printlogo


کد خبر: 287744تاریخ: 1403/5/8 00:00
اخبار

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد
تکمیل خط دوم راه‌آهن اهواز - اندیمشک در پروژه ایران راه
وزیر راه و شهرسازی تکمیل خط دوم راه‌آهن اهواز - اندیمشک را گامی مهم در راستای پروژه ملی «ایران‌راه» خواند که مورد تاکید رئیس‌جمهور شهید نیز بود.
مهرداد بذرپاش، در فضای مجازی نوشت: از اقدامات بسیار مهم در پروژه ملی ایران راه که البته مورد تاکید شهید جمهور نیز بود، دوخطه شدن محورهای موجود با هدف افزایش ظرفیت بار و مسافر بود.
وی افزود: بخش نهایی پروژه خط دوم راه‌آهن اهواز - اندیمشک در کریدور شمال - جنوب به ارزش روز بالغ بر ۱۳۲۰ میلیارد تومان افتتاح و تقدیم ملت بزرگ ایران بویژه خوزستانی‌های عزیز شد.
***
فروش حضوری ارز اربعین آغاز شد
فروش ارز اربعین در بسترهای غیرحضوری توسط بانک‌های عامل از روز گذشته شروع شد؛ فروش حضوری نیز از امروز آغاز خواهد شد.
با اعلام قبلی بانک مرکزی قرار بود فروش ارز اربعین سال جاری از یکشنبه ۷ مرداد و از طریق ۷ بانک آغاز شود اما با توجه به تعطیلی اورژانسی ادارات دولتی و بانک‌ها، فرآیند آغاز فروش ارز اربعین با تغییراتی همراه شده است.
با توجه به تعطیلی روز گذشته بانک‌ها، عملا فروش حضوری ارز اربعین یک روز به تأخیر افتاد و با توجه به باز بودن ادارات در روز آتی فروش ارز اربعین هم از امروز به ‌صورت حضوری در بانک‌های عامل آغاز می‌شود که تا ۳ شهریور ادامه دارد.
اما از آنجا که امسال امکان فروش غیرحضوری ارز اربعین توسط بانک‌های عامل هم فراهم شده است، متقاضیان می‌توانند به ‌صورت غیرحضوری نسبت به تکمیل فرآیند خرید ارز اربعین از طریق بسترهای غیرحضوری معرفی‌شده توسط بانک‌ها اقدام و در زمان تعیین‌شده به بانک‌ها برای دریافت ارزشان مراجعه کنند.
***
ورود شورای رقابت به افزایش قیمت جدید خودروسازان داخلی
سخنگوی شورای رقابت گفت: اگر قیمت‌های جدید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی قانونی نباشد، شورای رقابت ورود و رسیدگی می‌کند.
سپهر دادجوی‌توکلی درباره واکنش شورای رقابت به افزایش قیمت‌های اخیر خودروسازان گفت: شورای رقابت موکدا به اجرای دستورالعمل خودرویی تاکید دارد و بر اساس آن دستورالعمل اعتقاد دارد بازار خودرو باید تنظیم شود، اگرچه برخی بازیگرانی که مجری دستورالعمل هستند شاید در برخی از انجام وظایف‌شان انتظارات را برآورده نکرده‌اند.
سخنگوی شورای رقابت اظهار داشت: شورای رقابت از ابزارهای قانونی خود بر مبنای وظیفه نظارت بر دستورالعمل، استفاده می‌کند و مصرف‌کننده باید آسوده‌خاطر باشد که اگر در این فرآیند تخلفی انجام شده باشد، شورای رقابت پیش از همه مطلع شده و قطعا اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
وی در ادامه افزود: بنابراین اگر تخلفی از سوی خودروسازان درباره قیمت‌های اعلامی جدید صورت بگیرد شورای رقابت رسیدگی می‌کند.
به گفته دادجوی‌توکلی باید توجه داشت که برای تنظیم بازار خودرو باید به اجرای دقیق دستورالعمل متوسل شد و هرگونه سیاست‌زدگی یا اجرای ناقص، ممکن است به بازار لطمه بزند که آثار آن در ماه‌های آتی نمود پیدا کند.
***
بریکس در تدارک سیستم پرداخت مشابه سوئیفت
رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: کشورهای عضو گروه بریکس در حال تبادل نظر و کار روی ایجاد سیستم پرداخت برای کشورهای عضو این گروه  هستند.
الویرا نابیولینا درباره این موضوع گفت: بانک مرکزی و وزارت دارایی روسیه در حال گفت‌وگو با دیگر کشورهای عضو گروه بریکس هستند، البته قبلاً گفته بودم که این پروژه کاملا پیچیده است، یعنی درک و ترویج آن در میان شرکا نیاز به زمان دارد.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد سامانه پرداخت بریکس در حال بحث و بررسی است و تا نهایی شدن این مباحث، ما از روش‌ها و ابتکارات دیگر برای تسویه‌حساب‌های مالی همچون پلتفرم پل‌بریکس استفاده خواهیم کرد.
***
بورس رژیم صهیونیستی از بیم جنگ در جبهه شمالی سقوط کرد
بازارهای سهام اسرائیل در بحبوحه ترس از وقوع جنگ در مرز با لبنان، کاهش شدیدی را در شاخص‌های خود ثبت کردند.
کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی دیروز گزارش داد در بحبوحه ترس از وقوع جنگ در شمال، قیمت سهام در بورس اوراق بهادار اسرائیل کاهش شدیدی را ثبت کرد.
با توجه به تحولات جبهه شمالی در مرز با لبنان، بازار سهام تل‌آویو با افت شدید شاخص‌های اصلی باز شد و شاخص35 TA نزدیک به 2 درصد ارزش خود را از دست داد، در حالی که شاخص90 TA حدود 2.3 درصد کاهش یافت. همچنین سهام بانک‌های تل‌آویو نیز 1.9 درصد و سهام نفت و گاز تل‌آویو 3.3 درصد کاهش یافت.

Page Generated in 0/0057 sec