printlogo


کد خبر: 287635تاریخ: 1403/5/4 00:00
اخبار

«۷۳۰ کیلومتر» به تئاتر شهر رسید
نمایش «۷۳۰ کیلومتر» به نویسندگی اشکان ‌آبگون و کارگردانی مشترک سیاوش ‌طاهری و اشکان ‌آبگون و تهیه‌کنندگی فرانک اسدی، از جمعه پنجم مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹ در کارگاه نمایش تئاتر شهر روی صحنه
 می‌رود.
شقایق ‌سرسختی، مژده ‌عباسی، نیما ‌تبریزی، احمد ‌افشاری و اشکان ‌آبگون در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه این نمایش آمده است: «شده تا حالا بدون اینکه بخوای یه جایی باشی که به تو خیلی مربوط نیست؟ خب این نمایش رو ببینی میشه».
طراح صحنه: حمیدرضا ‌منجر؛ طراح لباس: هدیه ‌شکوهی؛ آهنگساز: حمید کریمی؛ طراح پوستر: خوارزم مدرس؛ دستیار کارگردان: لیلی تیموری، پویا فراهانی، آرنوشا بهزاد؛ گروه صحنه و لباس: یگانه حسینی، یلدا هریوندی، مائده رضوانی، آتنا موسوی، مهدیه رنجی، غزل شکوهی، مریم محرمی؛ عکاس: شقایق بهادری، ترلان سرسختی، پیام نیکخواه؛ تیزر و موشن: مصطفی فراهانی و روابط عمومی: علی ‌کیهانی، دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.
 
***
روئین‌تن رئیس هیأت انتخاب جشنواره فیلم‌های ورزشی شد
علی روئین‌تن نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما به عنوان عضو شورای سیاستگذاری و رئیس هیات انتخاب و داوران چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران منصوب شد.
با حکم سیدمجتبی علوی دبیر و عبدالحمید احمدی رئیس شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران، علی روئین‌تن نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما به عنوان رئیس هیات انتخاب و داوران جشنواره منصوب شد. وی همچنین با حکم مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک به عنوان عضو شورای سیاستگذاری دوره چهاردهم جشنواره منصوب شد.
چهاردهمین دوره جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران به عنوان نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (Ficts) با حمایت کمیته ملی المپیک و همراهی وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی پارالمپیک، شهرداری تهران، سازمان صداوسیما و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهر امسال برگزار خواهد شد.
 
***
قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه از شبکه جام جم
ناصر کنعانی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با ارسال نامه‌ای به حسن ملکی، از همکاری و تعامل سازنده شبکه جهانی جام جم با دستگاه دیپلماسی در پوشش انتخابات ریاست‌جمهوری قدردانی 
کرد.
متن این نامه به این شرح است: «احتراما بدین وسیله از همکاری سازنده و تلاش‌های جنابعالی و همکاران محترم‌تان در شبکه جهانی جام جم برای پوشش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و نمایش مطلوب حضور هموطنان ایرانی خارج از کشور تشکر و قدردانی به عمل می‌آید.
از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون جنابعالی و همکاران محترم در خدمت به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مسالت می‌نمایم».
 
***
هنرمندان 28 کشور در ششمین دوسالانه «کارتون کتاب» شرکت کرده‌اند
در حالی که کمتر از یک ماه از مهلت شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» باقی مانده، تاکنون کارتونیست‌هایی از ۲۸ کشور در این جشنواره شرکت کرده‌اند. 
بر این اساس، تاکنون کارتونیست‌هایی از کشورهای الجزایر، آرژانتین، استرالیا، اتریش، بحرین، برزیل، بلغارستان، شیلی، چین، کلمبیا، کرواسی، کوبا، هند، اندونزی، ایتالیا، قزاقستان، مقدونیه، مکزیک، مونته نگرو، مراکش، هلند، پاناما، رومانی، روسیه، عربستان سعودی، صربستان، ترکیه، انگلستان و ایران، آثاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند. بیشترین فراوانی در ارسال اثر پس از ایران، متعلق به کشورهای چین، برزیل و روسیه بوده است.
ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با محوریت موضوعات «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی» و «کتاب، کتابخانه و رویدادهای مهم اجتماعی» برگزار می‌شود و «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند در 2 بخش حرفه‌ای و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.
 
***
چاپ دوم «زن در شاهنامه» 
کتاب «زن در شاهنامه» نوشته جلال خالقی‌مطلق به ‌تازگی توسط انتشارات بنیاد موقوفات محمود افشار به چاپ دوم رسیده است.
جلال خالقی‌مطلق بیش از ۴۵ سال است روی تصحیح شاهنامه کار می‌کند و چند کتاب و مقاله حاصل فعالیت اوست. بررسی نقش زنان و بازتاب سیمای آنها در شاهنامه از بحث‌هایی است که همیشه مورد مناقشه اهل تحقیق بوده و هنوز هم بحث و تلقّیات نادرست درباره آن به پایان نرسیده است. برخی شاهنامه را دارای رویکرد زن‌ستیزانه می‌پندارند و برخی دیگر در پی رد این مدعا هستند.
کتاب مورد اشاره در رساله دکترای خالقی‌مطلق است که سال ۱۹۷۰ به زبان آلمانی منتشر شد و متن فارسی آن ترجمه آلمانی به فارسی به‌ قلم مریم رضایی است که مولف یادداشت‌ها و توضیحات دیگری نیز به آن افزوده 
است.

Page Generated in 0/0060 sec