printlogo


کد خبر: 287690تاریخ: 1403/5/6 00:00
اخبار

اولین رکورد در المپیک پاریس شکسته شد
دختر کماندار کره‌ای نخستین رکورد جهانی را در المپیک ۲۰۲۴ شکست. مسابقات تعیین رنکینگ تیروکمان روز قبل از افتتاحیه رسمی مسابقات المپیک انجام شد و «لیم سی هیون» دختر کماندار کره‌ای نخستین رکورد جهانی را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در این رشته شکست. کماندار کره‌ای در دور رده‌بندی زنان به امتیاز ۶۹۴ دست یافت و رکورد ۶۹۲ چایونگ کانگ در سال ۲۰۱۹ را شکست. بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به طور رسمی از امروز 6 مرداد آغاز شد و ۲۱ مرداد به پایان می‌رسد. ایران در این رقابت‌ها ۴۰ نماینده دارد که در ۱۳ رشته ورزشی رقابت خواهند کرد. 
***
تاج: یک یا 2 دستگاه VAR تا ۳ روز آینده وارد ایران می‌شود
رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد تا 3 روز آینده یک یا 2 دستگاه VAR وارد ایران خواهد شد. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه بازدید کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان از ورزشگاه آزادی با ارائه گزارشی از روند آموزش استفاده از VAR به داوران، تصریح کرد: ان‌شاءالله 13 مرداد همه داورهای ما آموزش‌شان تمام می‌شود و ما از لحاظ داور کسری نداریم. حتی می‌توانیم بعد از آن به داوران برخی کشورها هم با توجه به فضایی که فراهم کرده‌ایم، آموزش دهیم. وی درباره زمان ورود دستگاه‌های VAR به ایران هم گفت: احتمالاً یکی دو دستگاه تا 3 روز آینده به ایران می‌‌آید و به‌تدریج هم مابقی دستگاه‌ها وارد می‌شود تا ما با شروع لیگ بتوانیم از VAR استفاده کنیم. 
***
بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال فعلا به «خدمت سربازی» اعزام نمی‌شوند
با مساعدت ستاد کل نیروهای مسلح، بازیکنان تیم‌ ملی فعلا به خدمت سربازی اعزام نمی‌شوند. به گزارش تسنیم، سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: تمام مشمولانی که در سنوات گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند برابر تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح تعیین‌تکلیف و از یکم مرداد 1403 برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان‌های نیروهای مسلح معرفی شده‌اند. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که در راستای کمک به تیم‌ ملی فعلا افرادی همچون مهدی ترابی، مهدی قائدی، علیرضا بیرانوند، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، محمد قربانی، حسین پورمحمد، محمدامین حزباوی، سعید عزت‌اللهی، سامان فلاح، علی کمانگری، آرمین سهرابیان، سیدمحمد کریمی، محمد خدابنده‌لو، سعید سحرخیزان و حسین گودرزی می‌توانند در تیم‌ ملی و همچنین تیم‌های باشگاهی که اکنون عضو آن هستند بازی کنند. قرار است ستاد کل نیروهای مسلح تصمیمی برای این بازیکنان اتخاذ کند تا ضمن رعایت قانون خدمت وظیفه عمومی، تیم‌ ملی هم برای مسابقات پیش رو تضعیف نشود. همچنین تاکنون سیدابوالفضل جلالی توانسته است معافیت بگیرد و در تیم استقلال باقی بماند و امید نورافکن هم اعزام شده و فصل آتی در تیم ملوان بازی می‌کند. 
***
خرابکاری در خطوط راه‌آهن فرانسه در آستانه آغاز المپیک
در آستانه مراسم افتتاحیه سی‌وسومین  دوره بازی‌های المپیک تابستاتی، روز گذشته شرکت خطوط راه‌آهن فرانسه اعلام کرد هدف اقدامات خرابکارانه قرار گرفته است. در فاصله چند ساعت به آغاز مراسم افتتاحیه المپیک که دیشب انجام شد، خطوط قطار سریع‌السیر راه‌آهن فرانسه  مورد هدف اقدامات خرابکارانه متعدد از جمله آتش‌سوزی قرار گرفت که به عنوان خرابکاری هماهنگ برای ایجاد اختلال در سفر مسافران قبل از مراسم افتتاحیه المپیک پاریس توصیف شده است. شرکت راه‌آهن دولتی فرانسه (SNCF) این اختلال را «حمله‌ای گسترده با هدف فلج کردن شبکه خطوط پرسرعت» توصیف کرده است. SNCF در حساب کاربری رسمی‌اش در شبکه اجتماعی X نوشت: «تعداد زیادی از قطارها تغییر مسیر داده‌اند یا حرکت‌شان لغو شده است. از همه مسافرانی که می‌توانند سفر خود را به تعویق بیندازند، می‌خواهیم به سمت ایستگاه‌ها نروند». طبق اعلام راه‌آهن فرانسه این اختلال در خطوط سریع‌السیر ساحلی، شمال و شرق رخ داده و به چندین تاسیسات آن آسیب وارد شده است که یکی از این اقدامات خنثی شده است. سفر در این خطوط مختل شده و شبکه راه‌آهن باید تعداد زیادی از قطارها را تغییر مسیر دهد یا سفرشان را لغو کند. بر اساس اعلام SNCF ، تخمین ‌زده شده که این اختلالات می‌تواند حدود 800 هزار مسافر را تحت‌تأثیر قرار دهد. مرکز قطار «رمی وال دو لوآر» نیز اعلام کرد سفرهای این خط راه‌آهن حداقل تا روز دوشنبه مختل خواهد بود، چون آتش‌سوزی در نزدیکی ریل‌ها در منطقه کورتالن واقع در شمال فرانسه، خدمات‌رسانی به پاریس را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. «یورو استار» سرویس قطار سریع‌السیر نیز که بریتانیا را به فرانسه متصل می‌کند، مجبور به لغو و تغییر مسیر قطارها به دلیل «اقدامات خرابکارانه هماهنگ» در خطوط فرانسه شده است. همین موضوع باعث شده تا زمان سفر این خط سریع‌السیر افزایش یابد. در همین حال آملی اودئا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه و مسؤول بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2024 گفت اختلال در خطوط قطار نوعی خرابکاری هماهنگ است. او در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «BFMTV» فرانسه وابسته به شبکه تلویزیونی «CNN» گفت: این حملات را به  شدیدترین عبارات ممکن محکوم می‌کنیم. این خرابکاری واقعاً وحشتناک است. 

Page Generated in 0/0049 sec