printlogo


کد خبر: 287901تاریخ: 1403/5/13 00:00
حضور نمایندگان کشورها و گروه‌های اسلامی در مراسم تشییع شهید اسماعیل هنیه در دوحه
آخرین وداع با اسماعیل

رهبر شهید حماس پس از تشییع باشکوه در تهران، دیروز در دوحه پایتخت قطر به خاک سپرده شد. 
روز پنجشنبه پیکرهای شهید اسماعیل هنیه و وسیم ابوشعبان (محافظ او) از تهران به دوحه منتقل و تحویل اعضای دفتر سیاسی حماس در قطر شد. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد اعضای حماس و همسر شهید هنیه، بالای تابوت شهید مزین به پرچم فلسطین گریسته و با او وداع می‌کنند.
به گزارش الجزیره، روز جمعه مراسم تشییع و خاکسپاری  این شهدای پرافتخار مقاومت فلسطین در مسجد عبدالوهاب در دوحه برگزار شد.
در این مراسم شمار زیادی از مردم  از جمله فلسطینی‌های ساکن قطر در کنار رهبران مقاومت و شخصیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و هیات‌های رسمی کشورهای مختلف حضور داشتند.
تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر نیز که خود را از پاریس به دوحه رسانده بود، به همراه پدرش در صف اول حاضران نشسته بودند.
محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور ایران نیز در راس هیاتی در این مراسم حضور یافت.
نعمان قورتولموش، رئیس مجلس ترکیه نیز ریاست هیات کشورش در این مراسم را بر عهده داشت که شامل هاکان فیدان، وزیر خارجه می‌شد.
«مراد العضایله»، دبیرکل اخوان‌المسلمین به همراه «همام سعید»و «عبدالحمید ذنیبات» دبیرکل پیشین و رئیس مجلس شورای این سازمان، «وائل السقا» دبیرکل موقت حزب جبهه کار اسلامی و «احمد الرزقان» رئیس مجلس شورای این حزب از دیگر شرکت‌کنندگان این مراسم بودند.
به گزارش روزنامه القدس‌العربی، به نمایندگی از قبایل اردنی فلسطینی‌تبار نیز «شیخ طراد الفایز» از شخصیت‌های برجسته عشایر این کشور حاضر شده بود. از پاکستان نیز هیاتی عالی‌رتبه حاضر بود. زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز در این مراسم حضور داشت. خالد مشعل، رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس، سخنران اصلی این مراسم بود. نماز میت را خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی حماس بر پیکر اسماعیل هنیه اقامه کرد. پشت سر او ده‌ها هزار نمازگزار بعد از اقامه نماز جمعه، بر پیکر شهید نماز میت اقامه کردند. 
پس از آن، مراسم تدفین شهید هنیه به درخواست خانواده‌ او با حضور شمار کمی از اعضای خانواده و نزدیکانش برگزار شد. این شهید بزرگوار در آرامگاه ابدی‌اش در مزاری بدون تشریفات در محوطه مقبره «امام الموسس» در لوسیل در شمال دوحه به خاک سپرده شد.

Page Generated in 0/0064 sec