printlogo


کد خبر: 287862تاریخ: 1403/5/11 00:00
اخبار

سرلشکر باقری: 
شهادت هنیه زمینه‌ساز اتحاد هر چه بیشتر جهان اسلام است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس را زمینه‌ساز اتحاد هر چه بیشتر جبهه مقاومت اسلامی و جهان اسلام و شکست‌هایی به مراتب دردناک‌تر از گذشته برای اسرائیل دانست.
سردار سرلشکر محمدباقری در پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.
متن پیام سردار باقری به این شرح است: شهادت پرافتخار مجاهد خستگی‌ناپذیر، رهبر شجاع جبهه مقتدر مقاومت اسلامی فلسطین و رئیس دفتر سیاسی حماس، شهید بزرگوار «آقای دکتر اسماعیل هنیه» و محافظ ایشان را که در اقدام تروریستی رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی به شهادت رسیدند، به امت اسلامی، آزادی‌خواهان جهان، جبهه عظیم مقاومت اسلامی و مردم مقاوم و صبور فلسطین بویژه خانواده مکرم آن شهیدان والامقام تسلیت  عرض می‌کنم.
بی‌شک این جنایت تروریستی، ضدانسانی و مغایر با قوانین و اصول بین‌المللی که ناشی از استیصال و شکست‌های پی‌درپی در مقابل دفاع قهرمانانه جبهه مقاومت اسلامی با پشتوانه مردم صبور و مقتدر فلسطین است، زمینه‌ساز اتحاد هر چه بیشتر جبهه مقاومت اسلامی و جهان اسلام و شکست‌هایی به مراتب دردناک‌تر از گذشته برای آن رژیم منفور و حامیان آن، بویژه آمریکای تروریست‌پرور خواهد شد.
به فضل الهی با مجاهدت رزمندگان سلحشور جبهه مقاومت اسلامی، مبارزه علیه رژیم صهیونیستی مصمم‌تر از گذشته تداوم داشته و نویدبخش آرمان آزادی قدس شریف با نابودی غده سرطانی اسرائیل است.
از درگاه خداوند متعال، علو درجات شهدای این جنایت و صبر، شکیبایی و ثبات قدم خاندان معظم شهیدان را مسألت می‌نمایم.
***
ایران خواهان جلسه فوری شورای امنیت شد
نماینده ایران در سازمان ملل با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به بیروت و ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، خواستار جلسه شورای امنیت برای پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه تل‌آویو شد.
امیرسعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل در نیویورک، در نامه‌ای به شورای امنیت با بیان اینکه «نامه حاضر با قید فوریت و ابراز نگرانی عمیق نسبت به حمله تروریستی اخیر و متجاوزانه به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم اسرائیل ارسال می‌شود»، نوشت: در ساعات اولیه ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴، رژیم اسرائیل یک حمله تروریستی بزدلانه علیه محل اقامت جناب آقای اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس که یک گروه مقاومت فلسطینی شناخته‌شده است، انجام داد. این حمله منجر به شهادت آقای هنیه و محافظ ایشان شد.
نماینده ایران در ادامه نوشت: این اقدام جنایتکارانه در تهران انجام شد؛ جایی که آقای هنیه به ‌عنوان میهمان رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران، جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان دعوت شده بود.
ایروانی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که «چنین جنایت فجیعی که یک میهمان رسمی بلندپایه را هدف قرار داده، تجاوز جدی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و نقض آشکار اصول و موازین اساسی حقوق بین‌الملل، بویژه اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد، از جمله ماده ۲ (۴) که تهدید یا استفاده از زور علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی هر دولتی را ممنوع می‌کند، به شمار می‌آید».
او با بیان اینکه «جمهوری اسلامی ایران به شدیدترین وجه ممکن اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در ترور آقای هنیه را محکوم می‌کند»، نوشت: این اقدام تروریستی در ادامه ترور رهبران مقاومت فلسطینی در کشورهای دیگر در طول دهه‌های گذشته انجام شده و بخشی از برنامه‌ این رژیم برای نسل‌کشی فلسطینی‌ها بویژه در خلال ماه گذشته بوده است.
***
اجتماع مردمی در محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه
جمعی از مردم و دانشجویان روز گذشته در محکومیت ترور شهید هنیه، در میدان فلسطین تهران تجمع کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
مردم در این تجمع با ‌سر دادن شعارهای «هنیه هنیه، شهادتت مبارک»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «هیهات منا الذله» و «سپاه پاسداران انتقام انتقام»، ضمن محکومیت جنایت صهیونیست‌ها، خواستار برخورد قاطع جبهه مقاومت با این رژیم جنایتکار شدند.
عبدالعزیز از فلسطین در این تجمع گفت: به نمایندگی از  مردم فلسطین و جبهه مقاومت اعلام می‌کنم راه مقاومت ادامه خواهد داشت و با ترورهای بزدلانه متوقف نخواهد شد. وی افزود: ما در این مسیر عماد مغنیه، سیدرضی، حاج‌قاسم، ابومهدی المهندس و امثال این بزرگواران را از دست دادیم و هیچ خللی ایجاد نشد ولی صهیونیست‌ها بدانند پاسخ این اقدامات را خواهند گرفت.
حجت‌الاسلام حامد کاشانی نیز در این تجمع گفت: با شهادت هنیه عزیز، جگرمان سوخت. وی برای دفاع از مذهب خاصی شهید نشد، قدس برای فلان مذهب و سلیقه نیست، قدس یادگار معراج پیامبر اکرم(ص) است. 
وی با بیان اینکه هنیه فردی بود که به خاطر زندگی در قطر دشمنان خدا او را تمسخر می‌کردند، اظهار کرد: من قبل از تأکید به انتقامش که بخواهم بی‌جهت برای سایر دستگاه‌هایی که زیر نظر نایب امام زمان(عج) تصمیم‌گیری می‌کنند، تعیین‌تکلیف کنم، بر موضوع دعا برای نابودی اسرائیل تاکید دارم. او با اشاره به اینکه مردم تهران در تشییع مردی شرکت می‌کنند که ۶۰ نفر از بستگانش شهید شده‌اند و سال‌ها آوارگی کشیده است، گفت: این فرد از آرمان ما دفاع کرد. همچنین جمعی از اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه تهران نیز ظهر دیروز در محکومیت ترور «اسماعیل هنیه» تجمع کردند.

Page Generated in 0/0053 sec