printlogo


کد خبر: 287824تاریخ: 1403/5/10 00:00
اخبار

۴۸۲۷ پرونده مالیاتی برای خانه‌های خالی در استان تهران تشکیل شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تشکیل ۴‌هزار و ۸۲۷ پرونده مالیاتی خانه‌های خالی ارسالی از طرف وزارت راه و شهرسازی و الزام مالکان برای عرضه ملک به بازار مسکن خبر داد.
حسین جنتی گفت: در راستای شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه و الزام مالکان جهت عرضه ملک خود به بازار مسکن و همچنین تکمیل سامانه املاک و اسکان مطابق با مواد ۵۴ و ۱۶۹ مکرر مالیات‌های مستقیم، سلسله جلسات فی‌مابین سازمان امور مالیاتی مناطق جنوب استان تهران و شهر تهران با حضور نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، اداره کل امور مالیاتی استان و مودیان مالیاتی تشکیل شد تا موارد مربوط به دادرسی‌های مالیاتی مساکن خالی بررسی شود.
وی با بیان اینکه این جلسات به صورت مستمر و هفتگی برگزار می‌شود، افزود: تاکنون مجموعاً برای ۴۸۲۷ مورد اطلاعات ارسالی از طرف وزارت راه و شهرسازی پرونده مالیاتی تشکیل شده و برای ۱۶۷۲ مودی برگه دعوت و تعیین وقت جهت حضور در جلسه هیات حل اختلاف صادر شده است.
جنتی همچنین از صدور ۴۵۱ رأی بدوی و ۶۳ قرار کارشناسی به همراه ۴۱ رأی تعدیل صادره خبر داد.
***
خرید حمایتی تخم‌مرغ تا پایان مرداد 
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گفت: نزدیک یک هفته است اتحادیه، خرید حمایتی تخم‌مرغ را آغاز کرده و تا امروز ۲ هزار تن تخم‌مرغ خریداری شده است.
حمیدرضا کاشانی ادامه داد: این امر تا پایان مرداد ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود بین ۵ تا ۷ هزار تن تخم‌مرغ خریداری و صادر شود.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به قیمت این محصول پروتئینی عنوان کرد: نرخ تخم‌مرغ ۲ سال است که تغییر نکرده است و هر کیلوگرم در مرغداری‌ها ۴۲ هزار تومان است. در واقع این محصول ۲۰ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت تمام‌شده به فروش می‌رسد.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه نهاده‌های دامی افزایش قیمت داشته اما نرخ تخم‌مرغ تغییری نکرده و این خطری برای تولید پایدار در سال آینده خواهد بود.
وی گفت: در یک هفته اخیر تنها ذرت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان گران شد و واردکنندگان دلیل آن را محدود شدن ثبت سفارش آن عنوان کردند.
***
رشد ۹ درصدی انرژی‌های تجدیدپذیر
معاون وزیر نیرو گفت: چرخ توسعه تجدیدپذیرها چندین سال است با سرعت بیشتری به حرکت درآمده و بر اساس آخرین آمار انرژی تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در تیرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته ۹ درصد رشد داشت.
همایون حائری ادامه داد: طی سال‌های اخیر زنجیره ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در داخل کشور کامل شده و با استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون برنامه یا سرمایه‌گذاری خارجی حداقل ساخت ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در برنامه قرار گرفته است. در حال حاضر حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاه تجدیدپذیر داریم ولی از سال‌های آتی تولید برق در این حوزه با یک جهش قابل ملاحظه روبه‌رو خواهد شد.
وی افزود: اعطای مجوز فروش برق تجدیدپذیر در تابلوی سبز بورس انرژی موجب خرسندی سرمایه‌گذاران این حوزه شده و به صنایع هم این امکان را داده است در فصل تابستان که نیاز به انرژی بیشتری دارند با قیمت‌های بسیار خوبی از تابلوی سبز، برق خود را تأمین کنند.
***
معاملات اوراق سلف ارزی در بورس راه‌اندازی می‌شود
مدیر بازارهای مشتقه بورس کالا گفت: با تصویب شورای عالی بورس به منظور تأمین مالی شرکت‌های صادرات محور بزودی معاملات اوراق سلف ارزی در بورس کالای ایران راه‌اندازی می‌شود.
رحمان آراسته به فرآیندهای اجرایی و زیرساخت‌های آغاز معاملات اوراق سلف ارزی اشاره کرد و گفت: عمده فرآیندهای اجرایی انتشار اوراق سلف ارزی مشابه تأمین مالی ریالی با استفاده از اوراق سلف موازی استاندارد است که همه زیرساخت‌های این ابزار از سال‌ها پیش در بورس کالا وجود دارد.
وی افزود: در این اوراق، دارایی معینی به عنوان دارایی پایه اوراق سلف استاندارد قرار می‌گیرد و عرضه اولیه اوراق به صورت ارزی در بازار سرمایه انجام می‌شود تا شرکت‌ها بتوانند برای پروژه‌های پیش روی خود تأمین مالی انجام دهند.
مدیر صندوق‌های کالایی بورس ادامه داد: نکته قابل توجه این اوراق این است که با توجه به نوسانات قیمت ارز و آثار آن بر بازارهای مالی، امکان تسویه نهایی در سررسید به 3 صورت فراهم شده است. یعنی خریدار این اوراق در سررسید، اختیار دارد یکی از 3 گزینه دریافت کالا، تسویه ارزی و یا دریافت طلا معادل ارزش ارزی دارایی خود را انتخاب کند.

Page Generated in 0/0053 sec