printlogo


کد خبر: 287787تاریخ: 1403/5/9 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام علیرضا کریمی
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم فاضل مرحوم حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ علیرضا کریمی رحمت‌الله‌علیه را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم فاضل مرحوم حجت‌الاسلام آقای حاج‌شیخ علیرضا کریمی رحمت‌الله‌علیه را به بازماندگان محترم و همه ارادتمندان و همکاران ایشان تسلیت عرض می‌کنم. رحمت و مغفرت الهی برای آن مرحوم و صبر و سکینه برای بازماندگان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۸ مرداد ۱۴۰۳
مرحوم حجت‌الاسلام علیرضا کریمی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه تهران و عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری و از اعضای شورای فقهی این دفتر بود.
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت والده‌ حجت‌الاسلام سیدابوالفضل بهاءالدینی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت والده‌ مکرمه حجت‌الاسلام آقای حاج سیدابوالفضل بهاءالدینی  را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیدابوالفضل بهاءالدینی دامت‌افاضاته
درگذشت والده‌ مکرمه را تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان مسألت می‌نمایم.
والسلام علیکم و رحمه‌الله
سیدعلی خامنه‌ای 
۸ مرداد۱۴۰۳
***
پزشکیان خطاب به مکرون:
حمله احتمالی صهیونیست‌ها به لبنان تبعات سنگینی دارد
رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور فرانسه ضمن ابراز نگرانی شدید از تشدید تنش‌ها در مرزهای جنوبی لبنان با رژیم صهیونیستی،‌ نسبت به تبعات و نتایج هرگونه تجاوز به لبنان هشدار 
داد.
امانوئل مکرون بعدازظهر دیروز دوشنبه در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان، انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.
رئیس‌جمهور فرانسه در این گفت‌وگوی تلفنی با استقبال از رویکرد رئیس‌جمهور مبنی بر ایجاد تعامل و تعادل در سیاست خارجی، ابراز امیدواری کرد روابط ایران با فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی، در دوره جدید بیش از گذشته ارتقا یابد.
پزشکیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، پیشینه روابط سیاسی و مراودات فرهنگی میان ایران و فرانسه را زمینه مناسبی برای توسعه تعاملات دیپلماتیک میان 2 کشور دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط با فرانسه بر مبنای صداقت و اعتمادسازی مشترک را اعلام کرد.
رئیس‌جمهور در بخشی از این گفت‌وگو با اشاره به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم غزه و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان، حمله به بیمارستان‌ها و نیروهای امدادی، تصریح کرد: صهیونیست‌ها با اشغال فلسطین بیش از ۷۵ سال است که از هیچ جنایتی علیه فلسطینیان فروگذار نکرده و تمام چارچوب‌ها و قوانین بین‌المللی را زیر پا 
گذاشته‌اند.
***
حضور‌ ده‌ها مقام خارجی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور
مراسم تحلیف دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس‌جمهوری امروز سه‌شنبه (۹ مردادماه) از ساعت ۱۶ در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
تشریفات مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه‌ در قالب کمیته‌ای مسؤولیت دعوت از روسای جمهوری، روسای مجالس، وزرای خارجه و سایر مقامات کشورهای مختلف را بر عهده دارند و طبق گفته علیرضا شریفی، معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی، حضور بیش از ۷۰ هیات خارجی و ۶۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور قطعی شده است. وزیر کشور آفریقایی نیجر، فرستاده ویژه مغولستان، فرستاده ویژه مالت، نخست‌وزیر کوبا، نخست‌وزیر میانمار، فرستاده ویژه اکوادور، فرستاده ویژه دومینیکن، فرستاده ویژه کلمبیا، وزیر خارجه گامبیا، وزیر گردشگری ماداگاسکار، وزیر خارجه سودان، نایب‌رئیس مجلس غنا، سرپرست وزارت خارجه لیبی، رئیس مجلس مالزی، معاون رئیس‌جمهور مالدیو، رئیس مجلس سریلانکا، رئیس مجلس ملی ماداگاسکار، رئیس مجلس کومور، وزیر خارجه آفریقای جنوبی، معاون وزیر هیات حاکمه سرپرستی افغانستان و دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا از جمله میهمانان خارجی‌ای هستند که دیروز برای حضور در مراسم تحلیف نهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران وارد تهران شدند.
برخی مقامات کشورهای دعوت شده به مراسم تحلیف دکتر پزشکیان در جایگاه رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزیر خارجه نیز امروز به تهران خواهند آمد.

Page Generated in 0/0057 sec