printlogo


کد خبر: 287927تاریخ: 1403/5/14 00:00
اخبار

جریمه ۱۲۰ میلیونی تبلیغ دخانیات در خرده‌فروشی
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه نرخ جرایم تبلیغات محصولات دخانی با توجه به افزایش نرخ تورم باید افزایش یابد، اظهار کرد: موضوع مهم و اساسی در حوزه شبکه نمایش خانگی است و بررسی‌ها بیانگر این است هزینه‌هایی که برای تبلیغ محصولات دخانی می‌کنند نسبت به نرخ جریمه بیشتر است. بهزاد ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نرخ جرایم تبلیغات محصولات دخانی گفت: بر اساس قوانین، میزان جرایم تخلفات دخانی باید هر ۳ سال یکبار به‌روزرسانی شود. اگرچه میزان جرایم تخلفات دخانی در سال ۱۴۰۱ توسط دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، به‌روز‌رسانی شده اما کماکان در انتظار ابلاغ مصوبه هیات وزیران هستیم، که البته با توجه به افزایش نرخ تورم طی 2 سال گذشته، میزان جرایم باید در سال ۱۴۰۳ باز هم افزایش یابد. وی با اشاره به نرخ جریمه تبلیغ محصولات دخانی در حوزه خرده‌فروشی گفت: جرایم تبلیغ محصولات دخانی در بخش خرده‌فروشی بازدارنده است. اگر یک مرکز عرضه محصولات دخانی نسبت به تبلیغ این محصولات اقدام کند، ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان جریمه می‌شود. رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با انتقاد از وضعیت نمایش دخانیات در شبکه نمایش خانگی گفت: موضوع مهم و اساسی در حوزه شبکه نمایش خانگی است و جرایم این بخش برای تبلیغ محصولات دخانی بازدارنده نیست. بررسی‌ها بیانگر این است هزینه‌هایی که برای تبلیغ محصولات دخانی می‌کنند نسبت به نرخ جریمه بیشتر است. 
***
اجرای طرح «گردشگری ارزان» در تهران
رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری پیش‌بینی‌هایی را درباره اجرای طرح «گردشگری ارزان» انجام داده‌ است. سیداحمد علوی با بیان اینکه برای تابستان امسال که با محرم و صفر همراه است، مدیریت شهری برنامه‌ای تحت عنوان «تابستان داغ» طراحی کرده، اظهار کرد: شکل اولیه این برنامه، گردشگری و خانواده‌محوری است و سعی کردیم برنامه‌ها را در قالب محله‌محوری و خانواده‌محوری تنظیم کنیم. وی افزود: بخشی از این برنامه‌ها ادامه برنامه‌های گذشته و شامل مواردی است که در قرارگاه تعلیم و تربیت و ارتباط بین مدارس و مساجد دنبال می‌شد. همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه‌برنامه‌ قهرمان شهر که در طول سال برگزار می‌شود نیز در ایام تابستان انجام می‌شود. علوی با بیان اینکه برنامه‌های مناسبتی نیز برای ایام محرم و صفر پیش‌بینی شده و در حال اجراست، یادآور شد: با توجه به همزمانی تابستان با این ایام، شهرداری برنامه‌های تابستانی خود را باید متناسب با این موضوع مهم طراحی می‌کرد که این اقدام انجام شده است. وی با اشاره به اجرای طرح «گردشگری ارزان» در تهران برای خانواده‌ها خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری پیش‌بینی‌هایی را در این باره انجام داده‌ که باید گزارش آن ارائه شود. بر اساس گزارش سایت شهر، علوی با بیان اینکه در روزهای پیش رو طرح یک‌فوریتی تشکیل سازمان گردشگری در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد، یادآور شد: پس از بررسی نهایی، طرح جهت تصویب در صحن شورا ارائه خواهد شد.
***
تاریخ اعزام به خدمت مشمولان شهریور ۱۴۰۳ تغییر کرد
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تاریخ اعزام به خدمت مشمولان اعزامی دوره آموزش رزم مقدماتی شهریور، ۱۷ شهریور است. سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به همزمانی تاریخ اعزام به خدمت مشمولان اعزامی شهریورماه با مراسم معنوی اربعین سالار و سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) و بهره‌مندی مشمولان از فیوضات این مراسم، دوره آموزش رزم مقدماتی این دسته از عزیزان ۱۷ شهریور سال جاری  برگزار می‌شود. این دسته از مشمولان باید روز شنبه ۱۷ شهریورماه در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. بر اساس اعلام سایت پلیس، این سازمان در این اطلاعیه متذکر شده است، متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق کانال خبر سربازی در پیام‌رسان‌های داخلی (سروش، روبیکا و ایتا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوط مطلع شوند.

Page Generated in 0/0064 sec