printlogo


کد خبر: 287818تاریخ: 1403/5/10 00:00
اخبار

۳۴۳ نفر به علت گرمازدگی راهی مراکز درمانی شدند
بنا بر اعلام سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از سوم تا هشتم مرداد ۱۴۰۳ تعداد ۳۴۳ نفر به علت گرمازدگی راهی مراکز درمانی شده‌اند. بابک یکتاپرست گفت: از سوم تا هشتم مرداد ۳۴۳ نفر با علائم گرمازدگی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که این آمار نگرانی‌های جدی درباره سلامت عمومی در روزهای گرم اخیر را افزایش داده است. وی اظهار داشت: از مجموع بیماران، ۲۷۱ نفر به صورت شخصی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و ۷۲ مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ ثبت شده است. از این تعداد، ۳۷ نفر توسط تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و ۳۵ نفر دیگر در محل توسط اورژانس درمان شده‌اند. یکتاپرست افزود: از مجموع بیماران، ۲۱ نفر نیاز به بستری در مراکز درمانی داشته‌اند و تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفته‌اند. وی با تاکید بر اهمیت توجه به علائم گرمازدگی و اقدامات پیشگیرانه خاطرنشان کرد: گرمازدگی می‌تواند به مشکلات جدی سلامتی منجر شود و لازم است افراد در شرایط گرمای شدید، علاوه بر نوشیدن آب کافی، از مصرف الکترولیت‌ها و مایعات مناسب دیگر نیز غافل نشوند.
***
ایران کشور برتر منطقه در زمینه طب انتقال خون
مدیرعامل سازمان انتقال خون در پیامی، پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون و «روز ملی انتقال خون» را به خانواده بزرگ انتقال خون شامل اهداکنندگان، بیماران، خدمت‌گیرندگان، کارکنان زحمتکش این سازمان و تمام مردم سخاوتمند و ایثارگر کشورمان تبریک گفت. مصطفی جمالی با اشاره به شعار این روز با عنوان «نیم قرن اهدای خون، اهدای زندگی» گفت: امروز در پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون بر قله‌های افتخار ایستاده‌ایم و در راستای عملیاتی کردن یکی از اهداف «سند چشم‌انداز ایران در افق 1404» هم‌اکنون کشور برتر منطقه در زمینه طب انتقال خون هستیم به نحوی که با شاخص اهدای خون 27 در هزار نفر جمعیت، همتراز کشورهای توسعه‌یافته بوده و از نظر شاخص سلامت خون نیز برتر از برخی کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته دنیا هستیم. وی افزود: افتخار داریم که همگام با 50 سالگی سازمان انتقال خون، بهبود کیفیت زندگی عزیزان تالاسمی را در اولویت قرار داده‌ایم.
***
بهره‌برداری از ساختمان مرکز آموزش‌های حرفه‌ای دانشگاه تهران
ساختمان جدید مرکز آموزش‌های حرفه‌ای مدیران و کارکنان دانشگاه تهران دیروز به بهره‌برداری رسید. سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در مراسم بهره‌برداری از ساختمان جدید مرکز آموزش‌های حرفه‌ای مدیران و کارکنان دانشگاه تهران (ساختمان شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان)، گفت: امروز اگر می‌خواهیم توسعه منابع انسانی به صورت واقعی اتفاق بیفتد، نیازمند این هستیم که در دوره‌های مشخصی، بازآموزی حرفه‌ای انجام شود. وی افزود: حتی اگر ورودی‌های منابع انسانی در دستگاه‌ها از بهترین‌ها هم باشند، با توجه به تحولات سریع که در پی عرضه فناوری‌های جدید اتفاق می‌افتد، به آموزش مدیران و کارکنان برای آشنایی با فناوری‌های جدید نیازمند هستیم. وی ارتقای فضای فیزیکی مرکز آموزش‌های حرفه‌ای مدیران و کارکنان دانشگاه تهران را بستری برای آمادگی بیشتر جهت گسترش فعالیت‌های این مرکز و ارتقای محتوایی فعالیت‌های آن دانست و گفت: هر چند وظیفه اصلی این مرکز، ارائه خدمات علمی به کارکنان و مدیران دانشگاه تهران است ولی ارائه خدمات خود را به دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله سازمان اداری و استخدامی کشور تسری داده است. مقیمی با اشاره به نامگذاری ساختمان جدید مرکز آموزش‌های حرفه‌ای مدیران و کارکنان دانشگاه تهران به نام «شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان»، با ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی، امام شهدا و شهدای خدمت، یادآور شد: شهید دکتر امیرعبداللهیان دانش‌آموخته دانشگاه تهران بود و در دانشکده حقوق و علوم سیاسی تدریس می‌کرد.
***
تأسیس صندوق اعطای اعتبارات خرد بانوان کارآفرین روستایی
بنیاد خیریه سپهر، یکصدوچهل‌وششمین صندوق اعطای اعتبارات خرد برای کارآفرینیِ بانوان روستایی را در روستای گل‌میر از توابع  شهرستان زابل راه‌اندازی کرد. این صندوق اواخر تیرماه سال جاری افتتاح شده و ارائه تسهیلات مالی به بانوان سرپرست خانواری را که عضو صندوق هستند از مردادماه آغاز کرده است. بنیاد خیریه سپهر تاکنون بیش از 56 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 146 صندوق‌ اعطای اعتبارات خرد به بانوان کارآفرین روستایی در روستاهای محروم شهرستان‌‎های نرماشیر، فهرج، بم، ریگان و گنبکی در استان کرمان و شهرستان‌های زابل، نیمروز و هیرمند در استان سیستان‌وبلوچستان به بانوان بی‌سرپرست یا خودسرپرست پرداخت کرده است. این صندوق‌ها بیش از 4500 عضو دارند که تاکنون بالغ بر 3700 نفر از آنان با استفاده از وام‌های قرض‌الحسنه دریافتی، مشاغلی مانند خیاطی، سوزن‌دوستی، صنایع دستی، کاشت انواع نهال، دامداری، پخت نان، پرورش طیور، آرایشگری، پارچه‌فروشی، فروش مواد غذایی و...  را راه‌اندازی کرده‌اند. این ابتکار عمل بنیاد خیریه سپهر، گام موثری در تأمین استقلال مالی و ارتقای توان معیشت زندگی همراه با حفظ و ارتقای کرامت بانوان سرپرست خانوار روستایی است که آنان را از خطرات بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند.
***
فراخوان دیوارنگاری «نقش مهر» 
سازمان زیباسازی شهر تهران در نظر دارد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، با دعوت از هنرمندان تجسمی، زمینه یک رویداد شایسته شهری را فراهم آورده و دیوارهای مدارس تهران را با آثار خلاق، زیبا و اصیل بازآرایی کند؛ آنگونه که شهری مملو از روایت‌ها و شاعرانگی تصویری فراهم آید تا هم چشم شهروندان را به زیبایی نوازش دهد، هم زیبایی‌شناسی «آینده‌سازان» کشور را ارتقا دهد.  بر این اساس از تمام هنرمندان فعال در حوزه هنر نقاشی، گرافیک و تصویرسازی دعوت می‌شود با ارائه ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه خود به دبیرخانه مربوط، در این رویداد هنری مشارکت کنند.

Page Generated in 0/0072 sec