printlogo


کد خبر: 287598تاریخ: 1403/5/3 00:00
اخبار

تانک بختیاری مانع لوپز افسانه‌ای برای رسیدن به طلا می‌شود؟
اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به رقابت امین میرزازاده و لوپز در مسابقات المپیک اشاره کرده است. در روز اول مسابقات کشتی در المپیک پاریس در 5 آگوست (15 مرداد)، هواداران کشتی این فرصت را خواهند داشت تا شاهد تاریخ‌سازی باشند. یک روز بعد، همه ما می‌توانیم شاهد شاهکاری باشیم که در تاریخ 128 ساله المپیک هرگز در هیچ ورزشی رخ نداده است. میخاین لوپز افسانه‌ای تلاش خواهد کرد با غلبه بر یک گروه نخبه از فرنگی‌کاران 130 کیلوگرم به عنوان «نخستین ورزشکاری که در المپیک موفق به کسب 5 مدال طلا شده است»، دست یابد. بزرگ‌ترین نگرانی برای رقیبان او این است که چه کسی ابتدا با این کشتی‌گیر 41 ساله روبه‌رو خواهد شد؟ لوپز با غیبت طولانی‌اش هیچ امتیازی در سیدبندی کسب نکرد به این معنی که او می‌تواند با هرکسی حتی امین میرزازاده که سید اول را کسب کرده، رقابت کند. لوپز و میرزازاده تنها یک بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که کشتی‌گیر کوبایی در مرحله یک چهارم نهایی المپیک توکیو برای رسیدن به مدال طلا، با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد. این احتمال وجود دارد که لوپز در همان مبارزه اول خود در المپیک با امین میرزازاده روبه‌رو شود. میرزازاده از زمان فینال مسابقات جهانی 2022 که با نتیجه یک - یک مقابل رضا کایالپ ترک پیروز شد، شکست نخورده است. او علاوه بر عنوان قهرمانی جهان در سال 2023، طلاهای پیاپی مسابقات قهرمانی آسیا در فصل 2024-2023 را نیز در کارنامه دارد. کایالپ به دلیل مثبت شدن تست دوپینگش در المپیک پاریس غایب است. 
***
گزارش ویژه گاتزتا؛ وقتی اینزاگی عاشق طارمی شد!
مهاجم ایرانی تیم فوتبال اینتر با عملکرد خوبش در تمرینات پیش‌فصل توانسته نظر سرمربی ایتالیایی این تیم را به خود جلب کند. مهدی طارمی که اخیراً با امضای قراردادی 3 ساله به عنوان بازیکن آزاد به اینتر پیوست، شروع خوبی در این تیم داشته و به نظر می‌رسد توانسته نظر سیمونه اینزاگی را به خود جلب کند. او که در بازی اول دوستانه اینتر که پشت درهای بسته برگزار شد، موفق شد در تقابل با تیم لوگانو 2 گل به ثمر برساند و یک پاس‌گل هم بدهد دوشنبه در دومین بازی دوستانه نراتزوی هم که همانند بازی اول پشت درهای بسته برگزار شد، موفق شد در تقابل با تیم پرگولتسه گلزنی کند. 
روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت» چاپ میلان در شماره دیروز خود نوشت: «آنهایی که در آپیانو (محل تمرین تیم اینتر) هستند، روزهاست می‌گویند طارمی همیشه گلزنی می‌کند و این مهاجم ایرانی این را بار دیگر با گلزنی مقابل پرگولتسه نشان داد. اینزاگی عاشق طارمی شده است و تأیید می‌کند این فصل رقابت برای لائوتارو و تورام شدیدتر از فصل گذشته خواهد بود. این مهاجم ایرانی در حال جلب رضایت اینزاگی است. او در 2 بازی برای اینتر تاکنون 3 بار موفق به گلزنی شده است؛ 2 گل مقابل لوگانو و یک گل مقابل پرگولتسه. مهدی طارمی در حالی به اینتر ملحق شد که تابستان گذشته در آستانه پیوستن به میلان بود. او سال 2021 در بازی مقابل یوونتوس در همان دقیقه یک موفق به گلزنی شد. در جام‌جهانی 2018 در بازی تیم‌های ایران و پرتغال در شهر سارانسک روسیه تنها یک قدم تا حذف کریستیانو رونالدو از این رقابت‌ها فاصله داشت. او در موقعیتی که دقیقه 94  نصیبش شد، توپ را در عین ناباوری با اختلافی کم به بیرون زد. اکنون اینزاگی از داشتن این مهاجم ایرانی لذت می‌برد، چون او می‌تواند روی بازیکنی که تاکنون بیش از 200 گل در دوران حرفه‌ای‌اش به ثمر رسانده، حساب کند».
 

Page Generated in 0/0062 sec