printlogo


کد خبر: 287840تاریخ: 1403/5/11 00:00
اخبار

«خاله سارا» دبیر جشنواره هنرهای نمایشی کانون شد
فرهاد فلاح، رئیس نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به تجربه، تخصص و سابقه سارا روستاپور در هنرهای نمایشی در حوزه‌ کودک و نوجوان، وی را به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون معرفی کرد. رئیس جشنواره در بخشی از این حکم نوشته است: جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سابقه موثر و استقبال پرشور مخاطبان همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. انتظار می‌رود برای نیل به آینده روشن و تربیت نسلی جدید از هنرمندان نوجوان، فرصتی را که در اختیار شما قرار داده شده است غنیمت بدانید و به مدد حضور و سرمایه پراشتیاق این هنر یعنی تماشاگران و توجه به قوه خلاق و آفرینش‌گری و نبوغ نوجوانان، باعث رشد این هنر در نوزدهمین دوره‌ خود باشید. نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور گروه‌های نمایشی اعضای نوجوان کانون استان‌های مختلف کشور شهریور ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.
***
اجرای عمومی «سراب» به یاد شهید هنیه روی صحنه رفت
نمایش «سراب»، روز گذشته به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید هنیه در تالار وحدت به صورت عمومی (ورود بدون تهیه بلیت) اجرا شد. همچنین پس از اجرای نمایش «سراب» آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید هنیه به همت هنرمندان این نمایش برگزار شد. این نمایش به نویسندگی سیدحسین فدایی‌حسین است و در خلاصه داستان آن آمده است: «نه آن ‌که مشک می‌بخشد راستگوست؛ نه آن که شمشیر می‌دهد». نمایش «سراب» بعد از ۲۰ سال با بازی مرجان آقانوری، مجید امیری، محمدرضا حیدری، کرامت رودساز، کورش زارعی، سیروس کهوری‌نژاد، میثم موسویان، داریوش نصیری و رحیم نوروزی به صحنه بازگشته است. این نمایش جدیدترین اثر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با مشارکت بنیاد رودکی است که از ۷ تا ۱۵ مرداد ساعت ۲۰ و پس از آن تا ۲۷ مرداد هر روز ساعت ۱۸ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
***
«هتل» اکران آنلاین می‌شود
فیلم سینمایی «هتل» پس از اکران در سینماها به اکران آنلاین فیلم‌نت آمد. این فیلم از ساعت ۸ شب سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ در بخش «سینما آنلاین» فیلم‌نت عرضه می‌شود. فیلم «هتل» به تهیه‌کنندگی محمد شایسته، کارگردانی مسعود اطیابی و نویسندگی امیر برادران، پیمان جزنی و مصطفی زندی ساخته شده است. پژمان جمشیدی، محسن کیایی، ریما رامین‌فر، صدف اسپهبدی، مه‌لقا باقری، غلامرضا نیکخواه، مریم وحیدزاده، فرزانه قاسم‌زاده، جواد پولادی و سام نوری بازیگران این فیلم کمدی هستند. «هتل» ماجراهای چند میهمان ناخوانده در یک هتل را روایت می‌کند. چند مرد و زن وارد یک هتل شده، به صورت اتفاقی یکدیگر را ملاقات کرده و ماجراهایی کمدی را رقم می‌زنند. بلیت تماشای هر اثر ۸۰ هزار تومان است و برای تماشای فیلم‌های «سینما آنلاین» نیازی به خرید اشتراک فیلم‌نت نیست.
***
آغاز اجرای «فصل شیدایی» در یاسوج
نمایش میدانی «فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی علیرضا کوهفر ۱۲ تا ۲۶ مرداد در یاسوج روی صحنه می‌رود. رسالت بوذری راوی این نمایش است که وقایع مختلف از جمله خلقت انسان، نشانه‌های ظهور و رشادت‌های شهیدان را نمایش می‌دهد. «فصل شیدایی» روایتی از 3 فصل «انبیا»، «حوادث صدر اسلام» و «معاصر» است که در دهکده دفاع‌مقدس شهر یاسوج اجرا می‌شود. این نمایش محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است که به همت موسسه مهنا روی صحنه نمایش رفته است. علاقه‌مندان برای تهیه و رزرو بلیت رایگان خود می‌توانند به سامانه نماتیکت مراجعه کنند.
***
انیمیشن «آتل» به برزیل می‌رود
انیمیشن کوتاه «آتل» به کارگردانی مهدی صدیقی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در بخش مسابقه دهمین جشنواره بین‌المللی «موسترا انیمال» حضور خواهد داشت. این جشنواره به آثاری درباره حیوانات توجه دارد. جشنواره «موسترا انیمال» توسط انجمن گیاهخواران برزیل برگزار می‌شود و هدف آن ایجاد بحث و گفت‌وگو درباره حقوق حیوانات و تأثیر اجتماعی و زیست محیطی آن است. تندیس جایزه اسکو - اسکار با سر گاو برای نشان دادن لحن کنایه‌آمیز در برابر زرق و برق و تجمل مراسم اسکار است که در تضاد با واقعیت غم‌انگیز استثمار حیوانات ساخته شده و به برگزیدگان اهدا می‌شود. «آتل» توسط بخش بین‌الملل مرکز گسترش برای این جشنواره ارسال شده است. جشنواره «موسترا انیمال» ۱۵ تا ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. انیمیشن «آتل» درباره مرد راننده‌ای است که در جاده خاکی به کمک بازوی مکانیکی که روی کامیون قرار دارد، در حال تعویض تیرهای چراغ برق چوبی قدیمی با تیرهای بتنی جدید است. او با پرنده‌ای که روی یکی از تیرهای چوبی لانه دارد، درگیر می‌شود.
***
همکاری هومن سیدی و جواد عزتی در «وحشی»
سریال «وحشی» به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی محمدرضا صابری جلوی دوربین رفت. اخبار تکمیلی درباره این پروژه در آینده منتشر خواهد شد. چندی پیش نوید پورفرج نیز با حضور در برنامه «۳۵ میلیمتری» در گفت‌وگو با فریدون جیرانی اعلام کرد در سریال جدید سیدی بازی دارد. هومن سیدی پیش‌تر سریال معمایی - جنایی قورباغه را با تهیه‌کنندگی علی اسدزاده در سال ۱۳۹۸ در شبکه نمایش خانگی با بازی نوید محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینی و سحر دولتشاهی کارگردانی کرده بود. سیدی در حد فاصل 2 سریال «قورباغه» و «وحشی»، فیلم سینمایی جنگ سوم جهانی را کارگردانی کرد که حضور موفقی در جشنواره‌های جهانی داشت.

Page Generated in 0/0063 sec