printlogo


کد خبر: 287879تاریخ: 1403/5/13 00:00
حزب‌الله عملیات انتقامی علیه اسرائیل را آغاز کرد
توقف هفته‌ای پروازها به فلسطین اشغالی

از روز چهارشنبه و تنها ساعاتی بعد از ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس،  اداره امور هواپیمایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد تمام پروازها از اراضی اشغالی و به مقصد این منطقه در پی وخامت اوضاع امنیتی لغو می‌شود. به دنبال این تصمیم، چندین شرکت هواپیمایی نیز پروازهای‌شان به فلسطین اشغالی را دست‌کم به مدت یک هفته متوقف کردند. به گزارش رویترز، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا از لغو تمام پروازهای مسافری و باری به مقصد یا از مبدا تل‌آویو تا تاریخ ۸ آگوست (انتهای هفته) خبر داد. شرکت‌های هواپیمایی آلیتالیا و سنگاپور نیز در تصمیماتی مشابه اقدام به توقف پروازهای‌شان به فلسطین اشغالی کردند.  همچنین در فرودگاه پراگ، ده‌ها شهرک‌نشین به خاطر بسته شدن آسمان فلسطین اشغالی سرگردان شدند. 
* نخستین موج حملات انتقامی  حزب‌الله
مقاومت لبنان در نخستین واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت، با صدها موشک و راکت مناطق شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. به گزارش رسانه‌های عبری، شامگاه پنجشنبه گذشته، آژیرهای خطر در مناطق مختلف در سرزمین‌های اشغالی در مجاورت مرز لبنان به صدا درآمد. این در حالی است که رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد: «برای نخستین بار از زمان ترور فؤاد شکر، از فرماندهان حزب‌الله لبنان در بیروت، ده‌ها راکت به سمت الجلیل غربی در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله شلیک شد». این رسانه خبر شلیک 60 راکت از لبنان به سمت الجلیل غربی را مخابره کرد و مدعی شد برخی از آنها از سوی سامانه گنبد آهنین رهگیری و منهدم شده است. 
* فریاد مسجدالاقصی در روز خشم فلسطین
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای روز جمعه را در راستای محکومیت ترور  شهید اسماعیل هنیه، روز خشم اعلام کرد. به همین مناسبت دیروز خطبای نماز جمعه در بیشتر مساجد کرانه باختری به ترور شهید هنیه پرداخته و تاکید کردند این حادثه مقاومت را متوقف نمی‌کند بلکه اصرار مردم فلسطین بر ادامه مبارزه تا اخراج اشغالگران صهیونیست از فلسطین را بیشتر خواهد کرد. خطبای فلسطینی پس از نمازی که متعاقب نماز جمعه برای آرامش روح شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اقامه شد، به بیان فضایل شهادت و برگزیده شدن شهدا از سوی خداوند پرداخته و افزودند شهید هنیه از نخستین روزی که قدم در این راه گذاشت در پی شهادت بود. در مسجدالاقصی شیخ عکرمه صبری ضمن برشمردن فضایل این شهید بزرگ، فداکاری‌ها و مواضع وی را مورد ستایش قرار داد. عمیت سیگال، خبرنگار صهیونیست درباره این سخنان شیخ صبری  نوشت: «پس از این سخنان فلسطینیان بر فراز تپه هیکل فریاد زدند روح و جان ما فدای این شهید. این سخنان تحریک‌آمیز حداقل در کوتاه‌مدت برای یهودیان خسارت‌بار خواهد بود، چگونه چنین چیزی بدون نظارت اتفاق می‌افتد؟»

Page Generated in 0/0059 sec