printlogo


کد خبر: 287752تاریخ: 1403/5/8 00:00
گزارش «وطن امروز» از میزبانی ضعیف پاریس از اهانت به ادیان تا ترویج همجنس‌گرایی
افتضاحیه المپیک

کمتر کسی تصور می‌کرد فرانسوی‌ها تا این حد در برگزاری المپیک با مشکلات کوچک و بزرگ مواجه شوند. اگر از خرابکاری در خطوط راه‌آهن قبل از افتتاحیه بگذریم و حتی بارش باران در رژه تیم‌ها را به حساب وضعیت پیش‌بینی‌نشده جوی بگذاریم، در موارد دیگر هیچ مقصری را نمی‌توان پیدا کرد جز مسؤولان فرانسوی.
آنهایی که وعده داده بودند یکی از خاص‌ترین المپیک‌های تاریخ را برگزار خواهند کرد اما تنها بعد از گذشت ۲ روز صدای اعتراض همه ورزشکاران درآمد. از وضع تغذیه تا جای خواب و موارد دیگری که کمتر کسی تصور می‌کرد دست‌کم در المپیک شاهدش باشیم. برخی ورزشکاران از کمبود غذا در دهکده المپیک پاریس شکایت کردند. شرکت‌کنندگان در بازی‌ها به میزان کم ذخیره تعدادی از محصولات و تعداد محدود تخم‌مرغ برای صبحانه در رستوران اصلی اشاره کردند. شرکت مسؤول تغذیه ورزشکاران در حال تلاش برای رفع این مشکل است. اعضای تیم بریتانیا در بازی‌های المپیک پاریس اعلام کردند دیگر از رستوران‌های دهکده المپیک استفاده نخواهند کرد. شکایت‌های زیاد ورزشکاران درباره فقدان مواد غذایی و ارائه گوشت خام باعث شده اعضای تیم بریتانیا تصمیم به استفاده نکردن از رستوران دهکده بگیرند. یکی از اعضای کاروان بریتانیا گفت: ورزشکاران ما تصمیم گرفته‌اند در جای دیگری غذا بخورند، بنابراین باید سرآشپز دیگری بیاوریم، چرا که تقاضاها بسیار زیاد است. برخی غذاها کم هستند. تخم‌مرغ، مرغ و کربوهیدرات‌های خاص خیلی کم است. کیفیت غذا نیز مهم است. اینجا برای ورزشکاران گوشت خام سرو می‌شود!
* هو کردن نمایندگان رژیم غاصب
طبق ویدئویی که در شبکه‌های ارتباط اجتماعی منتشر شده است کاروان ورزشی رژیم صهیونیستی حین عبور از رود سن در جریان افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ توسط حاضران در مراسم هو شد. هنگام پخش سرود
«رژیم صهیونیستی» تعدادی از پرچم‌های فلسطین در سکوها به اهتزاز درآمد و حاضران به نشانه اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، کاروان ورزشی این رژیم را هو کردند.
* از لغو سخنرانی باخ تا دزدی از ورزشکاران
نشست خبری کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2024 با حضور توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) که قرار بود پیش از مراسم افتتاحیه برگزار شود، به طور ناگهانی لغو شد. کمیته سازماندهی المپیک 2024 پاریس توضیحی در این باره نداده است؛ اگرچه به نظر می‌رسد این موضوع بی‌ارتباط با خرابکاری در خطوط راه‌آهن پاریس نباشد.
در جلسه تمرینی پیش از بازی با مراکش، ساعت، جواهرات و انگشتر تیاگو آلمادا، هافبک تیم ‌ملی المپیک آرژانتین به ارزش ۵۰ هزار یورو دزدیده شد. همچنین زیکو، ستاره سابق تیم‌ ملی برزیل هنگام ورود به پاریس برای حضور در افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ مورد دستبرد سارقان قرار گرفت و چمدان نیم میلیون یورویی خود را از دست داد. سرقت از اسطوره فوتبال برزیل در حالی رخ داد که پاریس برای تامین امنیت مراسم افتتاحیه بیش از ۵۰ هزار پلیس را به کار گرفته است. زیکو در این چمدان چند ساعت رولکس و جواهرات و همچنین ۲۰۰۰ یورو و ۲۰۰۰ دلار داشت. پیگیری‌های پلیس نشان می‌دهد سرنخی از این سارقان در دست نیست.
