printlogo


کد خبر: 287810تاریخ: 1403/5/10 00:00
اخبار

قهرمانی ایران در والیبال جوانان آسیا پادشاه قاره کهن
تیم ملی جوانان والیبال ایران به مقام قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت. هشتمین و آخرین روز رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان زیر 20 سال 2024 آسیا سه‌شنبه نهم مرداد با 8 دیدار در سورابایای اندونزی پیگیری شد. تیم ملی والیبال جوانان ایران در این مسابقات با ۶ برد متوالی، در روز پایانی این رقابت‌ها برای کسب مقام قهرمانی به مصاف کره‌جنوبی رفت و با اقتدار ۳ بر صفر حریف را شکست داد تا قاره کهن به افتخار والیبال ایران به‌ پا خیزد. شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم در ۳ ست متوالی این مسابقه با امتیازهای 25 بر 12، 25 بر 18 و 25 بر 22 به پیروزی رسیدند تا ضمن کسب هفتمین برد متوالی خود به مقام قهرمانی این رقابت‌ها نیز دست یابند و با توجه به کسب این مقام در ۲ دوره گذشته، هت‌تریک قهرمانی کنند.
والیبال جوانان ایران امسال هجدهمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کرد. ملی‌پوشان این رده ‌سنی کشورمان در 17 دوره قبلی موفق به کسب 12 مدال شامل ۷ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز شده‌اند و با قهرمانی امسال، جام بیست‌ودوم به تهران می‌آید که هشتمین جام قهرمانی والیبال کشورمان در این رده سنی آسیا محسوب می‌شود.
تیم‌های ایران و کره‌جنوبی امسال چهارمین رویارویی در فینال را تجربه کردند که سومین برد و قهرمانی را برای کشورمان به همراه داشت (1998، 2018 و 2024) و تنها یک بار در سال 2004 تیم ایران نتیجه را به کره واگذار کرد و نایب‌قهرمان شد.
این پیروزی و قهرمانی در حالی برای ایران رقم خورد که در طول مسابقات و بازی قبلی سرمربی کره‌جنوبی کری زیادی خوانده و جنگ روانی عجیبی به راه انداخته بود اما جوانان والیبال ایران بخوبی جواب کره‌ای‌ها را دادند.
***
عملکرد ورزشکاران ایران در روز چهارم
ورزشکاران ایران در چهارمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق به صعود به مراحل بالاتر نشدند. در چهارمین روز بازی‌های المپیک 2024 پاریس، ۳ ورزشکار کشورمان به نام‌های فاطمه مجلل، سامیار عبدلی و محمد بیرانوند در رشته‌های روئینگ، شنا و تیراندازی با حریفان جدال کردند و البته موفق به صعود به مراحل بالاتر نشدند. عملکرد نمایندگان کشورمان در روز چهارم (9 مرداد) به ‌شرح زیر است:
فاطمه مجلل، نماینده 22 ساله قایقرانی روئینگ تک نفره ایران، در مرحله یک‌چهارم نهایی رتبه ششم را کسب کرد و از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند. وی امروز (چهارشنبه) در فینال C برای کسب رتبه سیزدهم تا شانزدهمی به آب خواهد زد.
سامیار عبدلی شناگر کشورمان در ماده 100 متر آزاد بود. عبدلی در گروه 5 در کنار شناگرانی از دومینیکن، ارمنستان، لبنان، باربادوس، باهاما، تایلند و هنگ‌کنگ رقابت کرد و با ثبت زمان 50.63 ثانیه در رده چهارم این گروه ایستاد. او در مجموع نیز رتبه 48 را به خود اختصاص داد و از صعود به نیمه‌نهایی باز ماند.
محمد بیرانوند، ملی‌پوش تیراندازی ایران در دومین روز مرحله مقدماتی تراپ در خط آتش ایستاد. او در راند اول و دوم امتیاز 23، راند سوم امتیاز 24، در راند چهارم امتیاز 22 و در راند پایانی امتیاز 25 را ثبت کرد و در مجموع 5 راند با 117 امتیاز در رده بیست‌وچهارم قرار گرفت. در این رقابت 6 نفر به مرحله بعد صعود کردند.
***
رونمایی از رقم قرارداد اسکوچیچ و دستیارانش با تراکتور
رقم قرارداد دراگان اسکوچیچ و ۲ دستیار کرواتش با باشگاه تراکتور مشخص شد. دراگان اسکوچیچ پس از جدایی از تیم‌ ملی فوتبال ایران، همواره یکی از گزینه‌های سرمربیگری در تیم‌های ایرانی بود و بارها نیز مورد توجه استقلال، پرسپولیس و باشگاه‌های دیگر قرار گرفت اما هر بار مذاکرات با این مربی بی‌نتیجه شد تا اینکه در نهایت در این فصل به تراکتور تبریز پیوست. اسکوچیچ پیش از انتخاب به ‌عنوان سرمربی تراکتور، مذاکراتی را با پرسپولیس انجام داده بود اما ۲ طرف بر سر مسائل مالی به توافق نرسیدند و پرسش این است که او با چه مبلغی به تبریز رفته است. پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد رقم قرارداد دراگان اسکوچیچ 800 هزار دلار است و 2 دستیار کروات او نیز که به ‌عنوان بدنساز و تمرین‌دهنده در تراکتور فعالیت خواهند کرد، قراردادهای 120 و 80 هزار دلاری با این باشگاه تبریزی دارند. به این ترتیب رقم مجموع قراردادهای دراگان اسکوچیچ و ۲ دستیار کروات او با باشگاه تراکتور یک میلیون دلار است.

Page Generated in 0/0061 sec