printlogo


کد خبر: 287866تاریخ: 1403/5/11 00:00
در پی ترور شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی
ایران خواهان جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل شد

نماینده ایران در سازمان ملل با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به بیروت و ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، خواستار جلسه شورای امنیت برای پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه تل‌آویو شد.
امیرسعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل در نیویورک، در نامه‌ای به شورای امنیت با بیان اینکه «نامه حاضر با قید فوریت و ابراز نگرانی عمیق نسبت به حمله تروریستی اخیر و متجاوزانه به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم اسرائیل ارسال می‌شود»، نوشت: در ساعات اولیه ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴، رژیم اسرائیل یک حمله تروریستی بزدلانه علیه محل اقامت جناب آقای اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس که یک گروه مقاومت فلسطینی شناخته‌شده است، انجام داد. این حمله منجر به شهادت آقای هنیه و محافظ ایشان شد.
نماینده ایران در ادامه نوشت: این اقدام جنایتکارانه در تهران انجام شد؛ جایی که آقای هنیه به ‌عنوان میهمان رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران، جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان دعوت شده بود.
ایروانی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که «چنین جنایت فجیعی که یک میهمان رسمی بلندپایه را هدف قرار داده، تجاوز جدی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و نقض آشکار اصول و موازین اساسی حقوق بین‌الملل، بویژه اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد، از جمله ماده ۲ (۴) که تهدید یا استفاده از زور علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی هر دولتی را ممنوع می‌کند، به شمار می‌آید».
او با بیان اینکه «جمهوری اسلامی ایران به شدیدترین وجه ممکن اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در ترور آقای هنیه را محکوم می‌کند»، نوشت: این اقدام تروریستی در ادامه ترور رهبران مقاومت فلسطینی در کشورهای دیگر در طول دهه‌های گذشته انجام شده و بخشی از برنامه‌ این رژیم برای نسل‌کشی فلسطینی‌ها بویژه در خلال ماه گذشته بوده است.

Page Generated in 0/0070 sec