از سویی بر اساس ویدئویی که منتشر شده، تخت اختصاص ‌یافته به لاشا تالاخادزه، قهرمان دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری المپیک ۲۰۲۰ توکیو اصلا مناسب شرایط وی نیست و میزبان به‌ جای شخصی‌سازی تخت و امکانات شخصی به ورزشکارانی با شرایط خاص، ترجیح داده امکانات بلااستفاده و ضعیف برای همه به‌ کار ببرد!
در این بین بارش باران باعث بروز بی‌نظمی زیادی در برگزاری مراسم افتتاحیه شد، تا جایی که اکثر میهمانان زودتر از زمان تعیین‌شده مجبور به ترک مراسم شدند و آنهایی هم که ماندند، چاره‌ای جز خیس شدن نداشتند. تیم‌های رسانه‌ای نیز مجبور شدند کار خود را تعطیل کنند تا به لوازم الکترونیکی‌شان آسیبی نرسد.
* غذاهای رژیمی و قاشق نشسته
عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک از شرایط میزبانی فرانسوی‌ها از المپیک بشدت انتفاد کرد و گفت: وجود غذاهای رژیمی و نداشتن نظافت گویای این موضوع است. علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی و عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک درباره وضعیت میزبانی پاریس گفت: از نظر غذایی برای رژیم عالی است و اصلا تنوع غذایی وجود ندارد و همه غذایی می‌خورند که برای این است که سیر شوند. از لحاظ غذایی تنوع زیادی وجود ندارد، بلکه غذاهای دهکده به گونه‌ای است که برای کاهش وزن بسیار مناسب است. با این غذا ما برای اوزان روئینگ ۲ نفره مشکلی نداشتیم اما کار ما برای وزن فاطمه مجلل بسیار سخت بود. وی افزود: همه کشور‌ها نسبت به این موضوع انتقاد کردند یا تحریم کردند یا حتی غذا از بیرون آوردند. در کل پاریس نسبت به دوره‌های قبل بسیار ضعیف است. حتی به نظرم در برگزاری مراسم افتتاحیه هم بسیار بد بودند به طوری که بلیت ۹۰ یورویی برای افتتاحیه فروختند اما تدابیر لازم را برای اجرای آن نداشتند. سهرابیان با کنایه به وضعیت رستوران هم خاطرنشان کرد: از همه بدتر هم نظافت است. بدترین چیزی که در رستوران دهکده هست، نبود نظافت است. حتی بارها قاشق نشسته به من دادند و ما خودمان آن را در آب جوش گذاشته و تمیز کردیم. می‌شود گفت از این نظر میزبان نمره صفر می‌گیرد!
***
تحریم المپیک به خاطر «شام آخر»
یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری آمریکایی در اعتراض به مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تبلیغات خود را از این بازی‌ها حذف کرد. یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی آمریکا با نام «C Spire» اعلام کرد پس از «ابتذالی که از تابلوی شام آخر مسیح» در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی پاریس مشاهده کرد، تصمیم گرفت تبلیغات خود را از این بازی‌ها حذف کند. این شرکت بیان کرده است کارکنانش از این اجرا شوکه شده‌اند. در بیانیه‌ای که این شرکت از طریق شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، اعلام کرد: ما از تمسخر «شام آخر» در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس شوکه شدیم.
«C Spire» تبلیغات خود را از المپیک حذف می‌کند. مراسم افتتاحیه این بازی‌ها روز جمعه برگزار شد و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از تمسخر «شام آخر» ابراز نارضایتی کردند. ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر آمریکایی نیز در حساب کاربری خود اظهار داشت این صحنه بشدت به مسیحیان بی‌احترامی کرده است. یکی از جنجالی‌ترین بخش‌های مراسم افتتاحیه المپیک که شامگاه جمعه برگزار شد، اجرای نمایش «شام آخر مسیح» با حضور دگرباشان جنسی بود. این صحنه شامل مدل‌ها، رقصنده‌ها و هنرپیشه‌های ووک بود که با انتقادات بسیار شدیدی مواجه شد.

 


Page Generated in 0/0056 sec