printlogo


کد خبر: 287705تاریخ: 1403/5/6 00:00
اخبار

کنعانی: منافقین بازیچه سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند
سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت: منافقین به عنوان یک بازیچه سیاسی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر، حمایت شده و مورد بهره‌کشی ابزاری قرار می‌گیرند. به گزارش مهر، ناصر کنعانی نوشت: منافقین که سال‌هاست آواره اروپا بوده و به عنوان یک بازیچه سیاسی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر، حمایت شده و مورد بهره‌کشی ابزاری قرار می‌گیرند، دستانی خون‌آلود و کارنامه‌ای ننگین و جنایتکارانه دارند. آنها در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران، مبادرت به ترور بیش از 17 هزار شهروند ایرانی کرده و در نهایت نیز به دامان صدام جنایتکار پناه بردند.
وی افزود: ‏سرنوشت آنهایی که پس از خیانت به ایران عزیز با حمایت دشمنان ملت ایران، آب و خاک سرزمین مادری و هموطنان خود را زیر آتش کین گرفتند، جز آوارگی یا آنچه در «مرصاد» تجربه کردند، نخواهد بود.
***
حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
جزیره‌ای عمل کردن باعث اختلال در نظام می‌شود
خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به اهمیت همکاری بین قوا گفت: جزیره‌ای عمل کردن موجب اختلال نظام می‌شود و قوای سه‌گانه کمیته مشترک برای رصد مشکلات کشور تشکیل دهند. حجت‌الاسلام کاظم صدیقی گفت: حضرت آقا در دیدار نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی نکاتی را مطرح فرمودند که اینها راهبرد و نسخه است و باید رعایت شود. امام جمعه موقت تهران افزود: نکته اول این است که مجلس همیشه سوال‌کننده نیست، بلکه پاسخگو نیز هست. خداوند بر ما ناظر است و کرسی نمایندگی کرسی شخصی نیست و مربوط به ۸۰ میلیون جمعیت است. هر نماینده صرفا نماینده شهر خودش نیست، بلکه نماینده خانواده شهدا، جانبازان و نماینده همه است، لذا هر کاری می‌کند باید در پیشگاه خداوند و وجدان خودش پاسخگو باشد. وی اظهار داشت: نکته دوم همکاری بین قوا است. جزیره‌ای عمل کردن موجب اختلال نظام می‌شود. اعضای بدن ما هر کدام وظایف خاص خودش را دارد. قوای سه‌گانه کمیته مشترک برای رصد مشکلات کشور تشکیل دهند.
صدیقی گفت: حضرت آقا به مجلس درباره معرفی کابینه توصیه‌هایی داشتند که مجلس انقلابی باید این توصیه‌ها را جدی بگیرد. خطیب موقت جمعه تهران تصریح کرد: پیشنهاد من این است آقای رئیس‌جمهور قبل از آنکه رسماً افراد کابینه را به مجلس معرفی کند، با مجلسی‌ها گفت‌وگو داشته باشند و افراد را با هم ارزیابی کنند و ببینند آیا شایستگی لازم را دارند یا نه که با شکاف زاویه‌ها که برای بعدها مهم است، مواجه نشوند. رئیس‌جمهور باید کسی را به عنوان وزیر معرفی کند که آن فرد امین باشد. وی افزود: نکته دیگر اینکه باید وزرا و اعضای کابینه از بن دندان به نظام اعتقاد داشته باشند، نه اینکه نفاق داشته باشند و بگویند قبول دارم اما موضع‌گیری‌های‌شان مخالف ولایت و اصول انقلاب باشد. 
***
کدخدایی: رأی دیوان بین‌المللی دادگستری مهر تأییدی بر اشغالگری اسرائیل است
عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در یادداشتی نوشت: رای دیوان بین‌المللی دادگستری مهر تاییدی بر اشغالگری رژیم صهیونیستی است.
الجزیره انگلیسی یادداشت عباسعلی کدخدایی را که در آن به تحلیل رای اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری پرداخته و نسبت به اتهام‌زنی اسرائیل علیه گزارشگر ویژه ملل متحد در امور فلسطین اشغالی واکنش نشان داده است منتشر کرد. کدخدایی در این یادداشت به زبان انگلیسی رای اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری که از حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها دفاع و حمایت به عمل آورد را مهر تاییدی بر اشغالگری رژیم صهیونیستی دانست و همچنین اتهام‌زنی اسرائیل علیه فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین اشغالی را تلاش در جهت خاموش ساختن فریاد حقیقت در غزه و فلسطین برشمرد.
***
ارتش: هرگز اجازه سوءاستفاده به دشمنان قسم‌خورده ایران نخواهیم داد
ارتش جمهوری اسلامی ایران به ‌مناسبت پنجم مرداد، سالروز عملیات مرصاد و حماسه شهدای قهرمان پدافند هوایی در سایت سوباشی بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: نام عملیات «مرصاد» گره خورده است با عزت، شکوه و بالندگی نیروهای مسلح در مقابل خفت و خواری منافقین خودفروخته‌ای که در خیال خام خود قصد تعدی و دست‌درازی به خاک این مرز و بوم را داشتند. منافقان بزدل به تصور ضعف قدرت نظامی ایران پس از پایان جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه ۵۹۸، اقدام به انجام عملیات مذبوحانه‌ای علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند و با خود می‌پنداشتند نیروهای مسلح ایران از آمادگی لازم برخوردار نیستند اما پاسخ دندان‌شکنانه نیروهای مسلح ما با پشتیبانی قاطع و واکنش سریع بالگردهای هوانیروز و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش، با نقش‌آفرینی کلیدی امیر شهید سپهبد علی صیاد‌شیرازی، دوزخی از شراره‌های آتش را برای این مزدوران فراهم ساخت و آنچنان هُرم این آتش سوزان بود که درس عبرتی برای این گروهک متزور شد که دیگر هرگز حتی فکر تعدی به خاک جمهوری اسلامی ایران نیز در مخیله‌شان خطور نکند. در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: ارتش جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اعلام می‌کند همچنان بر همان عهدی که در سال‌های دفاع ‌مقدس بسته بود، مانده و همواره حاضر است تا بار دیگر حماسه‌های عاشورایی دیگر بیافریند و در ظل توجهات حضرت بقیه‌الله اعظم ارواحنا فدا و تدابیر داهیانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، هرگز اجازه سوءاستفاده به دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم نخواهد داد.

Page Generated in 0/0066 sec