printlogo


کد خبر: 287826تاریخ: 1403/5/10 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس:
مقاومت مردم و مجاهدان فلسطینی به پیروزی نهایی ختم می‌شود
رئیس‌جمهور گفت: در مقابل جنایات سنگدلانه صهیونیست‌ها، مقاومت جانانه مردم و مجاهدان فلسطینی مایه افتخار و مباهات بوده و یقین داریم که این مقاومت به پیروزی نهایی مردم، آزادی سرزمین فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی ختم می‌شود.
مسعود پزشکیان صبح دیروز در دیدار اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به ایران سفر کرده بود، با اشاره به اینکه آرمان آزادی فلسطین نه فقط پس از انقلاب اسلامی که قبل از آن نیز دغدغه مردم ایران بوده است، تصریح کرد: مردم ایران همواره از جنایات و تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی نفرت داشته و از حقوق مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و پس از این نیز این حمایت را با قوت و قدرت بیشتر ادامه خواهند داد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه قساوت صهیونیست‌ها در جنایاتی که در غزه مرتکب می‌شوند فارغ از دین و مذهب، باعث انزجار و بیزاری همه انسان‌های آزاده است، افزود: در مقابل این جنایات سنگدلانه، مقاومت جانانه مردم و مجاهدان فلسطینی مایه افتخار و مباهات بوده و یقین داریم این مقاومت به پیروزی نهایی مردم و آزادی سرزمین فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی ختم خواهد شد.
اسماعیل هنیه نیز در این دیدار ضمن تبریک کسب اعتماد مردم ایران از سوی دکتر پزشکیان، پاسخ وی به پیام تبریک خود و مواضع وی در حمایت از حقوق ملت فلسطین را مایه دلگرمی و افتخار مردم فلسطین و غزه دانست و گفت: امروز مقاومت فلسطین خط مقدم ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه است و از همین رو دشمن تلاش دارد این خط مقدم را بشکند تا بتواند با به زانو درآوردن مقاومت، منطقه را با سیاست‌های دلخواه خود اداره کند و اینجاست که مشخص می‌شود راهبرد جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت و مقابله با نفوذ مستکبران و نماینده آنها در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی چقدر مهم است.
***
سرلشکر سلامی:
نیروی دریایی سپاه با نوسازی قدرت مدام شکل جدیدی به خود می‌گیرد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش فرماندهان نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه با نوسازی قدرت، مدام شکل جدیدی به خود می‌گیرد و این راز جوان و پویا ماندن این نیرو است.
سردار سرلشکر حسین سلامی با اشاره به اینکه جنگ در دریا بدون ایمان کامل ممکن نیست، بیان داشت: نبرد در دریا فقط با جسم‌های قوی، روح‌های قوی و قلب‌های مطمئن، قدم‌های ثابت و ایمان‌های پایدار ممکن است، چرا که معنویت رکن اصلی قدرت در هر قوای نظامی است.
وی در ادامه گفت: امروز رزم در دریا ترکیبی است از نیروی انسانی قوی، مومن، با باورهای مستحکم و تجهیزات مدرن، تاکتیک‌های قوی و ابتکار عمل به همراه خلاقیت نوین که همه اینها برگرفته از روح معنویت و پشتکار هر یک از شما جوانان مومن و متعهد است که در چند سال اخیر توانسته‌اید در بسیاری از زمینه‌های علمی، عملی و ارتقای تجهیزات افتخار‌آفرینی کنید، توانسته‌اید شناورهای پیشرفته اقیانوس‌پیما، سلاح‌های جدید و مهم، موشک‌های با بردهای مختلف، اژدرهای زیرسطحی، پهپادهای برد بلند و سامانه‌های جنگ الکترونیک مدرن را با تکیه بر اراده و ایمان خود تولید کنید.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه دنیا بر این باورند که در مقابل آمریکا توان ایستادگی ندارند، گفت: نیروی دریایی سپاه سابقه‌ نبرد شرافتمندانه و موفقی در مقابل آمریکایی‌ها داشته و تاکنون تنها 2 کشور توانسته‌اند در مقابل آمریکا سینه سپر کرده و به آن سیلی بزنند؛ یکی کشور عزیزمان ایران و دیگری نیروهای انصارالله یمن.
وی همچنین اظهار داشت: شما نابرابری و ناترازی در تجهیزات را با یک نابرابری معکوس از جهت ایمان، باور، ابتکار، تجربه و دکترین نظامی خنثی کرده‌اید، چرا که اندازه و قدرت پوشالی دشمنان را کشف کرده‌اید و می‌دانید دشمن برخلاف شما که از یک هویت قوی به اسم میهن، ناموس، ارزش‌های انقلاب اسلامی برخوردارید و تا پای جان ایستاده‌اید و دفاع می‌کنید، هیچ‌گونه انگیزه و توکلی برای ایستادگی ندارد.
***
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس:
رئیس‌جمهور ۲ هفته فرصت دارد وزیران پیشنهادی را به مجلس معرفی کند
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور از روز تحلیف ۲ هفته فرصت دارد هیأت وزیران خود را به مجلس معرفی کند و سپس مجلس نیز یک هفته فرصت دارد در کمیسیون‌های تخصصی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کرده و در نهایت جلسات رای اعتماد به وزرا در صحن مجلس برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به فرصت رئیس‌جمهور برای معرفی هیأت وزیران به مجلس بیان کرد: طبق قانون و بر اساس ماده ۲۰۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور بعد از مراسم تحلیف ۲ هفته فرصت دارد هیأت وزیران خود را به مجلس معرفی کند اما این بدان معنا نیست که حتما باید ۲ هفته بگذرد. رئیس‌جمهور حتی می‌تواند در روز تحلیف یا بعد از مراسم تحلیف، هیأت وزیران را به مجلس معرفی کند.
وی در ادامه اظهار کرد: هر موقع رئیس‌جمهور هیأت وزیران را به مجلس معرفی کرد، باید همراه با اسامی وزرای پیشنهادی، برنامه کلی دولت و برنامه هر کدام از وزرا را به مجلس ارائه کند. مجلس نیز هر کدام از این وزرا را به کمیسیون ذی‌ربط معرفی می‌کند تا چند مساله مورد بررسی قرار گیرد. در وهله اول بررسی می‌شود که آیا برنامه‌های وزیر پیشنهادی با برنامه‌های بالادستی تطابق دارد یا خیر. اتفاقا رئیس‌جمهور خیلی بر اجرای برنامه‌های بالادستی تاکید داشته است.

Page Generated in 0/0058 sec