printlogo


کد خبر: 287849تاریخ: 1403/5/11 00:00
گفت‌وگوی «وطن امروز» با حمید درخشان، پیشکسوت پرسپولیس
بهتر بود بیرانوند با احترام می‌رفت

زهره فلاح‌زاده: تیم فوتبال پرسپولیس تحت هدایت کارلوس گاریدو، سرمربی اسپانیایی خود این روزها در ترکیه اردو ‌زده است. قرمزهای پایتخت بزودی از الکسیس گندوز، دروازه‌بان الجزایری رونمایی می‌کنند و باید دید در پست دفاع چپ هم در نهایت چه بازیکنی را خریداری خواهند کرد. با توجه به اینکه ستاره‌های زیادی همچون علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترابی، عبدالکریم حسن و علی نعمتی از این تیم جدا شدند و فرشاد احمدزاده و علی علیپور به این تیم بازگشتند، باید منتظر یک ترکیب جدید از سرخ‌ها باشیم. «وطن امروز» برای بررسی شرایط تیم پرسپولیس با حمید درخشان، پیشکسوت و سرمربی سابق این تیم گفت‌وگو کرد.
***
* شرایط یارگیری پرسپولیس را چطور دیدید؟ به نظر شما موفق عمل کرده است؟
به نظر من بله! باشگاه موفق عمل کرده است و اگر بحث قرارداد دروازه‌بان الجزایری تمام شود و یک دفاع چپ هم به خدمت گرفته شود، تیم تکمیل می‌شود.
* امسال بسیاری از ستاره‌های تیم رفته‌اند. فکر می‌کنید با توجه به اسکوادی که تغییر کرده و خریدهای جدید، باز هم یک تیم مقتدر از پرسپولیس خواهیم دید؟
من اعتقاد دارم بازیکنانی که خریداری شده‌اند باتجربه هستند.‌ پرسپولیس تنها وضعیت مبهمش خط حمله‌اش است که یک بازیکن باید جذب شود. به هر حال فوتبال حرفه‌ای شده و بازیکنان می‌توانند تیم دیگری را انتخاب کنند‌.
* نظرتان در رابطه با انتخاب کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی تیم چیست؟
الان نمی‌شود او را قضاوت کرد. اجازه بدهید کارش را شروع کند و بعد در رابطه با مربیگری او در پرسپولیس صحبت کنیم.
* در رابطه با رفتار بیرانوند و باز شدن پرونده شکایت پرسپولیس از او که تکلیف آینده‌اش را مشخص می‌کند، نظرتان چیست؟ بازیکنی که قراردادش را برای بار دوم طی یک سال فسخ کرد و این بار به تراکتور رفت.
رفتن از پرسپولیس به اختیار هر بازیکنی است. یک بازیکن دوست دارد در تیم بماند و بازیکن دیگر تصمیم می‌گیرد جدا شود اما مهم این است زمانی که می‌خواهید جدا شوید، با احترام و عزت باشد. به نظر من نوع جدا شدن بیرانوند مورد داشت و باعث ناراحتی و ایجاد تنش زیادی شد. اگر نه او برای پرسپولیس زحمات زیادی کشید و جا داشت از او تقدیر و تشکر هم می‌شد و سپس از تیم جدا می‌شد.
* بازگشت علیپور و احمدزاده به پرسپولیس تصمیم درستی بود؟
بله! تصمیم درستی بود‌. هر ۲ این بازیکنان یک زمانی از پرسپولیس رفتند اما تجربه کسب کردند و دوباره برگشتند. حالا هم باید تمام تلاش‌شان را برای پرسپولیس بگذارند و به تیم کمک کنند.
* انتخاب رامین رضاییان برای رفتن به استقلال با توجه به سابقه بازی در پرسپولیس درست بود؟
هیچ اشکالی ندارد. رضاییان حق انتخاب داشت و باید به تصمیمی که گرفت احترام بگذاریم. هیچ ‌شک و شبهه‌ای هم در انتخاب او وجود ندارد. او دوست داشت استقلال را در این فصل انتخاب کند.
* در رابطه با سقف بودجه صحبت کنیم. به نظر شما با توجه به اینکه تیم‌های عربستانی در سال‌های اخیر بودجه سنگینی را به خرید ستاره‌های دنیای فوتبال اختصاص داده‌‌اند، قانون سقف بودجه به تیم‌های ما در آسیا ضرر نمی‌زند؟
این قانون اصلا درست نیست، به این دلیل که یک‌ تعداد تیم‌ها رعایت می‌کنند و تعدادی دیگر  نه! تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس باید توانایی خرید بازیکن باکیفیت را داشته‌ باشند و نباید این مجوز را به دلیل قانون سقف بودجه از آنها بگیریم. به هر حال این تیم‌ها باید در بالاترین سطح لیگ آسیا (لیگ نخبگان) بازی کنند. بحث حیثیت و‌ آبروی تیم در میان است اما در حال حاضر تیم‌های ما باید
دست‌بسته به مصاف حریفان قدرتمند آسیایی بروند‌. شما تفاوت‌ها را در لیگ نخبگان خواهید دید که چگونه یک بازیکن ۱۰ میلیون دلاری توپ را وارد دروازه می‌کند و تیم‌های ما چه مشکلاتی برای به ثمر رساندن گل خواهند داشت. در لیگ نخبگان نتیجه قانون غلط سقف بودجه دیده خواهد شد.
* البته سال گذشته هم چند تیم قانون سقف بودجه را رعایت نکردند، حتی امتیاز هم کم شد اما دوباره امتیازات برگشت. این یعنی خودمان هم به قانونی که مصوب کرده‌ایم پایبند نیستیم.
کاملا با شما موافقم. امیدوارم وقتی قانونی را مصوب می‌کنیم، به فکر اجرا شدن آن هم باشیم. تا زمانی که به فکر اجرای قانون نباشیم و برخی تیم‌ها پایبند نباشند و آب هم از آب تکان نخورد، مطمئن باشید فوتبال ما پیشرفت نخواهد کرد.

Page Generated in 0/0060 sec