printlogo


کد خبر: 287860تاریخ: 1403/5/11 00:00
اخبار

فروش بلیت پروازهای اربعین از هفته آینده
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از فروش بلیت پروازهای اربعین از هفته آینده خبر داد. مقصود اسعدی‌سامانی گفت: بنا بر دستورالعمل فروش پروازهای اربعین، بهای کل بلیت یک‌طرفه از استان‌های خراسان، سیستان‌وبلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر 6 میلیون تومان، همچنین بهای کل بلیت یک‌طرفه از تهران و سایر استان‌های کشور (به استثنای استان‌های فوق‌الذکر) به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس، حداکثر 5 میلیون تومان است. وی افزود: صدور بلیت به صورت یک‌طرفه یا دوطرفه به انتخاب مسافر است، لذا فروش اجباری بلیت دوطرفه به عنوان شرط لازم برای صدور بلیت ممنوع است. وی توضیح داد: قیمت بلیت بزرگسال و خردسال یکسان است و به منظور یکسان‌سازی هزینه استرداد بلیت در تمام شرکت‌های هواپیمایی، در صورت انصراف مسافر از سفر، تا ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز، مبلغ ۲۵ درصد از بهای پایه بلیت در هر مسیر کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌شود. از ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز و پس از انجام پرواز مبلغ ۵۰ درصد از بهای پایه بلیت کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌شود.
***
انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث «رایگان» است
مدیر پشتیبانی و راهبری عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث از طریق شعب کارگزاری و بانک‌های منتخب همچنان رایگان است. مژگان صفری‌مقدم گفت: یکی از وراث سهام عدالت پس از سجامی شدن می‌تواند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه «ddn.csdiran.ir» و مراجعه به بخش امور سهام عدالت متوفی و وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد فرد فوت‌شده، نسبت به استعلام وضعیت سهام عدالت و پرتفوی سهام متوفی اقدام کند. مدیر پشتیبانی و راهبری عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بیان اینکه این فرآیند و تقسیم دارایی متوفی همچنان به صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: در ادامه یکی از وراث پس از استعلام وضعیت سهام عدالت می‌تواند به یکی از شعب کارگزاری‌های منتخب یا بانک‌های «ملی، تجارت، ملت و پارسیان» مراجعه و مدارک لازم را که در آدرس «www.csdiran.ir» درج شده، ارائه کند. صفری‌مقدم تصریح کرد: تمام ورثه متوفی سهام عدالت پس از تقسیم دارایی متوفی باید نسبت به سجامی شدن اقدام کنند تا واریز سود سهام عدالت به حساب آنها از طریق شماره شبایی که در سامانه سجام اعلام کرده‌اند، انجام شود.
***
پیش‌فروش بلیت اتوبوس ۳ مرز اصلی آغاز شد
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از پیش‌فروش بلیت اتوبوس ۳ مرز اصلی، از روز گذشته و ۳ مرز دیگر از امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ خبر داد. داریوش باقر جوان گفت: طبق اعلام قبلی، پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین از 3 پایانه مرزی تمرچین، باشماق و خسروی از دیروز آغاز شده است. ابتدا پیش‌فروش برای این 3 مرز که کمترین تقاضا را دارند، شروع شده که فعلا تقاضای چندانی برای این پایانه‌های مرزی نداریم. وی با بیان اینکه هدف ما این است که این 3 پایانه را رونق دهیم تا از فشار بر مرزهای جنوبی از جمله مهران کاسته شود، تصریح کرد: این کار باعث می‌شود زائران اربعین حسینی دچار سختی نشوند، ضمن اینکه ما نیز به طور شایسته‌ای می‌توانیم به زائران عزیز خدمات‌رسانی کنیم.
***
هر شانه تخم‌مرغ ۵۸ هزار تومان شد
افزایش دما نرخ برخی محصولات فسادپذیر را کاهشی کرده است. روز گذشته هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ به وزن یک کیلو و ۷۰۰ گرم به ۵۸ هزار تومان رسید، درحالی‌که این مبلغ در پایان اردیبهشت ۸۹ هزار تومان بود. گفتنی است نرخ گوشت مرغ تازه نیز ثبات داشته و هر کیلوگرم بین ۶۸ تا ۷۸ هزار تومان متغیر است، در حالی که این عدد در پایان اردیبهشت بین ۶۸ تا ۸۷ هزار تومان بود. در مقابل قیمت برخی محصولات در گروه حبوبات افزایشی بوده و کمبود آن در بازار محسوس است. لازم به یادآوری است روز گذشته رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن به مهر اعلام کرد اتحادیه به بازار تخم‌مرغ ورود کرده و تا پایان مرداد خرید حمایتی این محصول انجام می‌شود.
***
سقف برداشت خودپردازهای مستقر در مرزها افزایش یافت
بانک مرکزی برداشت نقدی روزانه از خودپردازهای ثابت و سیار را در بازه زمانی ۱۶ مرداد تا ۱۶ شهریور سال جاری تا سقف یک میلیون تومان افزایش داد.
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای تأکید کرد؛ بانک‌ها با توجه به فرارسیدن مراسم اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و لزوم ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران حسینی، ضمن اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش کمی و کیفی خدمات در شعب و باجه‌های کشیک در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و تمام نقاط مرزی با کشور عراق، از تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ لغایت ۱۶ شهریور سال جاری نسبت به تمهید اقدامات فنی لازم در سوئیچ صادرکنندگی آن بانک به منظور افزایش سقف روزانه برداشت وجه نقد از خودپرداز (شتابی و درون‌بانکی) تا مبلغ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال اقدام کنند.
 همچنین شبکه بانکی در بازه زمانی مزبور موظف است در خودپردازهای ثابت و سیار آن بانک مستقر در مسیر تردد زائران و پایانه‌های مرزی در استان‌های برشمرده، امکان برداشت وجه نقد به ازای هر تراکنش تا سقف مبلغ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال در هر روز (شتابی و درون بانکی)، اقدام مقتضی را به عمل آورد.

Page Generated in 0/0041 sec