printlogo


کد خبر: 287656تاریخ: 1403/5/4 00:00
اخبار

راه‌اندازی سامانه اشتغال سازمان بهزیستی
معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی از راه‌اندازی سامانه اشتغال بهزیستی خبر داد. محسن ایروانی در آیین بهره‌برداری از ۸۰۸۰ پروژه واگذاری مسکن، افتتاح مراکز و اشتغال‌زایی درباره سامانه اشتغال با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین موارد مورد نیاز برای مدیریت، بانک اطلاعاتی است، اظهار کرد: سامانه اشتغال بهزیستی دارای 5 فاز است که فاز اول آن ارزیابی و نیازسنجی است؛ این فاز به صورت آزمایشی به مدت ۲ هفته در یکی از استان‌ها افتتاح می‌شود و اجرای سراسری آن در ۴۵ روز انجام می‌شود که به دنبال آن بانک اطلاعاتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در دست داریم. وی در ادامه به فاز دوم این سامانه که شامل خدمات اشتغال است پرداخت و گفت: فاز دوم ۹۰ درصد پیشرفت داشته و آماده بهره‌برداری است که شهریورماه تمام خدمات اشتغال در سامانه ثبت می‌شود. سامانه‌های سوم، چهارم و پنجم نیز در دستور کار قرار دارد و در مراحل بعدی انجام می‌شود. معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی در ادامه به تشریح ویژگی‌های این سامانه پرداخت و گفت: احصای بانک اطلاعاتی از افراد غیرقابل توانمندسازی و افراد قابل توانمندسازی از منظر اشتغال، بانک اطلاعاتی افراد جویای کار و افراد شاغل تحت پوشش، تشکیل پرونده الکترونیک اشتغال و شکل‌گیری پرونده‌ها مبتنی بر سامانه، تعیین و هدایت مسیر شغلی، از مزایای این سامانه است. ایروانی از دیگر ویژگی‌های این سامانه را فرآیندمحوری، پیاده‌سازی تمام مراحل توانمندسازی اقتصادی در قالب سامانه، شامل مراحل ارزیابی، استعدادسنجی و تعیین مسیر شغلی، آماده‌سازی شغلی، ارائه خدمات اشتغال، پشتیبانی شغلی و اتصال به سامانه‌های مرتبط عنوان کرد. 
***
کشف ۶۷ کیلو شیشه در پایتخت و دستگیری سوداگران مرگ
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از کشف ۶۷ کیلوگرم مخدر شیشه از ۲ قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد. سرهنگ حسین باباپور در این ‌باره گفت:‌ ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در راستای مبارزه قاطع و همه‌جانبه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ و برخورد ویژه با عوامل و عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر و روان‌گردان در تهران، با انجام اقدامات پلیسی گسترده متوجه شدند ۲ نفر از سوداگران مرگ اقدام به توزیع گسترده موادمخدر در جنوب پایتخت می‌کنند. وی اضافه کرد: از همین رو با گسترش چتر اطلاعاتی، مخفیگاه متهمان شناسایی شد و تحت رصد قرار گرفت و در نهایت شمارش معکوس برای دستگیری آنان آغاز شد. باباپور با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری متهمان، گفت: مجوزهای لازم از سوی مقام قضایی دریافت شد و پس از آن ماموران با رعایت تمام موازین شرعی و قانونی در یک عملیات غافلگیرانه، متهمان را در مخفیگاه‌شان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین محل دستگیری آنان نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن ۶۷ کیلوگرم مخدر شیشه که به شکل ماهرانه‌ای در چندین نقطه از مخفیگاه جاساز شده بود، کشف و ضبط شد. وی با بیان اینکه ۲ متهم در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند، گفت: برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.
 
***
حضور درخشان دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی اختراعات
سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایران روز گذشته با اشاره به تداوم موفقیت‌ها و افتخار‌آفرینی دانش‌آموزان ایرانی در جشنواره‌ها و مسابقات بین‌المللی گفت: صبح امروز (چهارشنبه) و در المپیاد جهانی اختراعات و نوآوری‌های کره‌جنوبی ۲۰۲۴، کسب ۲ ‌مدال طلا و یک ‌جایزه ویژه نتیجه تلاش و زحمات دانش‌آموزان ایرانی بود. مهدی رشیدی‌جهان، سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایرانی با اشاره به برگزاری المپیاد جهانی اختراعات و نوآوری‌های کره‌جنوبی 2024 در روزهای 23 و 24 جولای (2 و 3 مرداد)، اظهار داشت: در المپیاد جهانی اختراعات و نوآوری‌های کره‌جنوبی ۲۰۲۴ تعداد ۶۳۴ تیم از ۲۵ کشور جهان شرکت کردند. وی با اشاره به کسب ۲ مدال طلا و یک جایزه ویژه توسط دانش‌آموزان ایرانی از این مسابقات گفت: این المپیاد در 11 رشته برگزار شد که ۱۵۶ تیم به صورت حضوری و مابقی به صورت غیرحضوری در سیزدهمین المپیاد اختراعات و نوآوری‌های کره‌جنوبی ۲۰۲۴ به رقابت پرداختند. سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایران بیان داشت: صبح امروز (دیروز) تیم متشکل از  امیرمحمد کاظمیان و آرمین توحیداصل در رشته مکاترونیک صاحب مدال طلا و تیم متشکل از آرین عسکری و ارشان حاج‌مالی در رشته مهندسی پزشکی موفق به کسب مدال طلا و جایزه ویژه این مسابقات شدند.
 
***
وضعیت مشمولان ورزشکار مشخص‌شد
سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد همه مشمولانی که در سال‌های گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند برابر تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح تعیین‌تکلیف شدند و از یکم مرداد ۱۴۰۳ برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان‌های نیروهای مسلح اختصاص یافتند. این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برابر تفاهم انجام‌شده، همه مشمولانی که در سال‌های گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند، برای اعزام در تاریخ یکم مرداد ۱۴۰۳ تعیین‌تکلیف و برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان‌های نیروهای مسلح اختصاص یافتند. با توجه به اختصاص این مشمولان به سازمان‌های نیروهای مسلح، از یکم مرداد ۱۴۰۳ این افراد به عنوان کارکنان وظیفه نیروهای مسلح محسوب می‌شوند. بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی، از این پس هرگونه فعالیت ورزشی افراد یادشده با هماهنگی یگان خدمتی و برابر تدابیر تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود. در این اطلاعیه آمده است: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی http://www.vazifeh.police.ir یا کانال سازمان در پیام‌رسان‌های داخلی(سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوط مطلع شوند.

Page Generated in 0/0088 sec