printlogo


کد خبر: 287837تاریخ: 1403/5/10 00:00
شبه‌نظامیان طرفدار طالبان در سکوت خبری بیش از 200 نفر از شیعیان را در شمال غربی پاکستان شهید و زخمی کردند
داغ دمادم مظلومیت پاراچنار

رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در واکنش به قتل‌عام شیعیان در منطقه پاراچنار، حملات گروه‌های تکفیری را محکوم کرد. سناتور راجا ناصر عباس جعفری، در بیانیه‌ای از دولت و نهاد‌های امنیتی خواست هرچه زودتر اقدامات فوری برای برقراری امنیت در مناطق قبایلی شمال غرب پاکستان نزدیک مرز با افغانستان انجام دهند.
درگیری‌های چند روز اخیر در منطقه پاراچنار بعد از آن رخ داد که گروه‌های شبه‌نظامی طرفدار طالبان با سلاح‌های سنگین به این منطقه شیعه‌نشین هجوم بردند و 44 نفر را به شهادت رساندند و 160 نفر را مجروح کردند. پس از چند روز سکوت خبری در شبکه‌های اجتماعی، ویدئوهایی از صحنه‌های کشتار در این منطقه منتشر شده است.
به گزارش پاکستان تودی، درگیری اولیه در بشیره، روستای حومه پاراچنار، مرکز ناحیه کُرَّم در استان خیبر پختونخوا پاکستان بر سر قطعه‌ای زمین کشاورزی رخ داد و به مناطق دیگر سرایت کرد.
پلیس دیروز مدعی شد با اعلام وضعیت فوق‌العاده در تمام این مناطق و وضع قانون منع رفت و آمد  پس از ۶ روز درگیری، آتش‌بس را در چند منطقه ناحیه کُرَّم برقرار کرده است.
یک مقام پلیس گفت چهارشنبه هفته گذشته یک مرد مسلح به سمت شورایی که در حال مذاکره درباره اختلافات ارضی چند دهه‌ای بود، آتش گشود.
برخلاف گزارش رسانه‌های پاکستانی اما بسیاری از رهبران تشیع در این کشور طی روزهای گذشته در بیانیه‌های مجزا این درگیری‌ها را نتیجه توطئه افراط‌گرایان برای تحت فشار قرار دادن شیعیان منطقه پاراچنار دانسته و محکوم کرده‌اند. آنها از دولت اسلام‌آباد خواسته‌اند به درگیری‌های خونین چند روز گذشته در آنجا پایان دهد.
پاراچنار منطقه‌ای است که طی سالیان گذشته بارها هدف حملات گروه‌های تکفیری از جمله لشکر جهنگوی و طالبان پاکستان قرار گرفته  که با کشتار فجیع شیعیان و بریدن اعضای بدن آنها همراه بوده است.

Page Generated in 0/0054 sec