printlogo


کد خبر: 287573تاریخ: 1403/5/2 00:00
اخبار

وزیر راه و شهرسازی خبر داد
تصویب مشوق‌های احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی
وزیر راه و شهرسازی از حل مشکلات سکونت ساکنان بافت‌های تاریخی با تصویب راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور خبر داد.
دیروز اول مرداد در جلسه شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران، راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور به تصویب رسید.
مهرداد بذرپاش در یکی از شبکه‌های اجتماعی ضمن اعلام این خبر نوشت: مشوق‌های احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شد. ان‌شاءالله این مصوبه موجب تحول و رونق در حفظ و احیای بافت‌های ارزشمند تاریخی کشور (۳۲ هزار هکتار در ۱۶۸ شهر) شود.
***
نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی ۶ مرداد اعلام می‌شود
مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی از اعلام نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی در روز شنبه ۶ مرداد خبر داد.
مهدی تقدسی با اعلام اینکه قرعه‌کشی خودروهای وارداتی روز گذشته انجام شده است، اظهار داشت: نتایج قرعه‌کشی ثبت‌نام خودروهای وارداتی از طریق سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی (saleauto.ir) اعلام خواهد شد.
مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی همچنین درباره پول‌های بلوکه شده گفت: روند آزادسازی حساب‌های بلوکه‌شده برای خودروهای وارداتی که ۵۰۰ میلیون تومان بود از روز گذشته آغاز شده است و بانک‌ها در این زمینه اقدام می‌کنند.
شایان ذکر است دور جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی که از سه‌شنبه ۱۹ تیرماه با عرضه ۳۶ مدل خودرو برای متقاضیان مرحله اول شروع شد و تا ۲۴ تیرماه ادامه داشت نتایج آن شنبه هفته آینده (۶ مرداد) اعلام خواهد شد.
در این دور از عرضه خودروهای وارداتی ۳۶ محصول عرضه شد که از این تعداد ۱۸ خودرو دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و ۱۸ خودروی دیگر دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان خواهد بود که در این دوره متقاضیان می‌توانستند 5 مدل خودرو را انتخاب کنند.
***
ایران ظرفیت تولید ۴۵ میلیون تن فولاد را دارد
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: ظرفیت ۴۵ میلیون تن تولید فولاد در کشور را داریم که از این مقدار ۳۲ میلیون تن تولید انجام می‌شود.
بهرام سبحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مصرف داخل فولاد کشور بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن است و مازاد تولید را صادر می‌کنیم.
وی با اشاره به انتظارات از دولت چهاردهم گفت: شرکت‌های فولادی به صورت تشکلی درخواست‌های خود را ارائه کرده‌اند که امیدواریم در دولت چهاردهم مورد بررسی قرار گیرد، چرا که صنعت فولاد برای کشور ما یک مزیت است و جزو بزرگ‌ترین صنایع فولاد در منطقه هستیم. رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تأکید کرد: باید در زیرساخت‌ها و وضعیت صادرات در صنعت فولاد تجدیدنظر صورت گیرد، همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین مباحث بحث ناترازی انرژی در کشور است که سبب از دست رفتن ظرفیت تولیدی می‌شود.
وی بیان کرد: ایجاد سایر بازارهای صادراتی کمک به واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز فولاد از کشورهایی بویژه چین می‌شود.
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به ارائه سیاست‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران در حوزه تأمین انرژی تأکید کرد و گفت: در حوزه ناترازی برق باید سیاست‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاری ارائه شود تا از ظرفیت‌های کویر و انرژی تجدیدپذیر بهره برد.
***
خودپردازها و کارت‌خوان‌های ایران و روسیه به هم متصل می‌شوند
پس از عقد پیمان پولی میان ایران و روسیه، از ابتدای شهریور شبکه بانکی ایران به شبکه بانکی میر روسیه (سیستم پرداخت ملی روسیه) متصل می‌شود که بی‌شک می‌تواند نقش مهمی در حذف دلار از مبادلات تجاری و بانکی میان کشورها ایفا کند.
اتصال شبکه کارتی میر روسیه به شبکه کارتی ایران از هفته اول شهریورماه سال جاری یکی از بندهای توافقنامه پولی - بانکی میان ایران و روسیه است. به عبارتی از هفته اول شهریور مسافران ایرانی و روسی می‌توانند از کارت‌های بانکی خود هم در دستگاه‌های خود پرداز و هم دستگاه‌های کارت‌خوان در ۲ کشور استفاده کنند.
با این توافقنامه مبادلات ۲ کشور با ارزهای محلی ۲ کشور تسهیل می‌شود و ریسک و هزینه ناشی از تبدیل ارز برای تجار ۲ طرف کاهش می‌یابد.
***
فروش ارز اربعین از طریق شعب منتخب ۷ بانک عامل
زائران اربعین می‌توانند از ۷ مردادماه تا سوم شهریورماه به ۲ صورت آنلاین و حضوری برای خرید ارز اقدام کنند که برای هر زائر اربعین ۲۰۰ هزار دینار اختصاص یافته است.
با اعلام بانک مرکزی از هفته آینده (۷ مرداد) تا سوم شهریورماه عملیات فروش ارز زیارتی به زائران اربعین انجام می‌شود که نرخ ارز بر اساس نرخ مرکز مبادله ارز و طلای ایران خواهد بود و ۷ بانک ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست بانک عاملیت فروش ارز را برعهده دارند. زائران از شعب منتخب بانک‌ها در شهرها و روستاها می‌توانند تا ۲۰۰ هزار دینار دریافت کنند، همچنین دریافت ارز اربعین منافاتی با ارز مسافرتی ندارد و زائران می‌توانند همزمان ارز مسافرتی را دریافت کنند.

Page Generated in 0/0057 sec