printlogo


کد خبر: 287881تاریخ: 1403/5/13 00:00
اخبار

عملکرد ورزشکاران ایران در روز هفتم المپیک
صعود به فینال تیراندازی و کسب رتبه‌های ۲۱ و ۵۱ در روئینگ و دوومیدانی، عملکرد ۳ نماینده ایران در روز هفتم بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود. در روز هفتم بازی‌های المپیک 2024 پاریس، ۳ نماینده کشورمان در رشته‌های تیراندازی، روئینگ و دوومیدانی به رقابت پرداختند که حاصل تلاش آنها صعود به فینال در تیراندازی و کسب رتبه‌های 21 و 51 در روئینگ و دوومیدانی بود. عملکرد نمایندگان کشورمان در روز هفتم (جمعه 12 مرداد) به ‌شرح زیر است:
* هانیه رستمیان
بانوی ملی‌پوش تیراندازی کشورمان در ماده تپانچه 25 متر، با 39 حریف رقابت کرد. رستمیان در بخش دقت 292 امتیاز و در بخش سرعت 296 امتیاز به دست آورد و در مجموع با امتیاز 588 در رده سوم ایستاد و جواز صعود به فینال را کسب کرد. فینال این رقابت امروز (شنبه) ساعت 11 به وقت تهران برگزار خواهد شد.
* فاطمه مجلل
ملی‌پوش قایقرانی ایران در ماده روئینگ تک‌نفره در فینال D به آب زد و با زمان 7:46.08 به مقام سوم رسید و در مجموع رتبه بیست‌ویکم را به خود اختصاص داد.
* فرزانه فصیحی
ملی‌پوش دوومیدانی ایران در مرحله مقدماتی دوی 100 متر بانوان در گروه پنجم با ۸ حریف رقابت کرد و با زمان 11.51 ثانیه در رده هفتم ایستاد و از صعود به فینال بازماند. فصیحی در مجموع در رده 51 ایستاد.
***
بازداشت پدر یک قهرمان المپیک به اتهام آزار یک داوطلب
پدر ماتیچ، قهرمان جودوی المپیک به آزار و اذیت در المپیک متهم شد. رسوایی غیرمنتظره‌ای پیرامون باربارا ماتیچ، قهرمان جودوی زنان المپیک رخ داد. پدر او توسط پلیس پاریس به ظن آزار جنسی یک داوطلب بازداشت شد. چهارشنبه گذشته این ورزشکار به یکی از قهرمانان اصلی تیم‌ ملی کرواسی تبدیل شد و توانست تاریخ‌سازی کند و کرواسی برای نخستین بار در المپیک به طلا رسید. او قهرمان 2 دوره جهان در وزن ۷۰ کیلوگرم «میریام بوکرایت» آلمانی را در فینال شکست داد اما این پیروزی تحت‌الشعاع اتفاقی قرار گرفت که در جریان این مسابقات رخ داد. یک داوطلب که وظیفه هدایت تماشاچیان را بر عهده داشت، از اقدامات پدر ماتیچ به پلیس شکایت کرد. پلیس در پی این اتفاق پدر این ورزشکار را بازداشت کرد و در حال بازجویی از وی درباره اتفاقات رخ داده در ورزشگاه است.
***
واکنش غول کوبایی به تقابل با میرزازاده در المپیک
رقیب اصلی امین میرزازاده در المپیک وارد پاریس شد و عنوان کرد هدفش کسب طلا در این رقابت‌ها است. به گزارش ایسنا، میخاین لوپز، کشتی‌گیر کوبایی و قهرمان ۴ دوره المپیک پکن ۲۰۰۸، لندن ۲۰۱۲، ریودوژانیرو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ در بدو ورود به پاریس گفت: من روی تشک خواهم رفت تا یک بار دیگر ثابت کنم می‌توانم به هدفم برسم. از نظر جسمی و روحی همیشه آماده بوده‌ام. اکنون فقط دنبال اجرای فنون تمرینی هستم. بسیار خوشحالم که اکنون در پاریس هستم. روزهای تمرین به پایان رسیده است. بسیار مشتاق بودم که این لحظه فرا برسد. بخوبی می‌توانم خودم را با شرایط تطبیق دهم چون من روز پنجم مسابقه می‌دهم. این ستاره در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی برخی رسانه‌ها، افزود: خدا را شکر هرگز مدال برنز نگرفته‌ام. من فقط برای یک هدف می‌آیم و آن کسب پنجمین مدال طلاست. فقط می‌خواهم به دنیا نشان دهم میخاین لوپز کیست. این ستاره مسن کوبایی درباره دیدار احتمالی با امین میرزازاده قهرمان کنونی جهان در دسته ۱۳۰ کیلوگرم که از نظر برخی به عنوان شانس اول طلای این وزن شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد که قبلا او را در ژاپن شکست داده و تجربه نقش مهمی در این مبارزه خواهد داشت. لوپز در پایان گفت: وقت بازنشستگی فرا رسیده است و سال‌ها رقابت کرده‌ام. بعد از المپیک زمان استراحت و وقت گذراندن با خانواده است. رقبای دیگری که باید به آنها توجه داشت عبارتند از عبداللطیف مصری، محمداحمد محمد و هیکی نبی استونیایی.
***
یک روس‌تبار دومین طلای آذربایجان را در المپیک کسب کرد
زلیم کوتسوف، اهل روسیه، طلای المپیک را در جودو برای آذربایجان به ارمغان آورد. کوتسوف در مبارزه نهایی وزن ۱۰۰ کیلوگرم جودوی المپیک پاریس ایلیا سولامانیدزه از گرجستان را شکست داد. او در دیدار فینال ایلیا سولامانیدزه از گرجستان را با نتیجه ۱۰ بر یک شکست داد. کوتسوف ۲۵ ساله در اوستیای شمالی روسیه به دنیا آمد. او برای تیم‌ ملی اوکراین بازی کرد و از سال ۲۰۱۵ نماینده آذربایجان است. کوتسوف قهرمان جهان (۲۰۲۴) و قهرمان اروپا (۲۰۲۳) نیز شده است. پیش از این در مسابقات جودو در وزن ۷۳ کیلوگرم، عادل عثمانوف دیگر جودوکار روس‌تبار که نماینده مولداوی در این رقابت‌ها است به مدال برنز دست یافت. در پاریس، آذربایجان در حال حاضر ۲ مدال طلا کسب کرده است. نخستین مدال توسط جودوکار دیگری به نام هدایت حیدروف به دست آمد.

Page Generated in 0/0045 sec