. این در حالی است که برای دفاع مرکزی هم پرسپولیس به تمدید قرارداد با گولسیانی چشم دوخته است.
* قرارداد 14 نفر به پایان می‌رسد
از بین 17 بازیکن پرسپولیس، قرارداد 14 بازیکن در پایان فصل آینده به اتمام خواهد رسید و این موضوع خود یک بحران بزرگ برای سرخپوشان تهرانی خواهد بود. به عبارتی محمد خدابنده‌لو، علی علیپور و مهدی عبدی تنها نفراتی هستند که تا پایان لیگ بیست‌وپنجم تحت قرارداد سرخپوشان خواهند بود. یکی از علل این موارد، وضع قانون عدم تمدید بیشتر از یک سال با بازیکنان بالای 30 ساله بوده است. به عبارتی برای فصل آینده، پرسپولیس با بحرانی بزرگ و گسترده مواجه خواهد بود و کادر مدیریتی و سرمربی این تیم پروژه مهمی را در تکمیل لیست 20 نفره خواهند داشت.
***
قرمزها مخالف جدی افزایش سقف بودجه تیم‌های آسیایی
فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر هنوز با جزئیات در خاطر علاقه‌مندان به فوتبال زنده است؛ جایی که بیشتر ذهن آنها به جای اینکه درگیر زمین مسابقه باشد و از اتفاقات آن لذت ببرند، به صورت مداوم با اخبار مربوط به شکایت تیم‌های مختلف روبه‌رو می‌شدند. برای مرور این اتفاقات باید به یک روز قبل از نخستین بازی فصل بازگردیم که مجوز بازی ۲ بازیکن سپاهان که عیسی آل‌کثیر و برایان دابو بودند، صادر نشد. در حالی که سپاهان برای رفع این مشکل تلاش می‌کرد و توانسته بود تا پایان هفته چهارم تمام حریفان خود را که به ترتیب تراکتور، ذوب‌آهن، استقلال و پیکان بودند، با شکست بدرقه کند، به یک‌باره حکمی بی‌سابقه صادر شد که بر اساس آن 4 امتیاز از تیم مورایس کم شد و 40 میلیارد تومان هم جریمه مالی برای باشگاه اصفهانی در نظر گرفته شد. ضمن اینکه محمدرضا ساکت، مدیرعامل وقت سپاهان دستور گرفت قرارداد 6 بازیکن تیمش را اصلاح کند. شکایت تیم‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتور و پیکان از باشگاه سپاهان و حکمی که صادر شد، فضای ملتهبی را در فوتبال کشور ایجاد کرد که تا پایان فصل ادامه داشت. در ادامه هر باشگاهی با توجه به ملموس نبودن قوانین جدید به خودش اجازه می‌داد پس از هر شکستی که تجربه می‌کرد، پای شکایت و 3 بر صفر شدن بازی را پیش بکشد و این موضوع فضای فوتبال را از مسائل فنی به طور کلی دور کرده بود. در ادامه همین فضا بود که پرسپولیس هم با جریمه‌ مالی و کسر یک امتیاز مواجه شد که البته در ادامه مانند سپاهان امتیازات این تیم هم در جدول به آنها اضافه شد. در این شرایط مدیران 4 باشگاه ایران که قرار است بزودی رقابت‌های خود را در لیگ نخبگان و سطح دوم باشگاهی آسیا آغاز کنند، عصر یکشنبه (یکم مرداد 1403) نشستی را در مرکز ملی فوتبال با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون و اعضای کارگروه نقل و انتقالات برگزار کردند. در این جلسه مدیران که با حضور مدیرعامل 4 نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی برگزار شد، مدیران این باشگاه‌ها به دنبال پیدا کردن راهی برای افزایش سقف بودجه و متقاعد کردن مهدی تاج و همراهان او برای گذر از مشکلات و شکایت‌های پی در پی فصل گذشته بودند که به شکل عجیبی رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس در مقابل ۳ باشگاه دیگر می‌ایستد و با افزایش سقف بودجه مخالفت می‌کند. این مخالفت البته با ناراحتی اعضای ۳ باشگاه استقلال، تراکتور و سپاهان مواجه می‌شود.

Page Generated in 0/0057 sec