printlogo


کد خبر: 287770تاریخ: 1403/5/9 00:00
اخبار

عملکرد کاروان ایران در روز سوم المپیک
روز سوم بازی‌های المپیک پاریس برای ورزشکاران کشورمان در حالی پیگیری شد که تیم روئینگ 2 نفره به نیمه‌نهایی نرسید. در روز سوم بازی‌های المپیک پاریس ملی‌پوشان کشورمان در روئینگ 2 نفره سبک وزن و تراپ به رقابت پرداختند. در قایق 2 نفره سبک وزن مهسا جاور و زینب نوروزی در مرحله شانس مجدد به آب زدند. روئینگ‌سواران کشورمان دیروز در شانس مجدد با قرار گرفتن در رده چهارم نتوانستند به نیمه‌نهایی راه یابند و باید در فینال C روز چهارشنبه رقابت کنند. در پایان روز نخست دور مقدماتی و در مجموع 3 راند، بیرانوند با ۷۰ امتیاز در رده بیست‌ویکم ایستاد. بیرانوند راند اول و دوم امتیاز ۲۳ و در راند سوم امتیاز ۲۴ را ثبت کرد. راند چهارم و پنجم امروز برگزار می‌شود. همچنین لازم به ذکر است، زینب نوروزی قایقران رویینگ ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با پرچم همبستگی ایران و فلسطین ظاهر شد. 
***
واکنش سری ‌آ به شروع درخشان طارمی
صفحه اینستاگرام سری ‌آ پستی برای مهدی طارمی منتشر کرد. مهدی طارمی شروع بسیار خوبی در ترکیب اینتر داشته و در 3 بازی پیش‌فصل موفق به زدن 5 گل شده است. عملکردی که باعث شده تمجیدهای زیادی از ستاره ایرانی شود و رضایت هواداران اینتر را به همراه داشته. صفحه اینستاگرام سری ‌آ هم با انتشار تصویری از طارمی، به آمار او اشاره کرد. 
***
اعتراض رسمی کمیته ملی المپیک ایران به IOC
در پی اعلام نام دیگری به جای ایران هنگام مسابقه رویینگ 2 نفره زنان، کمیته ملی المپیک ایران به IOC شکایت کرد. روز دوم رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس روز یکشنبه با برگزاری رشته‌های مختلف پیگیری شد و نمایندگان ایران نیز در 3 رشته مسابقات به رقابت پرداختند. اتفاق عجیب رقابت‌های این روز، در رقابت‌های قایقرانی رویینگ 2 نفره و معرفی مهسا جاور و زینب نوروزی نمایندگان کشورمان رخ داد. در خط شروع مسابقه قایقرانی رویینگ دو نفره، ابتدا گوینده رقابت‌ها قایقرانان کشورمان را به عنوان ورزشکاران رژیم غاصب صهیونیستی معرفی کرد اما در ادامه به اصلاح اشتباه عجیب خود پرداخت. پس از این اتفاق مسؤولان کمیته ملی المپیک کشورمان به سرعت نسبت به این رفتار عجیب برگزار‌کنندگان مسابقات قایقرانی معترض و مراتب اعتراض خود را به صورت رسمی به کمیته بین‌المللی المپیک و برگزار‌کنندگان مسابقات اعلام و خواستار پاسخ رسمی آنان شدند. 
***
گل‌ به‌ خودی با رمز لباس کاروان!
حاشیه‌های به‌ وجود آمده پیرامون البسه کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس یک گل‌ به خودی بود تا اصل مسابقات تحت‌الشعاع این ماجرا قرار گیرد. به گزارش  تسنیم، المپیک 2024 پاریس در حالی آغاز شد و ورزشکاران کشورمان در حال رقابت با حریفان خود در رشته‌های مختلف هستند که موضوعی حاشیه‌ای همه چیز را تحت تأثیر قرار داده است. لباس کاروان ایران همواره یکی از مسائل جنجالی بوده است. بعد از عدم رونمایی موفق در ادوار گذشته، کمیته ملی المپیک این بار تصمیم گرفت در سکوت خبری کار را پیش ببرد، لباس‌ها رونمایی نشد و تنها یکی دو عکس از آنها انتشار یافت و همان‌ها هم کافی بود تا انتقادهای زیادی وارد شود. رژه کاروان کشورمان در مراسم افتتاحیه و مقایسه آن با لباس کشورهای دیگر انتقادها را به اوج رساند؛ لباسی ساده و بدون هیچ‌گونه «اِلمانی» از فرهنگ ایرانی - اسلامی. پس از این اتفاقات مهسا جاور ملی‌پوش روئینگ کشورمان ویدئویی از خود در فضای مجازی منتشر و با «بی‌فرهنگ» خواندن منتقدان از آنها گلایه کرد، این  در شرایطی است که جاور همچنان درگیر المپیک است و امروز هم باید مسابقه بدهد، اینکه یک ورزشکار حرفه‌ای که باید در اوج مسابقات تمرکز خود را برای ارائه هرچه بهتر عملکرد حفظ کند این‌گونه در فضای مجازی واکنش نشان می‌دهد از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در واقع یک اشتباه در ماجرای لباس‌ها کار را به جایی رسانده است که این روزها همه در این‌ باره صحبت می‌کنند و موضوع اصلی یعنی اصل المپیک به حاشیه رفته است، شاید بهتر بود کمیته ملی المپیک پیش از به وجود آمدن این حاشیه‌ها در این ‌باره واکنش نشان می‌داد و البته سیاست دیگری در پیش می‌گرفت. کمیته ملی المپیک در این مدت نشان داده علاقه‌مند شفاف‌سازی است و اگر همین سیاست را در ماجرای البسه به‌کار می‌گرفت شاید نتیجه بهتری حاصل می‌شد. در هر صورت کاروان کشورمان همچنان درگیر بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان است و چه ‌بهتر که با تمرکز کامل روی مسابقات و دوری از حواشی، برای کسب بهترین نتیجه ممکن تلاش کند. 
***
توضیحات فتاحی پس از حضور در دادسرای رفسنجان
رئیس پیشین کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره حضورش در دادسرای رفسنجان توضیحاتی ارائه کرد. یکی از افرادی که در پرونده فساد فوتبال به اتهام دریافت رشوه احضار شده، سعید فتاحی است و او در همین زمینه با حضور در رفسنجان در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد. فتاحی در این باره به تسنیم گفت: در دادسرای رفسنجان حاضر شدم و توضیحاتی را ارائه کردم. مدیرعامل سابق یک باشگاه صنعتی مدعی شده بود تعدادی سکه به من رشوه داده که  ضمن رد این ادعا اعلام کردم این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. نکاتی را نیز درباره اتفاقات رخ داده گفتم تا همه چیز شفاف شود. رئیس پیشین کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: امروز گفتم با توجه به سابقه‌ام در قضاوت مسابقات، حضور در سازمان لیگ و باشگاه‌های بزرگ فوتبال در راستای مبارزه با فساد گام برمی‌دارم. اکنون هم رسما می‌گویم هر فردی ادعا می‌کند که در دوران داوری و مسؤولیتم به من رشوه داده اعلام کند چرا که من از خودم مطمئن هستم. 

Page Generated in 0/0054 sec