printlogo


کد خبر: 287872تاریخ: 1403/5/13 00:00
اخبار

سروده افشین علا درباره حماس
راز «حا»
افشین علا از شعرای معاصر و سرشناس کشور در پی حمله تروریستی به رهبر سیاسی حماس شعری سروده که در ادامه می‌آید.
«حماس» چون رازی‌ است
نهفته در ایجاز
که می‌شود با «حا»
حروف آن آغاز
شروع آن با «حا»ست
شبیه «حزب‌الله»
دو بال یک پرواز
جدا ولی همراه
به «حشد» و «حوثی» نیز
نگاه کن یک بار
همان «ح»ی جیمی
دوباره شد تکرار
در این اسامی «حا»
که حرف آغاز است
بدون علت نیست
شبیه یک راز است
اشاره‌ای پنهان
به روز عاشوراست
به راز آن اسمی
که ابتدایش «حا»ست
***
نقش شهید هنیه و رئیس‌جمهور بر دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج)
جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با توجه به ترور بزدلانه شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی با شعار «فرمانده آزادگان» رونمایی شد.
در توضیح این دیوارنگاره که با تصویری از مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان در کنار شهید هنیه ترسیم شده، بخشی از صحبت‌های رئیس‌جمهور برای شهادت اسماعیل هنیه ذکر شده است: «دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی، عزت، حیثیت، افتخار و شرف خود دفاع و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد».
***
حال تهیه‌کننده پیشکسوت سینمای ایران مساعد است
سیدغلامرضا موسوی، تهیه‌کننده سینما که به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده است، پس از عمل جراحی به بخش عمومی منتقل شده و طی ۲ تا ۳ روز آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.
سیدغلامرضا موسوی متولد ۱۳۳۰ تربت‌جام از تهیه‌کنندگان و کارشناسان اقتصادی سینمای ایران است. او دانش‌آموخته دانشکده اقتصاد با مدرک کارشناسی ارشد است. موسوی فعالیت هنری را از نوجوانی در تئاتر خراسان آغاز کرد و در ادامه به روزنامه‌نگاری رو آورد. غلامرضا موسوی از اوایل انقلاب با تعدادی از هنرمندان اهل خراسان با شیوه تعاونی کار تهیه‌کنندگی را آغاز کرد و وارد عرصه تهیه‌کنندگی در سینما شد. او در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ فعالیت توأم روزنامه‌نگاری و سینما را ادامه داد و به عنوان یکی از موسسان اتحادیه تهیه‌کنندگان، فعالیت صنفی این حوزه را ساماندهی کرد. آخرین مسؤولیت صنفی موسوی، ریاست شورای‌ عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران است. او تهیه‌کنندگی «آفتاب‌نشین‌ها»، «جنگ نفت‌کش‌ها»، «قرمز»، «من مادر هستم»، «بغض» و ده‌ها فیلم دیگر و نیز سریال‌ «تنهاترین سردار» را طی بیش از ۳ دهه فعالیت در کارنامه دارد.
***
«ریش آبی» در باغ کتاب روی صحنه می‌رود
نمایش «ریش آبی» به کارگردانی آروند دشت‌آرای با بازی ستاره پسیانی و کاظم سیاحی در باغ کتاب روی صحنه می‌رود. این اثر نمایشی که اقتباسی از یک داستان فولکلور فرانسوی است، درباره فرد متمولی است که با افکاری کهنه در قصری مجلل زندگی می‌کند و این قصر را با قیمتی بسیار اندک ولی با یک شرط به زنان جوان اجاره می‌دهد. تاکنون نسخه‌های سینمایی متعددی از این داستان ساخته شده است. نمایش «ریش آبی» بازتولید نمایش قبلی دشت‌آرای، «آوازهای عاشقانه دختر دیوانه» است که پیش از این همراه با نمایش «پدر» در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفته بود. متن این نمایش بازخوانی رمان «ریش آبی» نوشته امیلی بوتوم است که بر اساس ترجمه ویدا سامعی نگاشته شده است. نمایش «ریش آبی» از ۱۴ مردادماه هر شب ساعت 19:30 در سالن کر هال پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه می‌رود و به گفته گروه اجرایی، بلیت ۳ شب آغازین اجرای آن به پایان رسیده است.
***
همکاری مجدد تام کروز با کارگردان مأموریت غیرممکن
تام کروز، بازیگر مشهور آمریکایی که ۴ بار نامزد جایزه اسکار شده، بار دیگر با کریستوفر مک‌کوری، کارگردان چهار قسمت از مجموعه فیلم‌های «ماموریت غیرممکن»، در یک فیلم حماسی مربوط به دوران جنگ دوم جهانی به نام «قداره» همکاری خواهد کرد. مک‌کوری اخیرا اعلام کرد پس از اتمام پروژه «ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ، قسمت دوم»، او و کروز فیلم «قداره» را که فیلمنامه آن توسط او و اریک جندرسن نوشته شده، کلید خواهند زد. به نظر می‌رسد تصویربرداری این فیلم از سال آینده آغاز شود. پیش از این اعلام شده بود کروز به پروژه آتی آلخاندرو گونزالس اینیاریتو، کارگردان مکزیکی «عشق سگی» و «بابل» که هنوز عنوان آن مشخص نیست پیوسته است اما حالا به نظر می‌رسد فیلم «قداره» که توسط کمپانی برادران وارنر تهیه می‌شود، به عنوان پروژه بعدی کروز معرفی شده است. «قداره» داستان یک کاپیتان نیروی‌ دریایی (کروز) در جنگ دوم جهانی است که در «سرویس عملیات ویژه» مشغول به فعالیت است. 

Page Generated in 0/0057 sec