printlogo


کد خبر: 287721تاریخ: 1403/5/8 00:00
اخبار

بازگشت «سراب» پس از ۲۰ سال به تالار وحدت
نمایش «سراب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدمحمد‌جواد طاهری پس از 20 سال روی صحنه رفت. این نمایش به قلم سیدحسین فدایی‌حسین به نگارش درآمده و نخستین بار سال ۱۳۸۲ روی صحنه رفت. در خلاصه سراب آمده است: «نه آن‌ که مشک می‌بخشد راستگوست؛ نه آن ‌که شمشیر می‌دهد...». در این نمایش  مرجان آقانوری، مجید امیری، محمدرضا حیدری، کرامت رودساز، کورش زارعی، سیروس کهوری‌نژاد، میثم موسویان، داریوش نصیری و رحیم نوروزی نقش‌آفریینی می‌کنند. «سراب» جدیدترین اثر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری که با مشارکت بنیاد رودکی است با زبان قصه به موضوع پیشنهاد امان‌نامه شمر به حضرت عباس(ع) می‌پردازد و از ۷ تا ۱۵ مرداد ساعت ۲۰ و پس از آن تا ۲۷ مرداد هر روز ساعت ۱۸، در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
***
فراخوان  جشنواره  تئاتر فجر  منتشر شد
فراخوان چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که به دبیری خیرالله تقیانی‌پور بهمن‌ ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، منتشر شد. اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران، با هدف میزبانی از آثار با‌کیفیت گروه‌های نمایشی و با رویکرد نشاط، همدلی و امید چهل‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را برگزار می‌کند. نمایش‌های صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی، دیگرگونه‌های اجرایی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، سمینار علمی - پژوهشی، مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر، مسابقه و نمایشگاه پوستر و سایر اقلام تبلیغاتی از بخش‌های جشنواره چهل‌وسوم تئاتر فجر هستند.
***
آغاز دور سوم اجراهای «سی‌ویک رؤیا»
نمایش «سی‌ویک رؤیا» به قلم و کارگردانی سیدجواد مولانیا دور سوم اجراهای خود را از روز چهارشنبه ۱۷ مرداد، در عمارت نوفل‌لوشاتو آغاز می‌کند. نورا هاشمی، هومن کیایی، نازنین احمدی، عارف عباسی، امیرمحمد رفیع‌خواه، سوگند قریشی، آرسام فیروزی، محمدرضا (سورنا) محبی، دیبا حکیم‌الهی و فاطمه (متینا) حسین‌آبادی در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند، همچنین گروه موسیقی زنده این اثر عبارتند از: مهراد مجد، آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی؛ ملیکا شباهنگ‌فر، خواننده بک ‌وکال و آیدا شجاعی‌فر نوازنده سازهای کوبه‌ای. از دیگر عوامل می‌توان به سپهر صاحبی، تهیه‌کننده؛ جواد مولانیا، طراح صحنه، نور و لباس؛ سجاد قربانی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز؛ مهبد مقدم، طراح صدا؛ امیرمحمد رفیع‌خواه، طراح گرافیک؛ حسین قشقایی، ساخت تیزر و سارا حدادی، مدیر روابط عمومی، مشاور رسانه‌ای و تبلیغات اشاره کرد. این درام روانشناسانه نیم‌نگاهی به مساله مهاجرت دارد و با اجرای محدود در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.
***
آغاز پیش‌تولید «دارچین تلخ»
پیش‌تولید فیلم کمدی«دارچین تلخ» به کارگردانی نیما هاشمی آغاز شد. «دارچین تلخ» ماجرایی کمدی از زندگی سعید را روایت می‌کند که تا ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش فاصله زیادی ندارد اما او در این فاصله باید چالش‌های زیادی را از سر بگذراند. یکی از ویژگی‌های این فیلم، استفاده توامان از بازیگران چهره در کنار استعدادهای جوان است. تاکنون حضور خشایار راد به عنوان یکی از بازیگران اصلی در این اثر قطعی شده است. نیما هاشمی پیش از این کارگردانی تله‌فیلم «ویلای موروثی» و نمایش‌هایی چون «تولد جهنمی»، «میان پرده»، «باغ آلبالو»، «مرگ» و «پزشک نازنین» را در کارنامه دارد.
***
مستند «لعبت‌باز» در موزه سینما نقد و بررسی می‌شود
مستند بلند «لعبت باز» به کارگردانی پوریا نوری روز سه‌شنبه ۹ مرداد ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما نمایش داده می‌شود. بعد از نمایش فیلم، هنرمندان و کارشناسانی چون سید احمد محیط طباطبایی رئیس شورای بین‌المللی موزه‌ها، سیاوش ستاری رئیس یونیمای ایران و استاد خیمه‌شب‌بازی، محمد بزرگ نویسنده و منتقد سینما و فرید دغاغله تدوینگر سینما درباره فیلم صحبت می‌کنند. «لعبت‌باز» روایتی از کوشش‌های سیاوش ستاری برای احیا و ادامه پیدا کردن هنر «خیمه‌شب‌بازی» است که در گذر زمان کم‌رنگ شده و می‌رفت تا فراموش شود. ورود در این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.
***
ادی ردمین در «روز شغال» به ایفای نقش می‌پردازد
ادی ردمین نقش یک قاتل بسیار زیرک، تنها و گریزان را در بازسازی فیلم «روز شغال» در قالب یک سریال ایفا کرده است. نخستین تیزر این سریال جمعه شب در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس پخش شد. همانطور که در خلاصه داستان آمده، این سریال که برای پیکاک و اسکای ساخته شده، درباره شغال (ردمین)، قاتلی قراردادی است که با اجرای دستورها با بالاترین هزینه زندگی می‌کند اما پس از آخرین قتل خود و برای اجرای یک دستور بزرگ، وی با یک افسر اطلاعاتی سرسخت بریتانیایی (لاشانا لینچ) که شروع به ردیابی شغال در یک تعقیب و گریز هیجان‌انگیز موش و گربه‌وار در سراسر اروپا می‌کند، با سرنوشت روبه‌رو می‌شود. رونان بنت، نویسنده و برایان کرک، کارگردان این سریال ۱۰ اپیزودی هستند و در کنار آنها ردمین همچنین به عنوان تهیه‌کننده اجرایی هم فعالیت می‌کند. فردریک فورسایت، نویسنده رمان «شغال» تهیه‌کننده مشاور فیلم و کریس هال نیز تهیه‌کننده است. اورسولا کوربرو، چارلز دنس، ریچارد دورمر، چوکودی ایووجی، لیا ویلیامز، خالد ابدالا، النور ماتسورا، جانجو اونیل، نیک بلاد، سوله ریمی و فلوریسا کامارا دیگر بازیگران این فیلم هستند.

Page Generated in 0/0053 sec