printlogo


کد خبر: 287700تاریخ: 1403/5/6 00:00
نرم‌افزار «تأمین من» 5 میلیون کاربر دارد
خدمات‌دهی تأمین اجتماعی با هوش مصنوعی

سازمان تامین اجتماعی در راستای توسعه هوشمندسازی تلاش دارد 2 جریان پول و اطلاعات را به صورت شفاف ارائه دهد. رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی گفت: از حدود ۱۱ میلیون مستمری‌بگیر، تاکنون 5 میلیون نفر نرم‌افزار «تامین من» را نصب کرده‌اند. دامون خدابنده تصریح کرد: اکنون تمام پروژه‌هایی که در سازمان تامین اجتماعی در حال پیاده‌سازی و توسعه است و برنامه‌ای که برای یک سال و نیم آینده داریم، در راستای ایجاد تمرکز و دسترسی به داده‌ها در زمان واقعی است. وی ادامه داد: همچنین تلاش داریم داده‌های اضافی را حذف و داده‌های تمیز را جذب کنیم و الگوریتم‌هایی برای توسعه استفاده از این داده‌ها ایجاد کنیم که همان مسیر هوش مصنوعی است. در حقیقت هوش مصنوعی چیزی نیست که بگوییم امروز به آن می‌رسیم بلکه یک مسیر ترسیم شده است. وی اظهار داشت: هوشمندسازی لیست بیمه‌ها، دریافت اسناد بیمارستانی به صورت برخط و رسیدگی به آنها و صدور نسخه الکترونیک، همگی در راستای توسعه هوش مصنوعی است که با گسترش آنها می‌توانیم به جایی برسیم که داده‌های غنی و سالمی از سازمان تامین اجتماعی داشته باشیم و پس از آن بتوانیم به کمک ماشین، تصمیمات بهتری برای مدیریت سازمان و ایجاد ارتباط با جامعه مخاطب بگیریم که به آن بلوغ هوش مصنوعی گفته می‌شود. رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: هوش مصنوعی قرار است کمک کند ما از داده‌ها در زمان واقعی بهترین استفاده را برای مدیریت سازمان با منابع کمتر ببریم به این معنا که هزینه‌ها را کمتر و آورده را بیشتر کنیم تا رضایت مخاطب هم بالاتر رود. خدابنده در رابطه با موقعیت تامین اجتماعی با حجم داده‌ها با اشاره به اینکه ۴۶ میلیون نفر زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: مدیریت این سازمان با وجود دارا بودن ۵۰۰ لوکیشن درمان سازمانی، ۲۰۰ هزار پزشک و ارتباط با ۱۳ هزار داروخانه و میلیون‌ها نفر حقوق‌بگیر، کار ساده‌ای نیست. وی در ادامه در تشریح برنامه سازمان تامین اجتماعی در برنامه توسعه هفتم، با تاکید بر اینکه ادعای ما این است که هوشمندسازی باید به صورت کامل انجام شود و بعد به سمت هوش مصنوعی برویم، اظهار داشت: اگر قرار است این هوشمندسازی کامل انجام شود تا جایی که ممکن است باید دخالت انسان را در تصمیم‌گیری کم کنیم و ارائه سرویس‌ها را در مدت زمان خودش توسعه دهیم و شفافیت را به حداکثر برسانیم. خدابنده در ادامه از همه بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی درخواست کرد نرم‌افزار تامین من را نصب و از خدمات آن استفاده کنند. وی همچنین گفت: این یک صندوق بین‌نسلی است و متعلق به هیچ شخص و دولت و جریان خاصی نیست و باید کمک کنیم این صندوق برای نسل‌های بعد حفظ شود. باید کاری کنیم درآمدها به‌روز شود و مردم به منابع دسترسی داشته باشند و بهترین تصمیم گرفته شود. وی بیان داشت: فناوری اطلاعات در این زمینه بسیار می‌تواند کمک کند و درهای سازمان تامین اجتماعی به روی تمام دانشگاه‌ها، دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌ها باز است و از آنها درخواست داریم هر راه‌حلی دارند برای توسعه سیستم‌ها و الگوریتم‌های جدید ارائه دهند. خدابنده در رابطه با تاثیر نسخه الکترونیک در جلوگیری از برخی تخلفات احتمالی به ایرنا گفت: اکنون اگر یک پزشک از یک‌ آی‌پی که در یک لوکیشن خاص است با یک دستگاه دیگر نسخه‌ای صادر کند، مشخص می‌شود که این پزشک در 2 لوکیشن متفاوت این کار را انجام می‌دهد که تخلف است و با او برخورد و وی جریمه می‌شود.


Page Generated in 0/0085 sec