printlogo


کد خبر: 287689تاریخ: 1403/5/6 00:00
دور دنیا

ادامه نسل‌کشی در غزه
در حالی که حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه برای دویست‌ونودوچهارمین روز متوالی ادامه دارد، ۲ نظامی صهیونیست در عملیات‌های مقاومت فلسطین هلاک شدند. رژیم اشغالگر صهیونیستی برای دویست‌ونودوچهارمین روز متوالی به نسل‌کشی علیه مردم غزه ادامه داده و منازل و محله‌های مسکونی در مناطق مختلف را هدف قرار داد که منجر به شهادت تعدادی از فلسطینی‌ها شد.
در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در منطقه التحلیه و ساختمان‌های مسکونی را در شهرک بنی سهیلا هدف قرار دادند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته همچنین منزلی را در شرق شهرک عبسان در شرق خان‌یونس هدف قرار دادند. توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطق شمال شرق خان یونس را هدف قرار داد.
در مرکز نوار غزه نیز پهپادهای رژیم صهیونیستی به منطقه الرحمه در غرب اردوگاه النصیرات حمله کردند. توپخانه رژیم صهیونیستی همچنین شرق گورستان المغازی را هدف قرار داد. ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از ساختمان‌های مسکونی در منطقه المغراقه را نیز هدف قرار داد.
طبق گزارش المیادین، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه تل الحوا در جنوب غرب شهر غزه و منطقه الشعف در شرق شهر غزه را هدف قرار داد. صبح روز جمعه در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در شرق شهر غزه 5 نفر شهید و تعدادی زخمی شدند. در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در شهرک عبسان در شرق خان‌یونس نیز ۲ نفر شهید و تعدادی زخمی شدند.
در این راستا نیروهای شهید عمر القاسم اعلام کرد با راکت سربازان و خودروهای رژیم صهیونیستی را در شهرک القراره در جنوب نوار غزه هدف قرار داده است. گردان‌های شهدای الاقصی نیز اعلام کرد با آرپی‌چی تانک رژیم صهیونیستی را در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار داد.
همچنین رسانه‌های عبری اعلام کردند ۲ نظامی صهیونیست در درگیری‌های غزه به هلاکت رسیدند. ارتش رژیم صهیونیستی دیروز جمعه اعلام کرد یک سرباز ذخیره ارتش این رژیم در درگیری‌ها با مقاومت فلسطین در جنوب نوار غزه کشته شد. این سرباز در جریان شلیک موشک ضدزرهی به یک بولدوزر در جنوب نوار غزه کشته شد. بیش از ۶۰۰ سرباز و افسر رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.
***
ژنرال صهیونیست: هنوز ۸۰ درصد تونل‌های حماس وجود دارند
یک ژنرال صهیونیست تاکید کرد هنوز ۸۰ درصد تونل‌های حماس وجود دارند و تعداد نیروهای این جنبش ده‌ها هزار نفر است.
به گزارش ایسنا، اسحاق بریک، ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی مجددا از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و رهبران نظامی آن انتقاد کرد و گفت: رهبران ارشد ارتش اذعان نمی‌کنند که هدف اصلی یعنی از بین بردن حماس را اجرا نکرده‌اند. آنها همچنان به فریب دادن صهیونیست‌ها ادامه می‌دهند. ۸۰ درصد تونل‌های حماس همچنان وجود دارند و تعداد نیروهای این جنبش به ده‌ها هزار نفر می‌رسد. ارتش در طول سال‌های گذشته نتوانست ابزارهای مناسب را برای از بین بردن این تونل‌ها آماده کند.
طبق گزارش شبکه قدس، اسحاق بریک گفت: حماس همچنان وجود دارد و تهدید واقعی برای اسرائیل است. هر روزی که از جنگ می‌گذرد انزوای اسرائیل در جهان عمیق‌تر می‌شود و فروپاشی اقتصادی و اختلافات داخلی افزایش می‌یابد. وی در پیامی به نتانیاهو گفت: بگذار بعد از ۶ ماه با هم دیداری داشته باشیم تا ببینیم کدام یک از ما حق را می‌گوید، من یا شما؟ شما مجبور خواهید شد صهیونیست‌ها را قانع کنید چرا اسرا را به دلیل توهم از بین بردن حماس که به فروپاشی اسرائیل منجر شد، رها کردید. صهیونیست‌ها هرگز شما را فراموش نخواهند کرد و اقدامات شما در کتاب‌های تاریخ ثبت خواهد شد.
***
حمایت اوباما از هریس
باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا از حزب دموکرات هم از نامزدی کاملا هریس، معاون کنونی رئیس‌جمهور ایالات متحده برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر حمایت کرد. میشل اوباما، همسر باراک که از او به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی جو بایدن بعد از کناره‌گیری او از رقابت‌های انتخاباتی یاد می‌شد هم حمایت خود را از کاملا هریس اعلام کرد. روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده است که رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در یک تماس ویدئویی 55 ثانیه‌ای به هریس گفت: «تماس گرفتیم تا بگوییم میشل و من نمی‌توانیم بیش از این مفتخر باشیم که از شما حمایت کرده و تمامی اقدامات لازم را برای راهیابی شما به کاخ بیضی‌ (دفتر رئیس‌جمهور آمریکا) انجام دهیم». میشل اوباما نیز خطاب به هریس گفت: «اتفاقی تاریخی خواهد افتاد». پیش از این روزنامه نیویورک‌پست مدعی شده بود اوباما به دلیل عدم اعتماد به توانایی رای‌آوری هریس هنوز حمایت خودش را از او اعلام نکرده است.

Page Generated in 0/0055 sec