printlogo


کد خبر: 287669تاریخ: 1403/5/4 00:00
پزشکیان در جلسه شورای عالی استان‌ها:
نمی‌شود با روند فعلی مملکت را اداره کرد

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور منتخب دیروز طی سخنانی که در جلسه شورای عالی استان‌ها داشت گفت: «نمی‌شود با روند فعلی کشور را اداره کرد و باید تصمیم‌های سختی در این باره گرفته شود». مشخص نیست پزشکیان از چه تصمیمات سختی سخن می‌گوید اما برخی اعتقاد دارند احتمال دارد این سخنان به دنبال همان اظهارنظری باشد که عبدالعلی‌زاده، رئیس ستاد اتخابات پزشکیان درباره افزایش تدریجی قیمت بنزین کرده بود. هر چند پزشکیان در ادامه صحبت‌هایش گفت: «قرار نیست تصمیمی بگیریم که در آن مشارکت مردم وجود نداشته باشد».
رئیس‌جمهور منتخب دیروز در جلسه شورای‌ عالی استان‌ها که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: از مقام معظم رهبری به دلیل پیام‌هایی که دادند از جمله اینکه در جمع نمایندگان پیروزی ما را پیروزی ایران و کشورمان قلمداد کردند، تشکر می‌کنم. طبیعتا لازمه این پیروزی همکاری، همراهی، همدلی و رفتن به طرف پاسخگویی به نیازها و خواسته‌های مردم است و این بارقه امیدی است که وحدت و انسجامی را که در مبارزات انتخاباتی داشتیم بتوانیم عملیاتی و اجرایی کنیم.
رئیس‌جمهور منتخب در ادامه با بیان اینکه «وقتی مشارکت باشد می‌توانیم هر مشکلی را از سر راه برداریم» عنوان کرد: کلیت قضیه این است که اگر به مردم و مشارکت آنها باور داشته باشیم هیچ خلأیی نمی‌تواند وجود داشته باشد. مشکل ما [مسؤولان] رفتار ما با مردم و نوع گفت‌وگوی ما با مردم است. اگر مردم به ما کمک کنند هیچ مانعی سر راه ما نخواهد بود به این شرط که آنها باور کنند ما برای مردم هستیم. ما آمده‌ایم که به مردم خدمت کنیم و نیامده‌ایم که به آنها دستور دهیم. ما آقا بالاسر آنها نیستیم، بلکه خدمتگزار مردم هستیم.
وی گفت: من به مدیرانی که می‌خواهم انتخاب کنم گفته‌ام توقع من از همه مدیران این است که به اصل رضایت مشتری باید پایبند باشند. مراجعه‌کننده ارباب رجوع است و ما خدمتگزار آنها هستیم و باید رضایت آنها را جلب کنیم. اگر همین یک کار را انجام دهیم ۵۰ درصد دیگر نیز پای صندوق‌های رای می‌آیند. ما باید اگر هم مشکلی داریم صادقانه با مردم در میان بگذاریم. امروز در تحریم هستیم و مشکل داریم. من در انتخابات هیچ وعده عدد و رقمی ندادم، بلکه گفته‌ام به مردم دروغ نخواهم گفت و با آنها صادق خواهم بود و قول می‌دهم همان‌گونه باشم. تا جایی که ممکن است تلاش می‌کنم عدالت و انصاف را در این مملکت پیگیری و پیاده کنم و این امر با مشارکت مردم امکان‌پذیر است.
* رشد اقتصادی نه به هر قیمتی
رئیس‌جمهور منتخب در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه باید با مردم باانصاف رفتار کنیم، ادامه داد: اگر همین یک کار را در رفتارمان با جامعه مورد توجه قرار دهیم، جامعه با ما قهر نمی‌کند. ما حق نداریم اگر می‌خواهیم کسی را هدایت کنیم به گوش او سیلی بزنیم. قرار نیست اگر می‌خواهیم تغییر رفتاری ایجاد کنیم به آنها بی‌احترامی کنیم، بلکه این حرف‌ها دارای راه و روش است. رفتار من به عنوان مسؤول باید طوری باشد که طرف مقابل احساس نکند من می‌خواهم برای او قیافه بگیرم و تکبر و غرور دارم و به او امر می‌کنم، بلکه او باید احساس کند که من می‌خواهم خدمتگزار او باشم نه اینکه می‌خواهم آقا‌بالا‌سرش باشم.
پزشکیان ادامه داد: در توسعه نیز باید آدم‌ها را دید، نه اینکه فقط به رشد اقتصادی توجه کرد. من نیز نمی‌توانم رشد اقتصادی را به هر قیمتی جلو ببرم، نباید اجازه دهم انسان‌ها و کسانی که در این مملکت زندگی می‌کنند با مشکل مواجه شوند. ما باید به همدیگر کمک کنیم و این چیزی است که از دست اعضای شورای عالی استان‌ها برمی‌آید. اگر در شهر بی‌اعتمادی ایجاد شده است هم اعضای شورای عالی استان‌ها، هم من، هم روحانیت و هم صداوسیما و همه مسؤول هستیم و هر کسی باید در کار و مسؤولیت خودش پاسخگو باشد.

Page Generated in 0/0062 sec