printlogo


کد خبر: 287844تاریخ: 1403/5/11 00:00
دور دنیا

اسرائیل از ترس آسمانش را بست
سایه وحشت انتقام بر سر صهیونیست‌ها
رسانه‌های عبری از وحشتی خبر دادند که به جان صهیونیست‌ها افتاده است. روزنامه یدیعوت آحارانوت با اشاره به عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تهران، همچنین عملیات تروریستی صورت گرفته در ضاحیه جنوبی بیروت گزارش داد سطح آماده‌باش در تمام سفارتخانه‌های اسرائیل در گوشه و کنار جهان افزایش یافته است.  رسانه‌های عبری طی روزهای اخیر خصوصا پس از ادعای کابینه امنیتی تل‌آویو مبنی بر حمله به جنوب لبنان، گزارش دادند رژیم اشغالگر خود را برای انبوهی از حملات موشکی ایران و لبنان آماده می‌کند.  ظهر دیروز رادیو ارتش اعلام کرد نشست کابینه امنیتی و سیاسی این رژیم امروز بعد از ترور رهبر حماس تشکیل می‌شود. در عین حال دفتر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم از وزرای کابینه این رژیم خواسته درباره ترور اسماعیل هنیه واکنش نشان ندهند. 
* وحشت حیفا از 4 هزار موشک
در ادامه ابراز نگرانی مقامات صهیونیست از تبعات جنگ‌افروزی و تروریسم اسرائیل در منطقه، شهردار حیفا نیز به روزهای سختی اشاره کرد که در انتظار این رژیم است. یونا یاهاو، شهردار شهری است که در سال‌ها و بویژه ماه‌های اخیر بارها وحشت حملات موشکی و پهپادی مقاومت را تجربه کرده است. او نسبت به بروز حملات موشکی ویرانگر طی روزهای آتی به این بندر راهبردی فلسطین اشغالی هشدار داد و گفت: «در روزهای جنگ روزانه ۴۰۰۰ موشک به سمت ما شلیک خواهد شد. شلیک این تعداد موشک ویرانی عظیمی به بار خواهد آورد».
* بسته شدن آسمان فلسطین اشغالی
رژیم صهیونیستی تمام پروازها از اراضی اشغالی و به مقصد این منطقه را از ترس پیامدهای ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس لغو کرد. اداره امور هواپیمایی اسرائیل اعلام کرد تمام پروازها از اراضی اشغالی و به مقصد این منطقه در پی وخامت اوضاع امنیتی لغو شده است. 
* دستور تخلیه پایگاه‌ها در شمال اراضی اشغالی
بعد از ظهر دیروز رسانه‌های عبری اعلام کردند دستور تخلیه فوری پایگاه‌های نظامی در شمال فلسطین اشغالی صادر شده است. این منابع گزارش دادند دستور داده شده است پایگاه‌های نظامی تا فاصله ۴۰ کیلومتری از مرز لبنان تخلیه شوند. 
***
روی جلد روزنامه‌های عبری
هرج‌ومرج در فلسطین اشغالی
جلد اغلب مطبوعات سرزمین‌های اشغالی دیروز حاکی از فرو رفتن در آشوب داخلی بود. یدیعوت آحارانوت که همانند اغلب رسانه‌های چاپی عبری، عکس جلد خود را به اشغال یک پایگاه نظامی اسرائیل توسط شبه‌نظامیان افراطی حامی حزب نتانیاهو اختصاص داده بود تیتر زد: فروپاشی! 
این روزنامه با اشاره به هرج و مرج شکل گرفته نوشت: «آنچه با یورش نیروهای نظامی  به پایگاه سده تیمن به منظور دستگیری سربازان مظنون به سوءاستفاده جنسی از زندانیان فلسطینی آغاز شد، دیروز با تشویق شدید وزرای کنست به شرایط بی‌سابقه‌ای از هرج‌ومرج تبدیل شد... ده‌ها معترض نقابدار به پایگاه بیت لید که مظنونان را به آنجا منتقل کرده بودند، یورش بردند. آشوبگران وارد ساختمان دادگاه نظامی شدند... اینگونه که به نظر می‌رسد، حاکمیت قانون سقوط کرده است». دیگر روزنامه‌ها نیز جلدهایی مشابه داشتند. عنوان اصلی اسرائیل هیوم، «هرج‌ومرج» بود و معاریو تیتر زد: «کنترل را از دست دادیم».
***
آمار شهدای غزه به 40 هزار نفر نزدیک می‌شود
وزارت بهداشت غزه بیانیه‌ای را درباره قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی به این باریکه طی ۲۴ ساعت منتهی به بامداد چهارشنبه صادر کرد. بر اساس این بیانیه، در نتیجه تجاوزات ارتش کودک‌کش به غزه طی روز سه‌شنبه دست‌کم ۴۵ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۷۷ نفر دیگر زخمی شدند. به این ترتیب تعداد شهدای نسل‌کشی اسرائیلی‌ها در غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۹۴۴۵ شهید و تعداد زخمی‌ها به ۹۱۰۷۳ نفر رسید. این در حالی است که از سرنوشت ده‌ها هزار فلسطینی مفقودشده خبری در دست نیست و احتمالا پیکر آنها زیر آوارها باقی مانده است. 
***
اعلام همبستگی یمن با لبنان
دفتر سیاسی جنبش انصارالله با صدور بیانیه‌ای، حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کرد و آن را مغایر با حاکمیت لبنان و قوانین بین‌المللی انسانی دانست. این نهاد بر همبستگی کامل با لبنان و مقاومت آن در مقابله با صهیونیست‌ها تاکید کرد و از نقش بزرگ حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت آن  قدردانی کرد. انصارالله در این بیانیه اعلام کرد: «رژیم صهیونیستی پس از بازگشت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر جنایتکار این رژیم از آمریکا و تشویق گستاخانه او در کنگره آمریکا دست به این حمله زد. ایالات متحده شریک کامل در این جنایت است». انصارالله همچنین بار دیگر به حمایت و پشتیبانی از مردم غزه و مقاومت فلسطین تا زمان توقف جنگ غزه پرداخت. 

Page Generated in 0/0042 sec