printlogo


کد خبر: 287601تاریخ: 1403/5/3 00:00
لیست پر ابهام بازیکنان خارجی باشگاه استقلال
دردسرهای آبی

زهره فلاح‌زاده: وضعیت نقل‌وانتقالات این فصل استقلال همچنان نامشخص است و پس از خرید چند بازیکن، به یکباره این روند کند و حتی به شکلی متوقف شده است‌.
باشگاه استقلال یک خرید مهم داشته و آن هم جذب رامین رضاییان است که بدون شک ستاره فصل گذشته سپاهان بود. خریدهایی مثل میلاد زکی‌پور، سامان فلاح و علیرضا کوشکی هم انجام شده اما نکته مهم ماجرا آنجاست که آبی‌ها مدت‌هاست با ۲ گزینه خارجی در حال مذاکره‌ هستند اما هنوز نتوانسته‌اند قراردادی  امضا کنند.
استقلال در پست هافبک نفوذی و وینگر به دنبال جذب بازیکن خارجی است و با وجود اینکه توافقاتی با این بازیکنان شکل گرفته اما هنوز خبر خوشحال‌کننده‌ای به گوش هواداران نرسیده است.
از طرفی پیش از آنکه وضعیت صدور مجوز سیدحسین حسینی، دروازه‌بان و جواد نکونام، سرمربی آبی‌ها مشخص شود، هلدینگ خلیج‌ فارس، مالک باشگاه طی یک اقدام سریع و البته عجیب یک دروازه‌بان از کشور مقدونیه و یک وینگر چپ از کشور بوسنی و هرزگوین جذب کرد که رقم قرارداد آنها کم هم نیست.
پس از آنکه جواد نکونام مجوز لازم را برای نشستن روی نیمکت استقلال گرفت، به نماینده مالک باشگاه اعلام کرد این ۲ بازیکن را نمی‌خواهد و منتظر مجوز حسینی و گزینه مدنظر خود در پست وینگر می‌ماند اما پس از کش و قوس‌های فراوان، با توجه به شنیده‌های خبرنگار «وطن امروز»، هلدینگ طی جلسه‌ای به نکونام اعلام کرده وینگر بوسنیایی باید در تیم بماند!
اینکه به چه علت هلدینگ اصرار بر ماندن بازیکنی دارد که از سمت سرمربی خریداری نشده و هنوز هم در ایران حضور نیافته، بسیار عجیب است. 
گفته می‌شود این بازیکن در اردوی ترکیه به تیم اضافه خواهد شد!
استقلالی‌ها اما نیازی به دروازه‌بان مقدونی ندارند، چرا که هم سهمیه خارجی‌های آنها را پر می‌کند و هم تعداد گلرهای تیم را به عدد ۴ می‌رساند! البته استقلال با وجود حسینی نیازی به گلر خارجی ندارد که بخواهد روی نیمکت دوخته شود!
از سویی کادرفنی راضی به انتقال محمدرضا خالدآبادی، دیگر دروازه‌بان خود نیست اما به نظر می‌رسد باشگاه استقلال برای جا کردن دروازه‌بان خارجی‌اش به دنبال انتقال این بازیکن است!
هر چند شرایط استقلال نسبت به فصل گذشته بهتر بوده و یارگیری داشته‌اند اما تیم هنوز تکمیل نشده و‌ همچنان مشکلات در خط هافبک و مهاجم باقی است. باید دید سرانجام این باشگاه در رابطه با ۲ خارجی‌ای که در حال مذاکره است و ۲ خارجی‌ای که هلدینگ به تیم آورده، چه تصمیمی خواهد گرفت.
استقلال برای اینکه بتواند از سهمیه1+5  خود استفاده کند، نیاز به خالی شدن لیستش دارد. کوین یامگا به دلیل حادثه‌ای که برای یکی از چشم‌هایش پیش آمد، به گفته مسؤولان باشگاه قادر به همراهی تیم نیست و به همین دلیل از لیست خط خواهد خورد. البته مدیربرنامه این بازیکن طی گفت‌وگو با خبرنگار «وطن امروز»  گفته هنوز باشگاه در رابطه با آینده یامگا صحبت نکرده است.
از طرف دیگر منتظر محمد، هافبک عراقی که به طور قرضی فصل گذشته در تیم مس رفسنجان توپ زد، باید به استقلال بازگردد اما تکلیف این بازیکن هم هنوز مشخص نیست و فعلاً در لیست خارجی‌ها قرار دارد.
