printlogo


کد خبر: 287566تاریخ: 1403/5/2 00:00
اخبار

استخدام نیروی درجه‌دار در پلیس پایتخت
فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد قصد دارد تعدادی نیروی جدید را از میان جوانان مومن، متعهد و کارآمد با مدرک دیپلم استخدام کند. فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد به منظور تکمیل نیروی انسانی خود از بین جوانان مومن، متعهد و کارآمد استخدام می‌کند. این طرح استخدامی، بزرگ‌ترین طرح استخدام درجه‌دار آقا با مدرک دیپلم است که به صورت پیمانی 5 ساله در مقطع درجه‌داری اجرا می‌شود. پلیس تهران از جوانان با مدرک دیپلم که کمتر از 30 سال دارند، خواست آمادگی خود را اعلام کنند تا از طریق انجام  آزمون ورودی استخدام شوند. داوطلبان استخدام در پلیس تهران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه www.gozinesh.police.ir مراجعه کنند. همچنین مراجعه حضوری به مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به آدرس خیابان کارگر جنوبی نرسیده به میدان انقلاب، نبش خیابان نظری، طبقه سوم و تماس با شماره تماس‌های ۶۳۹۸۱۳۹۵ -۶۳۹۸۱۲۱۰ هم امکان‌پذیر است.
***
افزایش سرانه فضای نمازخانه‌های مدارس غیردولتی
معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش از افزایش درخور توجه سرانه فضای نمازخانه‌ها در مدارس غیردولتی کشور خبر داد. احمد محمودزاده با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ اقامه نماز در مدارس غیردولتی گفت: تقویت مبانی اعتقادی و دینی دانش‌آموزان از اهداف اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش است و تجربه نشان داده دانش‌آموزانی که در این زمینه رشد کرده‌اند در سایر حوزه‌های علمی، آموزشی و تربیتی نیز موفق بوده‌اند. وی با تاکید بر اقدامات مهم صورت‌گرفته در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس غیردولتی افزود: طبق بررسی‌های آماری، از میان ۱۰ هزار و ۵۰۰ مدرسه غیردولتی در ۸ هزار و ۸۵۲ مدرسه، نماز جماعت اقامه می‌شود که قابل وصف است. معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش با تاکید بر اینکه تعداد ائمه جماعت مدارس غیردولتی از ۲۸۰۰ نفر به ۴۴۲۶ نفر در سال ‌تحصیلی گذشته افزایش داشته است، ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا در این زمینه همه کمبودهای مدارس را جبران کنیم و فضای معنوی و اعتقادی در مدارس غیردولتی بیش از پیش تقویت شود. 
***
سربازان برای دریافت تسهیلات به سامانه سخا مراجعه کنند
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از مشمولان اعزامی شهریور امسال خواست با مراجعه به سامانه سخا نسبت به بارگذاری مدارک مهارتی و آموزشی خود اقدام کنند تا امکان بهره‌مندی از مشوق‌های سرباز ماهر برایشان فراهم شود. سردار موسی کمالی اظهار کرد:‌ آن دسته از مشمولان سربازی که موعد اعزام آنان شهریور امسال است، می‌توانند از مشوق‌های طرح سرباز ماهر بهره‌مند شوند، لذا لازم است از روز شنبه 6 مرداد به سامانه سخا مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. وی درباره مشوق‌های در نظر گرفته شده برای سربازان ماهر حین خدمت گفت: اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر 6 ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، به‌کارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان ماهر است که حین خدمت به آنان تعلق خواهد گرفت اما شرط بهره‌مندی از آن این است که مشمولان قبل از اعزام به سربازی مدارک و احکام خود را در سامانه سخا ثبت و برای امتیازهای موجود از این مشوق‌ها استفاده کنند. 
***
تجویز آنتی‌بیوتیک‌ در ایران بیش از نرم جهانی است
سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو گفت: میزان نسخ حاوی آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی در کشور ما ۱۰ درصد از میزان استاندارد اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی بالاتر است. دکتر آزیتا نبی‌زاده با اشاره به میزان مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در ایران، اظهار کرد: ۴۰ درصد نسخ در کشور حاوی آنتی‌بیوتیک هستند، در حالی ‌که سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند حداکثر ۳۰ درصد نسخ تجویزی حاوی آنتی‌بیوتیک‌ باشند. وی افزود: میزان تجویز آنتی‌بیوتیک در نسخ طی سال‌های قبل حدود ۵۰ درصد بود که با تلاش‌های صورت‌گرفته توسط سازمان غذا و دارو و معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور به ۴۰ درصد کاهش یافته است. 

Page Generated in 0/0056 sec