printlogo


کد خبر: 287645تاریخ: 1403/5/4 00:00
اخبار

تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران مقتدرانه قهرمان شد
تیم ملی کشتی آزاد جوانان با کسب ۵ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمانی رقابت‌های آسیا در کشور تایلند دست یافت. رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا روزهای ۲ و ۳ مرداد در شهر سیراچا کشور تایلند برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط علی خرمدل در وزن ۶۵ کیلوگرم، علی کرم‌پور در وزن ۷۰ کیلوگرم، علی رضایی در وزن ۷۴ کیلوگرم، ابوالفضل بابالو در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا رسید، مجید باقری در وزن ۷۹ کیلوگرم و ابوالفضل رحمانی در وزن ۸۶ کیلوگرم مدال نقره گرفتند، همچنین علی مؤمنی در وزن ۵۷ کیلوگرم و امیررضا دلیری در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. در رده‌بندی تیمی، ایران با ۲۰۱ امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد و تیم‌های قزاقستان با ۱۵۰ و ازبکستان با ۱۳۶ امتیاز دوم و سوم شدند. 
 
***
توپ طلای ستاره سیتی پَر!
با باز شدن پرونده انضباطی یوفا علیه رودری و موراتا، شانس هافبک سیتی برای دریافت توپ طلا کاهش خواهد یافت. در جریان جشن قهرمانی بازیکنان اسپانیا در یورو 2024، رودری و آلوارو موراتا کشورشان را مالک
جبل الطارق خواندند؛ اتفاقی که خشم بسیاری از مردم و مقامات این جزیره را برانگیخت و آنها خواستار برخورد با بازیکنان اسپانیایی شدند. با تایید یوفا، یک بازرس ویژه
در حال بررسی حقیقت کلی ماجرا است. فدراسیون فوتبال جبل‌الطارق نیز به صورت رسمی شکایت خود را ارائه کرده است. یوفا رسما اعلام کرد علیه ‏رودری و موراتا پرونده انضباطی باز شده است. ‏یوفا این 2 ستاره اسپانیایی را به نقض مواد قانون انضباطی درباره ‏اصول رفتاری، داشتن رفتار نامناسب و استفاده از رویدادهای ورزشی ‏برای بیان موضوعات غیر‌ورزشی متهم کرده است. در بیانیه یوفا ‏اعلام شد بررسی پرونده طبق آیین‌نامه انضباطی پیش خواهد ‏رفت. ‏در صورتی که یوفا در نهایت رودری و موراتا را مجرم تشخیص بدهد با ‏توجه به مواد قانون انضباطی که در بیانیه به آن اشاره شده ‏ حداکثر مجازاتی که این 2 بازیکن ممکن است با آن مواجه ‏شوند دو جلسه محرومیت است. ‏در اسپانیا می‌گویند با محرومیت احتمالی رودری، شانس او برای کسب توپ طلا نیز کاهش خواهد یافت. در واقع یکی از معیارهای برنده شدن توپ طلا رعایت بازی جوانمردانه و رفتار شایسته درون و بیرون زمین فوتبال است و مورد اخیر رودری می‌تواند به ضرر او تمام شود. رودری بعد از قهرمانی با اسپانیا در یورو و فصل خوبی که با سیتی داشت، یک رقیب جدی برای وینیسیوس و جود بلینگام در راه کسب توپ طلاست. 
 
***
چرا جوکوویچ به دهکده المپیک پاریس نمی‌رود
نواک جوکوویچ اعلام کرد برای فرار از درخواست‌های زیاد برای گرفتن سلفی در دهکده المپیک حضور نخواهد داشت. به گزارش ایسنا، تنیسور صربستانی عنوان کرد در دهکده المپیک پاریس حضور نخواهد داشت. این تنیسور ۳۷ ساله تنها برای خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان المپیک صربستان به دهکده المپیک خواهد رفت اما قرار است جدا از سایر ورزشکاران باشد. این تصمیم به این دلیل است که حضور کامل در دهکده المپیک باعث می‌شود تمرکز این تنیسور مطرح از بین برود. او عنوان کرد بسیاری از ورزشکاران در دوره قبل می‌خواستند با او عکس و سلفی بگیرند و این موضوع در تمرین‌های او اختلال ایجاد کرد. پیش از او دنیل مدودف روس نیز اعلام کرد در دهکده المپیک پاریس حضور نخواهد داشت. مسابقات تنیس بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ از ۲۷ ژوئیه تا چهارم آگوست برگزار می‌شود. الکساندر زورف آلمانی در دوره گذشته عنوان قهرمانی را در بخش تنیس مردان به دست آورد. 
 
***
مشکل سربازی ملی‌پوش سپاهان حل شد
دروازه‌بان سپاهان معافیت خود را دریافت کرده است. طی روزهای اخیر اسامی مختلفی در رابطه با فوتبالیست‌های مشمول خدمت سربازی منتشر شد و نام‌هایی از جمله پیام نیازمند، دروازه‌بان ملی‌پوش سپاهان نیز در این لیست دیده شد. پیام نیازمند با توجه به مساله کفالت توانسته معافیت خود را دریافت کند و این معافیت در سیستم نیز ثبت شده است. 
 
***
بازگشت خامس رودریگس به لالیگا
مهاجم سال‌های نه‌چندان دور رئال‌ مادرید بار دیگر تصمیم به بازگشت به لالیگا گرفته است. خامس در 6 بازی کلمبیا در کوپاآمه‌ریکا 4 بار به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و توانست نقش مهمی در نایب‌قهرمانی تیمش در این رقابت‌ها ایفا کند. او به خاطر عملکرد درخشانش با تیم‌ ملی فوتبال کلمبیا عنوان بهترین بازیکن جام را به دست آورد و نشان داد به روزهای اوجش برگشته است. رودریگس پس از درخشش با تیم‌ ملی کلمبیا تصمیم گرفت قراردادش با سائوپائولو را فسخ و شانس‌اش را در اروپا امتحان کند. به نوشته روزنامه اسپانیایی مارکا، سلتاویگو برای این بازیکن ۳۴ ساله پیشنهاد رسمی 2 ساله ارائه کرده که با موافقت او روبه‌رو شده است و احتمالا خامس را فصل بعد در سلتاویگو می‌بینیم. خامس برای تیم‌هایی چون رئال مادرید، بایرن مونیخ و اورتون بازی کرده است و اکنون بار دیگر به فوتبال اروپا باز خواهد گشت. 

Page Generated in 0/0060 sec