printlogo


کد خبر: 287902تاریخ: 1403/5/13 00:00
سیدحسن نصرالله در مراسم تشییع فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان پاسخ به ترور شهیدان فؤاد شکر و اسماعیل هنیه را قطعی دانست
جنگ جدید
* دشمن نمی‌داند چه آینده‌ای در انتظارش است/ * بازتاب وسیع تهدید نصرالله بین صهیونیست‌ها

رهبر مقاومت لبنان فردای شهادت رهبر مقاومت اسلامی فلسطین، با ذکر یک ضرب‌المثل عربی خطاب به صهیونیست‌ها، آنها را از پاسخ به ترورهای اخیر بیم داد که پاسخ مقاومت  قطعی بوده و ممکن است تمام سرزمین‌های اشغالی را در برگیرد.
سیدحسن نصرالله  روز پنجشنبه طی سخنانی در مراسم تشییع پیکر شهید سید فؤاد علی شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان، شهادت اسماعیل هنیه را به جنبش حماس و گردان‌های عزالدین قسام و ملت فلسطین تبریک و تسلیت گفت. وی در این مراسم  که در حسینیه سیدالشهدا در ضاحیه بیروت برگزار شد، گفت: «ما شریک و همراه حماس در مقاومت و شهادت هستیم و پیروزی قطعی را به ارمغان خواهیم آورد».
نصرالله شرح داد چطور دشمن صهیونیست در ترور عصر سه‌شنبه شهید فؤاد شکر، ساختمانی مملو از غیرنظامیان را در محله «حاره حریک» در جنوب بیروت هدف قرار داد. به گفته وی، در بین شهدا علاوه بر مشاور ارشد حزب‌الله، یک شهید ایرانی و ده‌ها مجروح از جمله چند کودک نیز حضور داشتند.
سید مقاومت درباره این جنایت گفت: «دشمن چند روز قبل از حمله گفته بود این اقدامش یک واکنش و انتقامجویی است اما ما به هیچ وجه این ارزیابی و توصیف را قبول نداریم. دشمن اقدام به انجام بزرگ‌ترین عملیات فریب و دروغگویی کرده و گفته بود شهید ما قاتل کودکان مجدل شمس بود اما حمله به ضاحیه واکنش به رخداد مجدل شمس نبود و ما قبول نداریم که دشمن خود را در مقام مدعی و قاضی و جلاد بداند».
 وی در ادامه حمله به ضاحیه را بخشی از جنگ اسرائیل و آمریکا در منطقه غرب آسیا دانست و افزود: «هرگونه مسؤولیت خود را درباره رخداد مجدل شمس [مقر دروزی‌های ساکن جولان اشغالی] تکذیب کردیم. ما این جرأت و شجاعت را داریم که اگر اشتباهی مرتکب شویم، به زبان آوریم، چنانکه چنین چیزی پیش از این سابقه داشته است».
نصرالله سپس در این باره نکته مهمی را یادآوری کرد و گفت: «پس از انفجار مجدل شمس، اقدام به انجام تحقیقات دقیق داخلی کردیم تا مطمئن شویم ما مسؤول آن اتفاق نیستیم. بسیاری از تحلیل‌ها از موشک‌های پدافندی اسرائیل سخن می‌گویند و دشمن نیز سابقه این را دارد که موشک‌های پدافندی‌اش جای دیگری اصابت کند».
از نظر دبیرکل حزب‌الله، دشمن اسرائیلی پس از انفجار مجدل شمس با هدف تبرئه خود به سرعت مقاومت را متهم و اقدام به فتنه‌گری در میان اهالی جولان و طایفه دروزی‌ها و مقاومت و شیعیان کرد. نصرالله از آگاهی و هوشیاری رهبران و بزرگان دروزی‌ها در مجدل شمس تشکر کرد و در ادامه به خانواده شهدای این منطقه تسلیت گفت. وی افزود: «ما هزینه پشتیبانی و حمایت خود از غزه را پرداخت کرده‌ایم و شهادت سیدابومحسن نخستین هزینه ما نیست، بلکه صدها شهید که در بین‌شان فرماندهان هستند داده‌ایم. ما این هزینه را می‌پذیریم، چرا که از سر ایمان وارد این نبرد شده‌ایم».
بخش دوم سخنان سید مقاومت درباره ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس بود که نخستین ساعات بامداد چهارشنبه در تهران رخ داد. وی ابتدا درباره اشتباه محاسباتی نتانیاهو و همپالکی‌هایش گفت: «دشمن تصور کرده است شهید هنیه را در خاک ایران ترور می‌کند و ایران ساکت می‌ماند؟ سخنان امام خامنه‌ای در شهادت اسماعیل هنیه شدیدتر از سخنان ایشان در زمان حمله به کنسولگری ایران در دمشق بود، چرا که این ترور تنها تجاوز به حاکمیت ایران نبود، بلکه تجاوز به امنیت ملی و هیبت و شرافت ایران بود».
نصرالله سپس خطاب به رژیم صهیونیستی با ضرب‌المثلی عربی چنین کنایه زد: «اندکی خوشحال باشید ولی بسیار گریه خواهید کرد، شما هنوز نمی‌دانید چه خط قرمزی را رد کرده و چه کار کرده‌ و تا کجاها رفته‌اید. ما در تمام جبهه‌ها وارد یک مرحله جدید شدیم و دشمن باید منتظر خونخواهی شرافتمندان در منطقه باشد. دشمن نمی‌داند چه آینده‌ای در انتظارش است. ممکن است پاسخ مقاومت تمام سرزمین‌های اشغالی را در بر بگیرد. محور مقاومت در سال‌های اخیر تجدید وا کرده است و با قدرت و درایت خواهد جنگید. ما خود انتخاب خواهیم کرد و پاسخ ما کاملا قطعی است».
دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «بنیانگذار حماس و تعدادی از رهبران حماس به شهادت رسیده‌اند، شهادت سید فؤاد برای ما دردناک بود اما در عزم و اراده ما خللی ایجاد نمی‌کند، بلکه بر اصرارمان و پایداری‌مان در مسیری که انتخاب کرده‌ایم می‌افزاید». وی یادآوری کرد شهید سید[حاج] ابومحسن پیش‌تر در حسینیه سیدالشهدا حاضر شده و با حاضران شعار «ما ترکتک یا حسین» سر داده بود. نصرالله خطاب به این شهید گفت: «امانت را ادا کردی و به وصال حسین علیه‌السلام رسیدی؛ ما در این عهد با تو هستیم».
وی در ادامه با اشاره به سنت مبارزات حزب‌الله، به اطرافیان و حامیان مقاومت اطمینان داد زمانی که یکی از فرماندهان مقاومت به شهادت می‌رسد، به سرعت یکی از شاگردان این فرمانده جایگزین او می‌شود.
سید مقاومت لبنان به توصیف شهید فؤاد علی شکر پرداخت و گفت: «شهید سیدابومحسن عاشق شهادت بود و در یکی از جلسات با وجود صلابتی که داشت، زمانی که صحبت از شهدا شد، گریه کرد. این آرزوی رهبران است که به همرزمان شهید خود ملحق شوند».
نصرالله همچنین به اعزام شهید فؤاد علی به بوسنی و هرزگوین اشاره کرد و گفت او در کنار شهید ابوطالب و شهید علا البوسنه به یاری مظلومان مستضعف بوسنی رفت و سپس به لبنان بازگشت. وی خطاب به کشورهایی که به دنبال جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه هستند نیز گفت: «باید اسرائیل را به توقف جنگ در غزه ملزم کنید و هیچ راه‌حلی جز این نیست. پاسخ ما به حمله به ضاحیه و شهادت سیدابومحسن و غیرنظامیان حتمی است، دشمن و حامیانش منتظر پاسخ ما باشند».
نصرالله تاکید کرد جبهه مقاومت از سر خشم و عصبانیت نمی‌جنگد، بلکه با عقلانیت و شجاعت و حکمت وارد نبرد می‌شود و این مقاومت است که انتخاب می‌کند چگونه پاسخ دهد. سید مقاومت در پایان خطابه خود، با دشمنان اتمام حجت و چنین قسم یاد کرد: «به دشمن همان سخن حضرت زینب(س) را می‌گویم:‌ ای نتانیاهو و آمریکایی که پشتت ایستاده است! هر چه می‌توانی نقشه بکش و تلاش کن و بکوش، به خدا سوگند یاد ما محوشدنی نیست و وحی ما را نمی‌توانی از میان برداری».
در مراسم تشییع پیکر شهید فؤاد علی شکر، نماز میت به امامت سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اقامه شد.
***
تهدید تروریستی وزیر خارجه اسرائیل
شواهد حاکی از آن است نتانیاهو و کابینه‌اش متشکل از صهیونیست‌های افراطی وارد مرحله جنون آخرالزمانی شده و هیچ آینده سیاسی‌ای برای خود قائل نیستند، از این رو تنها به گزینه تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه به منظور کشیدن پای آمریکا به درگیری‌ها می‌اندیشند.  از این منظر است که رویکرد تداوم ترور مقامات رسمی ایران و حماس  و فرماندهان ارشد حزب‌الله در دمشق و تهران و بیروت، فهم می‌شود. طبیعی است که رژیم جنایتکار به ادامه این رویکرد می‌اندیشد. تهدید گستاخانه سیدحسن نصرالله توسط یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در همین چارچوب است. کاتس با نشان دادن ماهیت تروریستی رژیم اسرائیل در پیامی در شبکه ایکس که حاوی تصویری از دبیرکل حزب‌الله لبنان در کنار شهید فؤاد علی شکر بود، نوشت: «حسن نصرالله؛ پیش از آنکه بهای سنگینی بپردازی، رجزخوانی، تهدید و نفرت‌پراکنی درباره اسرائیل را متوقف کن». با این حال کاتس حتی در همین پیام تهدید‌آمیز هم به وحشتی اشاره کرد که شمال سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته و ۶۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست را از مناطق مرزی با لبنان آواره کرده است. او برای دلداری دادن صهیونیست‌های وحشت‌زده ادامه داد: «ما با قدرت کامل برای بازگرداندن امنیت به ساکنان مناطق همجوار با لبنان اقدام خواهیم کرد».
***
بازتاب گسترده سخنان نصرالله بین صهیونیست‌ها 
به گزارش رسانه‌های عبری، سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان که پخش آن به طور رسمی با توجه به  سیاست سانسور دولتی اسرائیل غدغن است، به صورت بی‌سابقه‌ای از طریق شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده انعکاس داده شد و شهرک‌نشینان مجدانه آن را پیگیری کردند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در بررسی این سخنرانی، مهم‌ترین جمله نصرالله را جمله‌ای دانست که او تاکید کرد: «ما وارد مرحله جدیدی از نبرد شدیم». دشمن باید منتظر دیدن خشم آزادگان این امت و خونخواهی آنها باشد. ترور رهبران تأثیری بر مقاومت نمی‌گذارد، بلکه تجربه نشان داده است مقاومت بزرگ‌تر و قدرتمندتر می‌شود.

 


Page Generated in 0/0066 sec