printlogo


کد خبر: 287855تاریخ: 1403/5/11 00:00
اخبار

هشدار دادستانی کل کشور به برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه
دادستانی کل کشور در پی انجام حمله تروریستی در تهران که منجر به شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظانش شد، اعلام کرد با افرادی که با اظهارات غیرمسؤولانه و با انتشار محتوای خلاف واقع اقدام به برهم زدن امنیت روانی جامعه کنند، بر اساس قانون برخورد می‌شود. دادستانی کل کشور در اطلاعیه‌ای از فعالان رسانه‌ای و مجازی کشور خواست از پرداختن به موضوعاتی که امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کند، پرهیز کنند. بر اساس این اطلاعیه، به دستگاه‌های ذی‌ربط دستور داده شده است ضمن رصد فضای مجازی، رسانه‌ها یا افرادی که اقدام به شایعه‌پراکنی یا برهم زدن امنیت روانی جامعه می‌کنند به دستگاه قضایی معرفی شوند. در اطلاعیه دادستانی کل کشور تاکید شده است: افرادی که با اظهارات غیرمسؤولانه با انتشار محتوای خلاف واقع، نشر اکاذیب و توهین، اقدام به برهم زدن امنیت روانی جامعه کنند، بر اساس قانون اقدام خواهد شد. بر اساس گزارش قوه ‌قضائیه، دادستانی تهران نیز دیروز صبح اعلام کرد با رصد فضای مجازی و شناسایی متخلفان، برخی از این افراد احضار شده، تذکر گرفته و برای برخی نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.
***
سامانه «هدا» جایگزین کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع است
سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد سامانه هدا (هویت دیجیتال ایرانیان) جایگزین ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی و احراز هویت افراد در دستگاه‌های اجرایی شده است. احراز هویت افراد به عنوان یکی از دغدغه‌های بزرگ دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی مورد توجه بوده و در راستای اجرای تکالیف قانونی و اجرای سند «نظام هویت معتبر در فضای مجازی کشور» و ایجاد سازوکاری آسان و کارآمد برای احراز هویت مراجعان و اعتبارسنجی اقلام هویتی شهروندان در فضای اینترنت و اینترانت، سازمان ثبت احوال کشور نسبت به ایجاد سامانه هدا و توسعه آن اقدام کرده است. سازمان‌های دولتی، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی، هنگامی‌ که نیاز به اعتبارسنجی اقلام هویتی شهروندان داشته باشند، با استفاده از سامانه هدا سازمان ثبت احوال کشور می‌توانند نسبت به استعلام و احراز هویت افراد اقدام کرده و هویت اشخاص بر اساس داده‌های متقن ثبت احوال به صورت برخط و در کمترین زمان بررسی و اعلام می‌شود. در همین راستا همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی می‌توانند از خدمات این سازمان درباره احراز هویت بهره‌مند شوند که این امر می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به ارائه خدمات مثمر باشد. بر اساس گزارش سازمان ثبت احوال کشور و بر اساس بخشنامه مورخ ۱۷ شهریور سال ۱۳۹۹ سازمان اداری استخدامی کشور، دریافت هرگونه کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی از خدمت‌گیرندگان ممنوع است.
***
بازدید نخبگان از یک شرکت دانش‌بنیان
جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه عضو بنیاد ملی نخبگان استان تهران در قالب برنامه «راهیان پیشرفت» صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو بازدید کردند. در ادامه برنامه بازدیدهای «راهیان پیشرفت» صندوق نوآوری و در راستای امیدآفرینی در جامعه از طریق معرفی دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه در رشته‌های شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی برق و مهندسی صنایع عضو بنیاد ملی نخبگان استان تهران، در قالب برنامه «راهیان پیشرفت» صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت دانش‌بنیان توسعه صنایع نفت و گاز سرو بازدید کردند. شرکت دانش‌بنیان توسعه صنایع نفت و گاز سرو سال 1383 فعالیت خود را در حوزه تحقیق و تولید انواع کاتالیست‌های صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنعت فولاد، طراحی و اجرای واحدهای GTL (تولید نفت مصنوعی) را آغاز کرد. این شرکت با پایه‌گذاری صنعت نوین کاتالیست در ایران، باعث شده کشور به جمع تولیدکنندگان کاتالیست در جهان اضافه شود.
***
برگزاری تجمع در محکومیت ترور هنیه مقابل سردر دانشگاه تهران
اعضای شورای دانشگاه تهران در محکومیت حادثه تروریستی شهادت اسماعیل هنیه، مقابل سردر اصلی دانشگاه تجمع کردند. به گزارش تسنیم، اعضای شورای دانشگاه تهران در محکومیت حادثه تروریستی به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، ساعت 11 صبح دیروز مقابل سردر اصلی دانشگاه تجمع کردند. دانشگاهیان دانشگاه تهران اعم از اساتید و کارکنان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این تجمع به محکومیت این حادثه تروریستی پرداختند. اعضای شورای دانشگاه تهران متشکل از رئیس و معاونان دانشگاه، رؤسای دانشکدگان، مراکز و موسسات وابسته به دانشگاه تهران هستند. اعضای هیات ممیزه دانشگاه تهران در نشست صبح دیروز این هیات که عالی‌ترین نهاد علمی دانشگاه است، اقدام بزدلانه تروریستی مورد اصابت قرار دادن محل اقامت شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس را محکوم کردند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان به ایران سفر کرده بود، بامداد چهارشنبه 10 مردادماه در محل اقامتش در تهران ترور شد و به همراه یکی از محافظانش به شهادت رسید.

Page Generated in 0/0055 sec