printlogo


کد خبر: 287589تاریخ: 1403/5/3 00:00
اخبار

رونمایی از پوستر «سراب»
پوستر نمایش سراب به کارگردانی سیدجواد طاهری در آستانه آغاز اجرای عمومی رونمایی شد. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «نه آنکه مشک می‌بخشد راستگو است؛ نه آنکه شمشیر می‌دهد».
مرجان آقانوری، مجید امیری، محمدرضا حیدری، کرامت رودساز، کوروش زارعی، سیروس کهوری‌نژاد، میثم موسویان، داریوش نصیری و رحیم نوروزی در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند. «سراب» از ۷ تا ۲۷ مرداد ساعت ۲۰ به صورت رایگان در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. این نمایش جدیدترین اثر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری است که با زبان قصه به موضوع پیشنهاد امان‌نامه شمر به حضرت عباس(ع) می‌پردازد. 
سایر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح نور: رضا خضرایی، طراح لباس: مژگان عیوضی، طراح صحنه: سیدمحمدجواد طاهری، تکنیسین دکور: حسین طاهربخش، طراح گریم: بهمن صنیعی و طراح پوستر: حامد کاظمی.
***
شغل خبرنگاری شامل مشاغل سخت است
ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش «آیین‌نامه مشاغل سخت برای خبرنگاران» که توسط خانه مطبوعات خراسان رضوی مطرح شده بود، تاکید کرد: «بر اساس بند ۳ ماده ۱۱ آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور، شغل خبرنگاری شامل مشاغل سخت است و خبرنگاران مشمول این قانون هستند و باید زودتر از موعد بازنشسته شوند. 
همچنین خبرنگاران شامل بند «ب» این قانون هستند، یعنی باید شرایط سخت و زیان‌آور بودن شغل آنها در کمیته‌های وزارت کار بررسی شود. گروه «ب» شامل مشاغلی است که ماهیت سخت و زیان‌آور دارند یا با وجود به کارگیری تمهیدات توسط کارفرما هرچند صفت سخت و زیان‌آوری آنها کاهش می‌یابد اما کماکان حفظ می‌شود».
***
«منزوی» به گالری خورشید می‌رود
نمایشگاه گروهی تایپ و پوستر «منزوی» با شرکت ۹ هنرمند، ساعت ۱۶ جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ با حضور آیناز زارعی، نقاش و مدیر گروه هنری آیتیست و همچنین پدیدآورندگان آثار در گالری خورشید افتتاح می‌شود.
امیر رضا اصحابی، زهرا شریفی، سیده‌مرضیه حسینی، علیرضا محمدیان، فاطمه رستمخانی، فاطمه پیری، فاطمه حیدری، محمد شیری‌سقای و یونس فتحی در این نمایشگاه شرکت دارند. علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی برای تماشای ۴۰ اثر راه‌یافته به «منزوی» می‌توانند از جمعه ۵ تا دوشنبه ۸ مرداد سال جاری، از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به گالری خورشید واقع در بلوار آفریقا، کوچه تور، پلاک ۷۰، طبقه یک، واحد یک مراجعه کنند. اختتامیه رویداد روز سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
***
«مروری بر هنر معاصر ایران» با ۳۰ هنرمند
نشست پرسش و پاسخ درباره کتاب «چهل، سی» با عنوان و موضوع «مروری بر هنر معاصر ایران» با نگاه به پیوند فرهنگ مکتوب و دیداری پنجشنبه ۴ مرداد در موسسه‌ «هنر فردا» برگزار می‌شود.
این نشست با حضور شهروز نظری، مولف کتاب «چهل، سی»، سعید مزینانی، کیوریتور نمایشگاه مرتبط با این اثر، حسین محسنی، مدیر نشر تالار هنر به عنوان ناشر این کتاب و بهرنگ صمدزادگان، پژوهشگر و یکی از ۳۰ هنرمند در پروژه‌ «چهل، سی» اجرا می‌شود.
نشست پرسش و پاسخ «مروری بر هنر معاصر ایران» با تاکید به مسیر کتاب «چهل، سی» درباره تحولاتی که در 3-2 دهه‌ اخیر بر هنر و هنرمندان معاصر گذشته، شکل گرفته است. همچنین این کتاب بهانه‌ای برای برگزاری نمایشگاهی به همین نام در گالری آرتیبیشن شده و از این رو میان فرهنگ مکتوب و دیداری پلی شکل گرفته است و در نشست پیش رو، این رویکرد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نشست «مروری بر هنر معاصر ایران» با نگاه به پیوند فرهنگ مکتوب و دیداری پنجشنبه ۴ مرداد از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در موسسه فرهنگی و هنری «هنر فردا» با حضور آزاد برای همه‌ علاقه‌مندان برگزار می‌شود.
***
یک آلبوم موسیقی فیلم منتشر شد
آلبوم موسیقی فیلم «آیدنتی بای» به آهنگسازی و تنظیم مهرزاد خواجه‌امیری از آهنگسازان کشورمان طی روزهای گذشته منتشر شد.
در توضیحات این آلبوم آمده است: «این آلبوم شامل تیزر و موسیقی متن فیلم «آیدنتی بای» به نویسندگی و کارگردانی سجاد شاه‌حاتمی است که جوایز مختلفی برای کشورمان به ارمغان آورده است. هماهنگی موسیقی متن با موضوع این اثر، سبب شده است در سراسر این فیلم مخاطب با نقش‌ها ارتباط عمیق برقرار و درک بهتری از خط داستانی این اثر پیدا کند».
این مجموعه با همکاری ارکستر مریلند آمریکا تهیه و تولید شده و علاقه‌مندان به شنیدن این آلبوم زیبا می‌توانند به تمام پلتفرم‌های معتبر موسیقی مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0061 sec