رافائل سیلوا، گوستاوو بلانکو، جلال‌الدین ماشاریپوف و ۲ بازیکن خارجی هلدینگ هم دیگر بازیکنان خارجی تحت قرارداد باشگاه استقلال هستند و به این ترتیب حتی در صورت خروج یامگا هم لیست خارجی‌های استقلال پر است. شاید اگر هلدینگ با عجله ۲ خارجی متوسط رو به ضعیف آن هم با قرارداد سنگین به خدمت نمی‌گرفت، تکلیف تیم زودتر مشخص می‌شد.
حالا باید دید کادر فنی که اعلام کرده به طور قطع ۲ خارجی می‌خواهد، چگونه از شر پر شدن لیستش خلاص می‌شود‌؟!
***
سیاست نقل‌و‌انتقالاتی نکونام، نشانه جدایی ستاره عراقی!
به نظر می‌رسد جواد نکونام علاقه‌ای به همکاری با منتظر محمد ندارد و در عین حال پیشنهاد معاوضه بازیکن عراقی با 2 بازیکن از رقبای مستقیم را هم رد کرده است. منتظر محمد بازیکن تیم المپیک عراق است که ابتدای فصل گذشته به استقلال پیوست. از آنجایی که جواد نکونام در انتخاب این بازیکن نقش نداشت و این بازیکن با نظر علی خطیر جذب شد، در نتیجه سرمربی آبی‌ها علاقه‌ای هم به استفاده از این بازیکن نداشت. در نهایت پس از توافق استقلال و مس، این بازیکن به صورت قرضی راهی رفسنجان شد و در این باشگاه عملکرد خوبی از خود نشان داد. منتظر محمد حتی در بازی جام حذفی برابر آبی‌ها نیز درخشان ظاهر شد و توانست گل دوم تیمش را نیز وارد دروازه حسینی کند. حالا با پایان قرارداد قرضی، منتظر محمد باید به تمرینات استقلال بازگردد. او به همراه تیم فوتبال المپیک عراق در پاریس حضور دارد ولی با سیاست‌های نقل‌وانتقالاتی باشگاه استقلال پیام‌هایی به این بازیکن داده شده که حکایت از آن دارد کادر فنی آبی‌ها تمایل چندانی به استفاده از ملی‌پوش عراقی ندارد. در هفته‌های گذشته 2 پیشنهاد معاوضه از سوی 2 رقیب اصلی استقلال برای کسب قهرمانی، به دست مدیران باشگاه رسید تا در ازای انتقال یک بازیکن، منتظر محمد را در اختیار بگیرند اما نکونام ضمن مخالفت با این پیشنهادها، به مدیریت استقلال اعلام کرده اجازه تقویت رقبای مستقیمش را نمی‌دهد ولی حاضر است رضایتنامه منتظر محمد را برای باشگاهی مانند فولاد صادر کند. در ادامه پس از پیگیری‌های صورت گرفته، مشخص شد منتظر محمد نیز علاقه‌ای به معاوضه یا انتقال قرضی مجدد به تیم دیگری ندارد و پس از پایان رقابت‌های المپیک، خواستار تعیین تکلیف خود با باشگاه استقلال است. این بازیکن که متوجه عدم تمایل نکونام به سبک بازی‌اش شده، تنها در صورت فسخ قرارداد، حاضر به جدایی است و میلی به انتقال قرضی جدیدی ندارد. شاید این یک علامت سوال برای هواداران استقلال باشد که چرا نکونام از یک سو اعتقاد دارد معاوضه منتظر محمد با بازیکنانی از 2 رقیب مستقیم منجر به تقویت آنها می‌شود ولی از سوی دیگر خودش حاضر به استفاده از این بازیکن نیست! البته استقلال در حال حاضر و به صورت قطعی، آلمدین زیلینسکی، رافائل سیلوا، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو را به عنوان بازیکنان خارجی در اختیار دارد.  نکونام قصد دارد 2 سهمیه باقیمانده را با بازیکنانی در پست وینگر یا هافبک پشت مهاجم و هافبک وسط پر کند و شاید این دلیلی برای نبودن منتظر محمد در برنامه‌های اوست. باید منتظر پایان رقابت‌های المپیک پاریس ماند و دید سرنوشت منتظر محمد و استقلال چه خواهد شد. رسانه عراقی اکسترا نیز در خبری مدعی شده بود به دلیل عدم تمایل نکونام به استفاده از منتظر، او از جمع آبی‌ها جدا خواهد شد. باید دید این خبر تا چه اندازه صحت دارد. 

 


Page Generated in 0/0057 sec