printlogo


کد خبر: 287897تاریخ: 1403/5/13 00:00
اخبار

امام جمعه موقت تهران:
مواضع رئیس‌جمهور در تنفیذ و تحلیف انقلابی بود
امام جمعه موقت تهران گفت: در تحقق آرمان‌های بزرگ، همه ما در کنار رئیس‌جمهور هستیم، یار و یاور دکتر پزشکیان خواهیم بود و ائمه جمعه کشور، ستادها، آحاد مومنین و نهادها به وی کمک خواهند کرد.
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه ۱۲ مرداد در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جلسه تنفیذ رئیس دولت چهاردهم گفت: در بیانات ایشان در همان جلسه تعبیرهایی هم وجود داشت و فرمودند بیانات رئیس‌جمهور عمیق و متقن و حاکی از پایبندی به مبانی حقیقی مردم‌سالاری اسلامی بود. ایشان در جلسه تحلیف هم سوگند خطیر را در پیشگاه قرآن در حضور نمایندگان ملت ابراز کردند؛ چه سوگند سنگین و پرمحتوایی است. امیدواریم این بار سنگین به توفیق الهی و این عهد بزرگ به سلامت و به عنایت الهی به مقصد برسد. امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: در مجموع آنچه در جلسات تنفیذ و تحلیف از دکتر پزشکیان شنیدیم مواضعی صریح، متقن، پخته و انقلابی بود در التزام به میثاق ملی یعنی قانون اساسی تا سند چشم‌انداز که ایشان سند را برای ما مرور کردند؛ چه سیاست‌های کلی نظام، التزام به آنها و برنامه هفتم. آنچه در منشور جاودان مدیریت اسلامی در نهج‌البلاغه در نامه مالک اشتر هست، شنیدن آن برای ما شوق‌انگیز است. وی افزود: حمایت جدی و قاطع از جبهه مقاومت که هم قبلا اعلام کرده بودند را در این جلسه با قوت بیشتری اعلام کردند که امیدوارم بر این عهد بمانند. در تحقق این آرمان‌های بزرگ همه ما در کنار ایشان هستیم. یار و یاور ایشان خواهیم بود؛ ائمه جمعه کشور، ستادها، آحاد مومنین و نهادها به ایشان کمک خواهند کرد.
***
تسلیت سرلشکر سلامی به سیدحسن نصرالله
فرمانده کل سپاه شهادت ابومحسن «سیدفؤاد شکر» را به سیدحسن نصرالله تسلیت گفت.
در بخشی از پیام سرلشکر حسین سلامی به دبیر کل حزب‌الله لبنان آمده است: «بی‌تردید شهید عزیز حاج ابومحسن خلاصه شهدای نهضت مبارک حزب‌الله لبنان و نویدبخش پیروزی عظیم جبهه حق است و دشمنان امت اسلامی بویژه باند تبهکار، جنایتکار و تروریست صهیونی و قاتلان زنان، کودکان و مردان مظلوم غزه و حامیان آن باید منتظر خشم مقدس و انتقام سخت و حتمی مجاهدان مومن، مصمم و با اراده اضلاع مقاومت اسلامی و خونخواهی آنها باشند».
***
وزیر اطلاعات: ترور شهید هنیه با چراغ سبز آمریکا انجام شد
وزیر اطلاعات در پیامی ضمن تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: ترور شهید اسماعیل هنیه که توسط صهیونیست‌های غاصب با چراغ سبز آمریکا به وقوع پیوست، بار دیگر ددمنشی رژیم‌ صهیونیستی را به منصه ظهور گذاشت. در بخشی از پیام حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب آمده است: «اگرچه مجاهدت در راه خدا و شهادت برای او که مدت کوتاهی پیش، چند تن از اعضای خانواده‌ خود را تقدیم راه پرفروغ مقاومت اسلامی کرده بود افتخاری جاودانه محسوب می‌گردد؛ لکن این ثلمه‌ ناگوار، جبهه‌ عظیم مقاومت اسلامی را به سوگ نشاند ولی به طور قطع شاهدی بر پیروزی توفان الاقصی و نشانه‌ فروپاشی این رژیم است».
***
عارف: پیام ما همبستگی با مردم فلسطین است
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: آزادسازی قدس مطالبه مردم و راهبرد همه دولت‌ها در ایران است. محمدرضا عارف صبح روز گذشته پیش از ترک تهران و سفر به قطر برای حضور در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه اظهار کرد: پیام این سفر، همبستگی مردم ما با مردم مظلوم فلسطین و آزادسازی قدس عزیز است که این هم مطالبه مردم و هم راهبرد همه دولت‌ها بعد از انقلاب اسلامی بوده است. 
وی ادامه داد: امیدواریم نهضت ایجاد شده در جریان مقاومت تا هدف عالی امت اسلامی که آزادسازی قدس است ادامه پیدا کند. دولت و مردم ما در این مسیر هستند.
***
ایران مخالف هرگونه فشار و مداخله خارجی در ونزوئلا است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ضمن اعلام همبستگی و حمایت قاطع از ملت و دولت ونزوئلا، ایران مخالفت خود را با هرگونه فشار و مداخله خارجی در امور داخلی این کشور ابراز می‌کند.
ناصر کنعانی در شبکه ایکس نوشت: «جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم احترام به رأی و انتخاب مردم ونزوئلا در چارچوب حق تعیین سرنوشت ملت‌ها و نیز احترام به حق حاکمیت دولت‌ها در چارچوب معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی بویژه منشور ملل متحد، ضمن اعلام همبستگی و حمایت قاطع از ملت و دولت ونزوئلا، مخالفت خود را با هرگونه فشار و مداخله خارجی در امور داخلی این کشور ابراز داشته و اعتقاد دارد جمهوری بولیواری ونزوئلا از ظرفیت و اراده لازم برای حفاظت و تضمین حقوق اساسی مردم آن کشور در چارچوب قانون اساسی برخوردار است».

Page Generated in 0/0059 sec