printlogo


کد خبر: 287777تاریخ: 1403/5/9 00:00
اخبار

ضرورت تغذیه کودکان با شیر مادر تا ۲ سالگی
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری هفته جهانی تغذیه با شیر مادر با شعار «حمایت همه‌جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه» گفت: با توجه به اهمیت تغذیه با شیر مادر در دین مبین اسلام و توصیه‌های دینی و بهبود شاخص‌های تغذیه انحصاری و تداوم تغذیه با شیر مادر تا ۲ سالگی در کاهش مرگ و میر کودکان و ارتقای سلامت آنان، همگام با آژانس بین‌المللی ترویج تغذیه با شیر مادر، وزارت بهداشت مطابق روال هر سال با شعار «حمایت همه‌جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه» (Breastfeeding Support for All)، برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر را مورد تاکید و حمایت قرار می‌دهد. وی با بیان اینکه این شعار در راستای دستیابی به اهدافی همچون ارتقای آگاهی جامعه درباره چالش‌های موجود در حمایت از ترویج تغذیه با شیر مادر، توسعه بستر لازم به منظور دسترسی برابر به تغذیه با شیر مادر به عنوان راهکار از بین بردن چالش‌ها در جهت حمایت از تغذیه با شیر مادر، جلب همراهی و حمایت افراد و سازمان‌ها برای افزایش همکاری و حمایت آنان از تغذیه با شیر مادر و جلب حمایت و همکاری‌های مرتبط با تغذیه با شیر مادر با تمرکز بر گروه‌های آسیب‌پذیر و حمایت آنان از تغذیه با شیر مادر مطرح شده است، تاکید کرد: دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور بر اساس این اهداف و در قالب فعالیت‌های الزامی و پیشنهادی اقدام کنند.
***
اتصال خیابان ستارخان تهران به بزرگراه چمران شمال
شهردار منطقه ۲ تهران درباره برخی از مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرای این منطقه توضیحاتی ارائه کرد و با اشاره به اتمام پروژه پل تندرستی روی بزرگراه همت تا یک ‌ماه آینده گفت: خیابان ستارخان تا پایان سال به بزرگراه چمران شمال متصل می‌شود. مهدی صالحی درباره آخرین وضعیت برخی پروژه‌های این منطقه اظهار کرد: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که بزودی تحویل خواهد شد، می‌توان به روددره فرحزاد اشاره کرد که فاز اول آن در حال تکمیل شدن است. ضمن اینکه برای آماده‌سازی فازهای بعدی نیز همزمان اقدامات لازم در حال انجام است. وی افزود: پل تندرستی روی بزرگراه همت دیگر پروژه مهم منطقه است که تا حدود یک ماه دیگر به اتمام می‌رسد که با بهره‌برداری از آن مسیر تکمیل‌شده پیاده‌رو این پل‌ها به ۴۷ کیلومتر می‌رسد. علاوه بر این پل، اتصال برج میلاد به بوستان آرزو هم توسط سازمان عمران مناطق در حال انجام است و احتمالا قبل از پایان تابستان تحویل خواهد شد. صالحی ادامه داد: ۳ رمپ دسترسی در حال تکمیل شدن است که شمال به شمال و جنوب به جنوب شهید چمران و اتصال ستارخان به چمران شمال تا پایان سال تکمیل و تحویل می‌شود.
***
تنفس هوای مطلوب در تهران
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت دیروز در شرایط قابل قبول اعلام شد. آلاینده شاخص روز گذشته «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین ۸۱ بود کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول قرار داشت. از ابتدای سال جاری تاکنون میانگین  کیفیت هوای تهران 5 روز پاک، ۹۷ روز قابل قبول، ۲۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم بوده است.
***
خطر نوشیدن «آب معمولی» در گرمازدگی
گرمای هوا خطر گرمازدگی را افزایش می‌دهد و نخستین نسخه تغذیه‌ای برای درمان این عارضه نوشیدن مایعات فراوان است اما باید بدانیم نوشیدن آب معمولی به تنهایی کافی نیست و حتی می‌تواند خطرناک باشد. رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در گفت‌وگو با ایسنا با هشدار درباره خطرهای نوشیدن آب معمولی در شرایط گرمازدگی اظهار کرد: در شرایط گرمازدگی، بدن به سرعت آب و الکترولیت‌های خود را از دست می‌دهد و نوشیدن آب معمولی به تنهایی نمی‌تواند این کمبود را جبران کند، در نتیجه ممکن است منجر به پدیده‌ای به نام هایپوناترمی یا کاهش سطح سدیم در خون شود، بنابراین نوشیدن آب معمولی در گرمازدگی نه تنها اشتباه است، بلکه می‌تواند بسیار خطرناک باشد. رضا معمارزاده با اشاره به علائم هایپوناترمی افزود: هایپوناترمی می‌تواند علائمی مانند سردرد، تهوع، سرگیجه و در موارد شدید، تشنج و کما را به همراه داشته باشد. وی گفت: مصرف آب معدنی یا محلول‌های الکترولیتی در شرایط گرمازدگی به مراتب موثرتر و ایمن‌تر است. معمارزاده گفت: قبل از خرید بطری‌های آب، برچسب روی آنها مطالعه شود، زیرا بسیاری از بطری‌های آبی که به فروش می‌رسند، آب آشامیدنی هستند و نه آب معدنی.
***
تعطیلی چندساعته ایستگاه متروی بهارستان
مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از تعطیلی موقت ایستگاه متروی بهارستان در روز سه‌شنبه خبر داد. هادی زند اعلام کرد: سه‌شنبه ۹ مرداد (امروز) همزمان با برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور، ایستگاه متروی بهارستان از ساعت ۱۴ تا ۱۹ پذیرش مسافر نخواهد داشت. وی افزود: شهروندان و مسافران می‌توانند از ایستگاه‌های دروازه شمیران و ملت که نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها در این محدوده هستند، استفاده کنند. مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: پس از برگزاری مراسم، پذیرش مسافر در این ایستگاه به حالت عادی باز خواهد گشت.

Page Generated in 0/0078 sec