printlogo


کد خبر: 287920تاریخ: 1403/5/14 00:00
المپیک

تفتیان از صعود به نیمه نهایی باز ماند
حسن تفتیان از صعود به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات دو ۱۰۰ متر بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس باز ماند. هشتمین روز بازی‌های المپیک 2024 پاریس، ظهر دیروز با برگزاری مسابقه دو 100 متر مردان ادامه یافت. حسن تفتیان ملی‌پوش ایران در این ماده با رنکینگ جهانی 49، در مرحله نخست در گروه 5 با حریفانی از نیجریه (رنکینگ جهانی 25)، جزایر کایمن (رنکینگ جهانی 117)، ایتالیا (رنکینگ جهانی 12)، غنا (رنکینگ جهانی 72)، آفریقای جنوبی (رنکینگ جهانی 33)، برزیل (رنکینگ جهانی 68) و سوئد (رنکینگ جهانی 29) رقابت کرد. تفتیان در این رقابت زمان 10.18 ثانیه را ثبت کرد و در بین 8 شرکت‌کننده در این گروه به مقام پنجم رسید و از صعود به نیمه‌نهایی باز ماند. تفتیان بعد از حذف از مرحله مقدماتی رقابت‌های دو 100 متر گفت: دو خوبی داشتم و رکورد فصل خود را تکرار کردم. بهترین رکورد فصل خودم را زدم اما با این رکورد نتوانستم صعود کنم. رقابت‌های 100 متر المپیک همیشه سخت‌ترین ماده است و می‌دانستم کار سختی دارم اما به صعود امید داشتم. تفتیان که سومین المپیکش را تجربه می‌کرد، ادامه داد: تمرینات خوبی داشتم و فکر می‌کردم صعود می‌کنم. همیشه در مقدماتی با همین رکوردها صعود می‌کنند اما سطح رقابت‌های این دوره بالاتر بود، ضمن اینکه من همیشه در گروه مرگ قرار می‌گیرم! گروهم خیلی سخت بود اما در گروه دیگر با رکورد پایین‌تر هم صعود کردند.
***
هانیه رستمیان ششم شد
مسابقه فینال تیراندازی المپیک در ماده تپانچه 25 متر بانوان برگزار شد. در این رقابت هانیه رستمیان ملی‌پوش کشورمان نیز حضور داشت و با 7 حریف از کشورهای مجارستان، ویتنام، آمریکا، کره‌جنوبی، هند، چین و فرانسه مسابقه داد. رستمیان که جمعه در مرحله مقدماتی با امتیاز 588 به مقام سوم رسید و جواز صعود به فینال را کسب کرد، در مرحله فینال با 19 امتیاز در رده ششم قرار گرفت. در پایان این رقابت نمایندگان کره جنوبی، فرانسه و مجارستان در رده‌های اول تا سوم ایستادند.
***
داوران کره‌ای قاضی بازی سپاهان - الاهلی امارات
با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا داورانی از کره‌جنوبی بازی ۲ تیم سپاهان و الاهلی را قضاوت خواهند کرد. اسامی داوران مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا اعلام شد که قضاوت این دیدار بر عهده کیم جونگ هیوک از کره‌جنوبی خواهد بود، همچنین پارک کیونیونگ و ژانگ ژونگ پیل و کیم ووسونگ از کره‌جنوبی نیز او را در قضاوت یاری خواهند کرد.

Page Generated in 0/0255 sec