printlogo


کد خبر: 287802تاریخ: 1403/5/10 00:00
اخبار

 «شکستن خط فرضی» روی صحنه رفت
نمایش «شکستن خط فرضی» به تهیه‌کنندگی سیدعماد عامری و نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی در تماشاخانه ملک روی صحنه رفت. این نمایش داستان زندگی مادر یک خانواده است که درگیر بیماری شده و با دستگاه‌های پزشکی به حیات خود ادامه ‌می‌دهد و به توصیه پزشک باید دستگاه‌ها از او جدا شود و به زندگی او پایان دهند. «شکستن خط فرضی» مرداد و شهریور ۱۴۰۳ هر شب ساعت ۱۹:۴۵ در تماشاخانه ملک روی صحنه می‌رود. اسامی بازیگران به ترتیب حضور در صحنه به این شرح است: صادق برقعی، سرور پیروانی، مهدی صباغی، یسنا میرطهماسب، هدیه حسینی‌نژاد و سعید زارعی.
***
«تدفین» از امروز در گروه «هنر و تجربه»
فیلم سینمایی «تدفین» به کارگردانی محمد تنابنده و تهیه‌کنندگی امیر سیدزاده از امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد در سینماهای گروه «هنر و تجربه» میزبان تماشاگران می‌شود. این فیلم که بر اساس فیلمنامه‌ای به قلم محمد تنابنده ساخته شده، با محوریتی ضدجنگ و با پرداختن به موضوعی انسانی در لوکیشن‌هایی در شهرستان دامغان مقابل دوربین رفته است. حسین مهری، توماج دانش‌بهزادی، محمود نظرعلیان، مجید سعیدی، حامد طاهری، ایوب دمان و... از جمله بازیگران فیلم «تدفین» هستند. در خلاصه داستان فیلم سینمایی «تدفین» آمده است: خیلی خنده‌داره، چشمهات و ببندی و باز کنی ببینی بابات نیست. ببندی و باز کنی ببینی مادرت نیست. ببندی و باز کنی ببینی عشقت نیست.
***
چاپ جدید «سووشون» وارد بازار نشر شد
رمان «سووشون» نوشته سیمین دانشور به تازگی پس از سال‌ها با طرح جلد جدید توسط نشر گستره منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب پیش از این بارها توسط انتشاراتی دیگر منتشر شده است و در پی انعقاد قرارداد جدید بین صاحب اثر و این انتشارات، چاپ جدید آن توسط این مؤسسه منتشر شده است. «سووشون» مهم‌ترین اثر سیمین دانشور و مهم‌ترین اثر یک نویسنده زن در ادبیات فارسی است. این رمان سال ۱۳۴۸ منتشر شد. در این پنجاه و اندی سال، بیش از یک میلیون نسخه از آن فروش رفته و به بیش از 17 زبان ترجمه شده است. «سووشون» داستان زری (زهرا) و همسرش یوسف است؛ در بازه زمانی نیمه دوم ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲. داستان در شیراز و در روزهای جنگ دوم جهانی و ورود نیروهای متفقین به ایران می‌گذرد. چاپ جدید رمان «سووشون» با قیمت ۱۷۵ هزار تومان توسط نشر گستره عرضه شده است.
***
راهیابی «رد پا» به جشنواره زنگبار
فیلم کوتاه «ردپا» به کارگردانی مصطفی اعلمی از تولیدات باشگاه فیلم رویش، محصول مرکز فیلم جوان سوره به بخش مسابقه بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زنگبار (Zanzibar International Film Festival) کشور تانزانیا راه یافت. این جشنواره از اول تا ۴ آگوست ۲۰۲۴ - ۱۱ تا ۱۴ مردادماه در شهر تاریخی استون تاون در زنگبار، کشور تانزانیا برگزار می‌شود. جشنواره بین‌المللی فیلم زنگبار (ZIFF) یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های چندرشته‌ای هنر و فرهنگ در شرق قاره آفریقا است که هر ساله بیش از ۱۵۰ فیلم ساخته شده در این قاره به همراه عناوینی از خاورمیانه، اروپا، آمریکای لاتین، ایالات متحده آمریکا و آسیا را به نمایش می‌گذارد. این جشنواره سال ۱۹۹۷ برای توسعه و ترویج فیلم و همچنان الهام بخشیدن و متحد کردن مخاطبان جهانی از طریق جادوی سینما و سایر صنایع فرهنگی به عنوان کاتالیزور برای رشد اجتماعی و اقتصادی به صورت غیردولتی در این قاره تاسیس شد.
***
«سرزمین تمدن‌ها» پیوست فرهنگی کشورهای حوزه مقاومت است
امیرحسین سمیعی ضمن بازدید از پروژه «سرزمین تمدن‌ها» در برج میلاد و تماشای کنسرت نمایش سوگواره «منظومه خورشید»، گفت: اجرای پروژه «سرزمین تمدن‌ها» پیوست تحلیلی- فرهنگی کشورهای حوزه مقاومت است. وی ادامه داد: مهم‌ترین مواجهه غرب با حوزه فرهنگ اجرای چنین طرح‌هایی است و «سرزمین تمدن‌ها» اساساً یک کار فرهنگی و تبیینی است. به گفته سمیعی، بازسازی تونل‌های مسلمانان در حوزه کشورهای مقاومت، نمایش معماری کشورهای مختلف این حوزه، نمادها و نشان‌های به کار گرفته شده در این سرزمین همگی گویای مقاومت مسلمانان در برابر غرب است. بازدید از پروژه «سرزمین تمدن‌ها» به صورت رایگان تا ۲۶ مرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد، برای عموم امکان‌پذیر است.
***
نخستین جایزه ملی «خبرتاک» برگزار  می‌شود
نخستین جایزه ملی خبرنگاری اوان کودکی (خبرتاک) با هدف شناسایی و شبکه‌سازی فعالان و تنظیم‌گری اخبار و تولیدات رسانه‌ای فاخر این زیست‌بوم، همچنین معرفی و مرجع‌سازی این سازمان در میان رسانه‌ها، فعالان رسانه‌ای و عموم مردم به همت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برگزار می‌شود. این رویداد در محورهای «گفتمان‌سازی اوان کودکی»، «اطلاع‌رسانی رویدادها و اخبار امیدآفرین اوان کودکی»، «شناسایی، احصا، تحلیل و بررسی چالش‌های اوان کودکی با رویکرد حل مساله»، «معرفی و ترویج فعالیت‌های خلاقانه اوان کودکی»، «ترویج و الگوسازی از مفاخر و نخبگان، مراکز و فعالیت‌های مربوط به اوان کودکی»، در چهار قالب «خبر مکتوب»، «گزارش مکتوب میدانی/ تحلیلی/ تحقیقی»، «یادداشت/ مقاله» و «اینفوگرافی/ عکس‌نوشته»، هفدهم مرداد همزمان با روز خبرنگار و اختتامیه سومین گام یارستان کودکستان برگزار خواهد شد. فعالان رسانه و خبرنگاران می‌توانند آثار خود را تا ۱۱ مردادم به دبیرخانه این جایزه به نشانی https://b۲n.ir/khabartak ارسال کنند.

Page Generated in 0/0055 sec