printlogo


کد خبر: 287665تاریخ: 1403/5/4 00:00
اخبار

ارز اربعین در ۳ هزار شعبه ۷ بانک عامل عرضه می‌شود
ارز اربعین در مجموع در 3 ‌هزار و ۱۶۸ شعبه و باجه منتخب 7 بانک عامل در اقصی نقاط مناطق شهری و روستایی از یکشنبه ۷ مرداد تا پایان روز سوم شهریور عرضه می‌شود، همچنین امکان فروش غیرحضوری ارز اربعین نیز در برخی بانک‌های عامل مهیا شده است.
بانک مرکزی در این باره اعلام کرد: ارز اربعین در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۲ هزار و 7 شعبه و باجه پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان به زوار اربعین حسینی (ع) ارائه می‌شود. این بانک در دستورالعمل پیشین مرتبط با نحوه فروش ارز اربعین عنوان کرده بود به‌منظور رفاه حال زائرین و در صورت فراهم بودن شرایط، فروش ارز در بستر سامانه‌های اینترنتی بانک‌های عامل، با احراز هویت کامل مشتری و پذیرش همه مسؤولیت‌های مترتب از سوی بانک‌های منتخب امکان‌پذیر است. بر همین اساس از 7 بانک عامل عرضه‌کننده ارز اربعین، 4 بانک با ایجاد سازوکار مناسب زمینه را برای ارائه خدمات غیرحضوری به متقاضیان دریافت ارز اربعین مهیا کرده‌اند. در همین راستا بانک‌های ملی و پست بانک در بستر پیام‌رسان «بله»، ‌بانک سپه در بستر پیامرسان «روبیکا»، بانک صادرات از طریق اپلیکیشن، سیپنو به آدرس SEPINO.BSI.IR خدمات غیرحضوری را به متقاضیان دریافت ارز اربعین ارائه می‌کنند.
 
***
انتقال سرخابی‌ها در ایستگاه پایانی
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: تا پایان هفته جاری فرآیند نهایی واگذاری 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی انجام می‌شود. ابراهیم بازیان گفت: یکی از گام‌های مهم دولت سیزدهم، موضوع مردمی‌سازی شرکت‌های دولتی، بویژه 2 باشگاه ارزشمند استقلال و پرسپولیس بود که سال جاری که سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، طی فرآیندی واگذاری آنها انجام شد. وی اظهار کرد:‌ دولت‌های مختلف در سال‌های گذشته تلاش کردند این اتفاق به ثمر برسد، ولی به جهات مختلف این توفیق حاصل نشد. در دولت سیزدهم نخستین اقدام مهم عرضه این ۲ باشگاه در بازار فرابورس ایران بود که پذیرش و عرضه آن انجام شد، البته این عرضه در مراحل قبل از عرضه نهایی موفق نبود ولی با عزم جدی رئیس‌جمهور شهید و دولت بویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی، در سال جدید با اعلام آمادگی 2 مجموعه بزرگ در قالب کنسرسیوم پتروشیمی از طرف هلدینگ خلیج‌فارس و یک کنسرسیوم بانکی اعلام آمادگی شد و مراحل واگذاری آن به ثمر رسید.  
 
***
خرید تضمینی گندم از ۹ میلیون تن گذشت
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۹ میلیون تن گندم به ارزش ۱۵۷ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است.
سهراب سهرابی درباره وضعیت خرید گندم افزود: این میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن معادل ۱۵ درصد رشد نشان می‌دهد. وی با بیان اینکه برداشت گندم تا پایان شهریور ادامه دارد، پیش‌بینی کرد: میزان خرید تضمینی گندم در پایان فصل برداشت به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد که با این میزان دیگر نیازی به واردات گندم برای خبازی‌ها، صنف و صنعت نیست. مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی درباره پرداخت مطالبات گندمکاران اظهار کرد: تاکنون ۵۳,۱ هزار میلیارد تومان از پول کشاورزان که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، پرداخت شده و مابقی پس از تامین به حساب کشاورزان واریز می‌شود.
به گفته سهرابی، به احتمال زیاد بخشی از مبلغ کشاورزان طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.
 
***
فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین از شنبه آینده
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری از آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای اربعین امسال از شنبه هفته آینده ۶ مرداد ۱۴۰۳ خبر داد. داریوش باقرجوان با بیان اینکه پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای تردد زائران به پایانه مرزی خسروی، باشماق و تمرچین از شنبه ۶ مرداد آغاز می‌شود، اظهار کرد: فروش بلیت اتوبوس برای پایانه‌های مرزی مهران، چذابه و شلمچه نیز از ۱۰ مرداد۱۴۰۳ آغاز خواهد شد. وی با بیان اینکه نرخ بلیت اتوبوس برای ایام اربعین توسط ستاد مرکزی اربعین تعیین می‌شود، افزود:‌ حدود ۷۰۰۰ اتوبوس فعال در کشور داریم که می‌توانند در مسافت‌های دور مسافر را جابه‌جا کنند. در همین حال رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با بیان اینکه تعداد اتوبوس‌های فعال ناوگان مسافربری به زیر ۷ هزار دستگاه رسیده است، گفت: هنوز قیمت بلیت برای ایام اربعین مشخص نیست. 
 
***
حدنصاب تأمین برق تهران شکسته شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد با توزیع بدون محدودیت بیش از ۱۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی طی یک شبانه روز، حدنصاب تامین برق در شهر تهران در تاریخ صنعت برق شکسته شد.
کامبیز ناظریان با بیان اینکه تأمین برق در شرایط آب و هوایی رخ‌داده تبدیل به چالشی بزرگ برای کشورهای منطقه شده است، خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه چند کشور همسایه ایران، مجبور به اعمال خاموشی شده‌اند اما شاهد هستیم که با تلاش بی‌بدیل کارکنان صنعت برق، شبکه برق کشور، همچنین شهر تهران با همراهی مشترکان کاملاً پایدار است.
وی تصریح کرد: در این شرایط با توزیع ۱۰۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی در شبانه‌روز، حد نصاب تامین برق شهر تهران در تاریخ صنعت برق شکسته شد، وی افزود: به ازای هر یک درجه افزایش دمای هوا در پایتخت، بالغ بر ۲۰۰ مگاوات به بار شبکه تهران افزوده می‌شود و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی انتظار می‌رود بیش از ۳۰۰ مگاوات در دوره آتی به بار شبکه تهران اضافه شود، لذا همراهی و صرفه‌جویی بیش از پیش هموطنان تهرانی برای حفظ پایداری شبکه ضروری است.
 

Page Generated in 0/0058 sec